Representor for a week!

Leuk om te lezen dat het horloge (op enkele details dan wellicht) je positief is opgevallen in deze week dragen! Ik hoor dat van de groene kleur wel vaker overigens… Sterker nog, ik vergis me bij iets donker licht zelf ook nog wel eens in de kleur haha. Buiten komt hij inderdaad echt tot leven, iets wat ook icm de gouden kast wel erg gaaf is.

Bedankt voor je bijdrage en de mooie foto’s en uiteraard graag gedaan voor wat betreft het beschikbaar stellen van het horloge! Mocht je ooit tot het idee komen om er één toe te willen voegen dan hoor ik dat natuurlijk graag. Wit is in productie en blauw blijft verreweg de meest populaire kleur op het moment.

Dank voor de goede zorg en @Roland1982 veel plezier gewenst met je tijdelijke aanwinst!

4 likes

DartVader1972
Ik wil ook graag op de lijst. Lijkt me leuk om deze te ervaren. :+1:t2:

1 like

Hij is binnen, @TeunR69 dank voor het doorsturen! (En de snoepjes krijg ik met een por in mijn zij door.)

Het horloge blijft morgen nog op de barton, daarna maar eens kijken.

Mijn eerste indruk: Mooi formaat, maatje kleiner word voor mijn gevoel de wijzerplaat te klein ten opzichte van de behuizing. Kleur ben ik nog niet helemaal over uit. Ben benieuwd wat het doet in het daglicht.

Eerste indruk van de vriendin: Wat een rare hoeken en kleurtjes.
Tweede indruk van de vriendin na een minuut of tien: Toch wel leuk zo’n eigenwijs ontwerp.

6 likes

Oeps! Ik had je bericht gelezen in de mail maar niet op het forum zelf zie ik nu haha.
Heel veel plezier gewenst met je tijdelijke aanwinst, leuk om gelijk je/jullie eerste indrukken te lezen!

Die barton band bevalt wel prima lees ik wel, moet ik ook maar eens naar gaan kijken dus :slight_smile:.

Ik ben benieuwd hoe de week gaat bevallen!

1 like

Het zit er al weer op……

De hele week heb ik het horloge dagelijks kunnen dragen en daarbij ook direct mijn grote probleem ontdekt: De Representor heeft geen datumweergave. Ik kom er door dit “leenhorloge” achter dat dat voor mij een must blijkt te zijn.

Gelukkig is het niet alleen kommer en kwel.
De kleur van het horloge vind ik erg mooi. Meestal bijna zwart maar als de zon er in schijnt dan komt er een hele mooie sunburst tevoorschijn. Dit is niet goed te fotograferen (door mij tenminste), dat moet je gewoon zien.

De eerste dagen heb ik de Brunmontagne op de supercomfortabele Barton band gehad, halverwege ben ik geswitched naar de groene originele band. De groene originele band draagt wel ok met de vlindersluiting.

Aan de zwarte rubberen band heb ik mij niet gewaagd. Ik snap niet hoe dat comfortabel kan zitten met die dikke knobbel onderaan.

Mijn conclusie is dat het een prettig dragend mooi eigenzinnig horloge is maar door het ontbreken van het datumvenster zal ik deze niet aanschaffen. Mocht hij echter beschikbaar komen met datum, in het groen, of blauw, of wit met blauwe secondewijzer of…………. dan zou ik graag zo’n horloge in mijn bescheiden collectie opnemen.

Nog een paar plaatjes voor de sfeer:

@Brunmontagne: Dank voor het mogelijk maken van deze kennismaking.

Morgen vertrekt het horloge weer op reis vanuit het oosten naar het westen van Nederland.

4 likes

Haha die heb ik vaker gehoord! Bij de HFLE heb ik voor het eerst de optie voor een datum meegenomen en dat is goed ontvangen. Denk dat ik daar meer mee moet gaan doen dus :smirk:.

Leuk om te lezen en heel herkenbaar. Ik heb zelfs per ongeluk wel eens de groene omgeslingerd terwijl ik de zwarte in de planning had haha. Zodra je buiten komt of beter licht hebt is dat in 1 klap duidelijk :grin:.

Ik ga mijn best voor je doen :wink:. Bedankt in ieder geval voor je leuke bijdrage, de mooie foto’s en voor het delen van je ervaring.

