Replica not!, hommage not?, mod hot!?

er is "modden"en “modden”… een horloge dat door de leverancier wordt voorzien van een andere bezel, andere wijzers en /of andere wijzerplaat, is in mijn ogen gewoon een variatje op een bestaand model. een “limited” als het ware…

de “DIY” mods, daar zitten ook pareltjes tussen… en ook exemplaren waar van ik denk… had em maar origineel gelaten. maar dat ontneemt de eigenaar/uitvoerder van die modificatie niet het recht om zijn … let wel zijn. horloge naar eigen smaak aan te passen…

als ik mijn horloges in serie ga produceren, en een klant geeft aan dat ie em met een glasparel gestraalde wijzerplaat wil, in plaats van een sunburst slijpsel… van mij mag ie… gooi ik toch gewoon de wijzerplaat even in de straalkast?..

Hommage’s zijn er ook in veel smaken… horloges die “doen denken aan” en "Schaamteloze kopiën… die laatste categorie, da’s niet mijn smaak… da’s in mijn ogen "goedkoop meeliften… om mijn pols dus nooit een marcello-c… dan spaar ik liever door voor een “echte” Rolex…
er zijn echter ook horloges die qua stijl tegen een bepaald model “aanleunen”, maar toch onderschijdend genoeg zijn om als “kopie” benoemd te worden…

2 likes

Hommage moet kunnen

2 likes

Lekker toch weer een MOD.

Uit minstens 6 verschillende Vostoks samen gesteld.

3 likes

Mooi klokkie, zo had ie uit de fabriek moeten komen!