3 likes

Oei, das een gemiste kans!
Ik had zelf bij aanschaf ook mijn twijfels over de rubberen band en schafte een stalen band aan…
Die zit nog nieuw in zijn plastic zakje :slight_smile:

Mooie foto’s met de Duc!!!
Heerlijk hé, tweecilinder met (grote kans) Termigoni’s :grin::grin::grin:

2 likes

Er is iets goed misgegaan bij PostNL… Het pakketje zou zaterdagmiddag worden bezorgd, dus zelfs een afspraak afgezegd om thuis te zijn… Vervolgens is “het bezorgmoment niet gehaald”… En nu wordt het dus morgenmiddag :cry:

2 likes

Postnl zegt wel sorry in de app…
Laten we het maar positief zien, ze zijn het horloge in ieder geval nog niet kwijt.

2 likes

Nee, dat zou er nog eens bij moeten komen :sweat_smile:

1 like

Zojuist de Representor in ontvangst mogen nemen van ome pakketbezorger. Eerste indruk: volledig bomproof verpakt door mijn voorganger! Bij aankomst zat hij op de groen lederen band, die past er prima bij. Zolang je niet in fel licht zit lijkt de wijzerplaat inderdaad net zwart, maar de sunburst zodra hij licht vangt is zeer geslaagd.

42 mm van zijkant tot zijkant is ook een prima maat voor mijn pols. Leuk detail: op de linker- en rechterzijkant staan (ruwweg tussen 2 en 4 en tussen 8 en 10 ook nog groene strepen naast de bezel. Op de foto’s kwam dit op mij over als schaduw, maar het zijn echt gekleurde details! Op de kroon zijn ook gekleurde details aangebracht, die waren me op foto’s volledig ontgaan. En dan zijn er natuurlijk de “signature” stippen op 3, 6, 9 en 12. Op de foto’s vond ik het een mooi ontwerp, maar om de pols, met alle details duidelijk zichtbaar, vind ik hem nog een stap mooier dan ik verwacht had! Verdere ervaringen volgen.

5 likes

Ah hij is er! Mooizo! :grin:

Leuke enthousiaste post zeg, bedankt! Leuk om te lezen dat de accenten van de Representor in de smaak vallen!

Heel veel plezier gewenst met je tijdelijke aanwinst. Ik zie uit naar je ervaringen na een weekje dragen! :grin:

1 like

Mijn week met de Representor zit erop, hij is onderweg naar zijn nieuwe logeeradres!

In de afgelopen week heb ik uitsluitend de Representor om de pols gehad. Alle bandjes die erbij zaten heb ik uitgebreid kunnen testen.

  1. De groen lederen draagt buitengewoon prettig.
  2. De rubberen Brunmontagne is ook fijn, maar levert een wat dikkere onderkant op ivm de sluiting.
  3. De stalen armband zit ook fijn, maar is iets minder goed op maat te stellen vanwege het ontbreken van fijnafstelling op de sluiting. Dit is uiteraard inherent aan een vlindersluiting.
  4. De Barton-band is heerlijk soepel, alleen net aan de korte kant voor mij.

Mijn ranking van de banden:

  1. Groen leder
  2. Staal
  3. Barton
  4. Brunmontagne rubber

Let wel, geen van de banden vind ik slecht of oncomfortabel, de nummer 4 krijgt nog steeds een dikke voldoende.

Ja, er zit lume op de wijzers!

Ja, het is echt saffier!

Overall vind ik de Representor een mooi horloge. Het heeft echt een eigen identiteit, en lijkt niet op iets dat ik ken. Je hebt iets origineels om de pols en dat vind ik altijd leuk, spreekt mij zeer aan. De wijzerplaat heeft een mooie sunburst, maar bij zwak of indirect licht is hij heel donker, bijna zwart.

De Representor voelt kleiner aan dan de daadwerkelijke afmetingen doen vermoeden, dit komt waarschijnlijk hoofdzakelijk doordat de kast best ver buiten de wijzerplaat doorloopt. Hierdoor lijkt hij me ook geschikt voor mensen met een kleinere pols dan ik (mijn pols is ca. 19 cm in diameter).

Twee puntjes van kritiek: de kroon is erg glad en niet heel groot, daardoor was het opwinden in eerste instantie niet heel makkelijk. Ik gok dat dit een design-keuze is geweest, om ook op de kroon de gekleurde accenten te kunnen zetten. Na de eerste keer opwinden heeft het horloge mijn pols verder niet meer verlaten (behalve uiteraard 's nachts en onder de douche) dus is het verder geen issue meer geweest.

Tweede puntje is de nauwkeurigheid van het uurwerk. Ik weet uiteraard dat mechanische horloges minder nauwkeurig zijn dan quartz en dat is ook geen probleem-- maar in de periode van dinsdag 26 oktober (toen hij aankwam en ik hem op de seconde gelijk heb gezet) tot zondagmiddag 31 oktober (toen ik hem gelijk heb gezet met de wintertijd) was de afwijking opgelopen tot minus 3 min 18 sec (ofwel nagenoeg 40 seconden per dag).

Als het goed is zit er een Miyota 8215 in, die een opgegeven nauwkeurigheid heeft van -20/+40 sec per dag. Met -40 seconden per dag valt dit exemplaar ruimschoots buiten de opgegeven tolerantie. Dit is uiteraard geen groot probleem, maar als het mijn eigen horloge zou zijn zou ik waarschijnlijk eens kijken of ik hem weer binnen tolerantie zou kunnen afregelen.

Over het geheel genomen ben ik heel blij met de mogelijkheid die ik heb gekregen om een Brunmontagne uit te kunnen proberen. Ik vind het een mooi horloge dat comfortabel draagt. Het is een netjes afgewerkt, origineel design dat m.i. niet onderdoet voor andere horloges in dezelfde prijsklasse of licht daarboven. De 20mm bandaanzet geeft veel opties om te variëren met allerlei bandjes, en ook het design van de kast is veelzijdig: kan wat chiquer (bijvoorbeeld op de groen lederen band) of wat sportiever (zoals staal) en ik denk dat zelfs de juiste NATO hem niet zou misstaan- al heb ik zelf geen NATO kunnen proberen. De Representor staat na deze week in elk geval op de wensenlijst om toe te voegen aan de collectie.

@Brunmontagne , bedankt voor dit initiatief, ik heb het horloge met veel plezier gedragen en ik hoop dat de volgende deelnemers er net zoveel plezier van hebben!

8 likes

Wat een leuke en uitgebreide beoordeling zeg! Bedankt voor je genomen moeite.
Goed dat je ook alle aspecten van het horloge benoemd, zowel in positieve als de kritische punten.

In ieder geval heb ik je bericht met veel enthousiasme gelezen en vind ik het leuk te horen dat je vind dat de Representor echt een eigen identiteit heeft. Ook leuk om weer te lezen dat de Representor echt een bandenslet is en blijft (zo noemden de mannen van de Mannen van de Tijd het immers). Ik denk dat de aanstaande 40mm kast hier ook mooi bij aansluit.

Nogmaals bedankt voor de goede zorg en je enthousiasme!

@Flex, veel plezier gewenst met je tijdelijke aanwinst!

Overigens, mochten er mensen zijn die de blauwe Representor hebben geprobeerd en toch ook benieuwd zijn naar de groene, meld je gerust nog een keer aan hoor! :slight_smile:

4 likes

De Representor is inmiddels veilig bij mij aangekomen.

In eerste instantie ben ik behoorlijk onder de indruk van het horloge, ik vind hem mooi. De groene kleur vind ik gaaf, dat is ook al te zien aan de horloges die ik in mijn bezit heb.

De lijnen zijn stoer, hij is groot en een beetje bulky. De groene details op de kast en kroon zijn een leuke toevoeging om alles dezelfde stijl te geven. Maar misschien is het allemaal een beetje te stoer voor mij met mijn magere 17cm polsjes.
Mijn vriendin vindt hem in ieder geval ook mooi, ook is ze erg enthousiast over het achtergrondverhaal van @Brunmontagne wat ik vertelde. Bijna net zo enthousiast als over de ambachtelijke pepernoten van de bakker, die @Phodebimos met de Representor mee stuurde :wink:

Bij binnenkomst zat hij op het groene Barton bandje, die aan het pakketje is toegevoegd. Deze voelt fijn aan, is heel soepel.
Maaaar, ik vind het persoonlijk niet een mooie band. Ik houd gewoon van staal.

Dus ik ben er even rustig voor gaan zitten. Alles netjes schoongemaakt en de stalen band op mijn maat afgesteld.

Draagt prima, ondanks de afwezigheid van een microverstelling. Had hem wel eigenlijk net een half schakeltje losser willen hebben.

Zoals ik al zei, ik houd van staal. Maar moet wel nog even wennen aan deze hoor.
De band is gewoon echt flink, 20mm aanzet is fijn (rechte solid end-links :heart:), maar de breedte van de band is 25mm vanuit de kast, met blingbling centerlinks, dat is niet helemaal mijn ding. Plus de stoer gevormde kast, die ook niet de kleinste is, behoorlijk aanwezig.
Hij is mooi en gaaf, maar weet nog niet of ik hem wel helemaal kan hebben, op deze manier.

Misschien zou een wat smallere ongepolijste stalen band al het verschil voor me kunnen maken, en dan met die 40mm kast van de HFLE. Wanneer die er is, wil ik die sowieso eens proberen! Het is een leuke prijs voor een mooi horloge met goede specificaties met een leuk verhaal. Dus waarom niet?
Ach niet te hard van stapel lopen, eerst nog maar eens even een weekje deze proberen!

6 likes

Heerlijke binnenkomer zeg!

Haha wat leuk om te lezen zeg! @Phodebimos pakt ook lekker uit lees ik wel :wink:. Leuk!

Ik ben heel benieuwd hoe je de week gaat ervaren en hoe je hier aan het einde van de week tegenaan kijkt :slight_smile:. Aan je enthousiasme zal het in ieder geval niet liggen zo te lezen, bedankt voor het delen van je eerste indrukken!

Ik kan ook niet wachten om deze te kunnen gaan aanbieden! :slight_smile:

Veel plezier gewenst met je tijdelijke aanwinst!

2 likes


Nieuw plantje ontdekt, een tropic Stippen-Brunmontagonia

7 likes

Ondertussen is de Brunmontagne in handen van PostNL, opweg naar @anon59672990EV.

Mijn mening over het horloge is in het verloop van de week niet echt veranderd.
Blijf hem mooi vinden! Deze komt op de wishlist, als de nieuwe modellen er zijn zeker een keertje passen.

Ik heb het Tropic bandje mee op reis gestuurd. Ik keek altijd tegen de binnenkant van de band aan, op de Alpinist wel iets minder dan met de Representor:

Kan het erg aanraden om de Representor te proberen. De wachtlijst is kort, je kunt hem al over een ruime week om de pols hebben!

Kopieer onderstaande lijst en vul aan met je naam:

Mozaïek
GiveMeYourDough
Batossai
Jeffstar
PDB
BAStudentje
PerSecondeWijzer
Bernie72
Kosz
Phoenix.bas
PASD
Tallahassee
Richz1986
Rockvink
Belisarius
Elderruwy
Dash
Silvester1987
Amaris
Timo9
Da_Watcher
KeesR
MichaelV
Marnixmoed
Blauwbeer
Andyman
JochemvD
WatchNext
Valentijn
Goku13
Captainslow
Juan1981
Bens
Oystein
Owengraven
JayJayVo
denvro
TwanE
PimE
Rebunted
Wilfox
fox_face
Daniel4
richardr86
Mnrk
Gipie
Josjos
VmaxNL
Draco_Laco
Xray
Thieuke
SE93
Hoefnix
Dwarrel
TomHagen
TeunR69
Roland1982
Phodebimos
Flex
DartVader1972 :point_left:

2 likes

image

Mozaïek
GiveMeYourDough
Batossai
Jeffstar
PDB
BAStudentje
PerSecondeWijzer
Bernie72
Kosz
Phoenix.bas
PASD
Tallahassee
Richz1986
Rockvink
Belisarius
Elderruwy
Dash
Silvester1987
Amaris
Timo9
Da_Watcher
KeesR
MichaelV
Marnixmoed
Blauwbeer
Andyman
JochemvD
WatchNext
Valentijn
Goku13
Captainslow
Juan1981
Bens
Oystein
Owengraven
JayJayVo
denvro
TwanE
PimE
Rebunted
Wilfox
fox_face
Daniel4
richardr86
Mnrk
Gipie
Josjos
VmaxNL
Draco_Laco
Xray
Thieuke
SE93
Hoefnix
Dwarrel
TomHagen
TeunR69
Roland1982
Phodebimos
Flex
DartVader1972 :point_left:
Rik

2 likes

Bedankt voor de goede zorg!

Leuk om te horen! Vooral aangezien jouw enthousiasme in je openingspost. Zodra de nieuwe modellen er zijn meld ik mij uiteraard direct op het forum! :slight_smile:
Je vriendin heeft hem tijdens de week niet stiekem een keer ingepikt? :wink:

Kijk dat maakt het nou leuk! Bedankt, de band staat er zeker goed op!

Gelukkig hapt @Rik gelijk al toe! :slight_smile:
Verder kan iedereen hem gerust nog eens proberen hoor, zelfs als je de blauwe variant al eens om de pols hebt gehad. In dat geval ben ik helemaal benieuwd aangezien groen het een heel ander horloge maakt.

1 like