Representor for a week!

Deze kans wil ik niet laten schieten dus heb mijzelf op de lijst gezet.
erg leuk om te lezen allemaal!

Mozaïek
GiveMeYourDough
Batossai
Jeffstar
PDB
BAStudentje
PerSecondeWijzer
Bernie72
Kosz
Phoenix.bas
PASD
Tallahassee
Richz1986
Rockvink
Belisarius
Elderruwy
Dash
Silvester1987
Amaris
Timo9
Da_Watcher
KeesR
MichaelV
Marnixmoed
Blauwbeer
Andyman
JochemvD
WatchNext
Valentijn
Goku13 :point_left:t5:
Captainslow
Juan1981
Bens
Oystein
Owengraven
JayJayVo
denvro
TwanE
PimE
Rebunted
Wilfox
fox_face
Berend
Daniel4
richardr86
Mnrk
Gipie

1 like

Zo sta je maanden op een wachtlijst, zo krijg je er opeens twee fiffers vrijwel tegelijkertijd binnen.

Omdat het twee totaal verschillende horloges zijn maak ik er geen vergelijk van, dat is appels met peren vergelijken. We gaan het dus hebben over de Representor.

Vooraf:
Een gaaf horloge met een leuke en spannende kast. Vermoedelijk iets te groot voor mijn pols. Jammer van die blauwe puntjes op de bezel. Dat blauwe leren bandje is kitcherig, die ga ik snel wisselen. De metalen band is top.

Tijdens het dragen:
Een supergaaf horloge, met een kast die mij een beetje aan de architectuur van Frank Lloyd Wright doet denken. De puntjes op de bezel storen mij in het geheel niet en geven het horloge juist smoel. Het is een opvallend, maar wel stijlvol horloge. Voor mijn pols inderdaad een tikje te groot. De wat dikkere blauwe leren band draag ik met veel plezier en past goed bij het horloge. Omdoen is een beetje gehannes met de sluiting, maar dat went snel. Eenmaal om de pols ziet de sluiting er netjes uit. Te veel bling-bling? Niet voor mij. Vrouw en zoon reageren enthousiast.

Zijn er minpuntjes?

Wellicht is het zo ontworpen, maar het stoort mij wel een beetje. De lijn tussen de bezel en lugs loopt niet precies recht, maar maakt twee kleine knikjes. Het lijkt mij mooier en strakker als die lijn gewoon doorloopt

Tijdens het dragen stoorde het mij op een gegeven moment dat de inkepingen op de kroon wat scheef stonden, waardoor het horloge niet meer symmetrisch oogt. Eerst had ik niet eens door wat mij stoorde, er klopte iets niet. De oplossing is natuurlijk erg simpel …. gewoon de kroon een klein beetje draaien :wink:

De rubberen band vond ik niks. De sluiting werkt onhandig. Blijkbaar heb ik smalle polsen en normale handen. Het was een heel gedoe om mijn hand door de opening te krijgen. De band dichtdoen en het eindje netjes door de lusjes krijgen was voor mij nagenoeg onmogelijk. Rubber staat het horloge overigens wel goed, al ervaar ik de Representor zelf toch meer als een dress watch.

Bij de metalen band kreeg ik de schakel niet los. De pennetjes bleven hangen op het laatste stukje van de schakel. De schakel kreeg ik net niet los. Omdat het niet mijn eigen horloge is, wilde ik niets forceren of beschadigen. De metalen band heb ik dus niet uitgeprobeerd

Eindoordeel. Een erg mooi horloge. Het is nu al een horloge met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Als een paar details worden opgepakt kan het merk weer een forse stap vooruit zetten.

@Brunmontagne bedankt voor de draagkans en heel veel succes met de vervolgstappen van dit mooie Nl horlogemerk.

@Juan1981, vanmiddag gaat het pakketje de deur uit (ik stuur de track en trace via een pb)

9 likes

Wat een leuk stuk weer om te lezen, bedankt voor je leuke bijdrage!
Blijf het fascinerend vinden om te lezen dat je eerst bepaalde verwachtingen had die later mee vielen of juist als pluspunten worden gezien. Ik noem even de stippen als voorbeeld. Die heb ik al vaker gehoord, blijft leuk!

Deze is ook leuk. De één vind het een allrounder, de ander juist meer richting toolwatch. Mooi dat het zo veelzijdig wordt ervaren! :slight_smile:

3 likes

Hij is binnen! Na een lange dag werken kan ik hem eindelijk in het echt bewonderen. Eerste indruk: super gave wijzerplaat!! En ik wil hem op de stalen band zien :yum:
Uitgebreide review volgt uiteraard later nog.

Edit: in m’n enthousiasme vergeten: @captainslow Super verzonden! Alles is netjes aangekomen. Thanks!

3 likes

Bedankt voor de goede zorg @captainslow, en heel veel plezier gewenst met je tijdelijke aanwinst @Juan1981. Leuk om te horen dat de eerste indruk alvast positief is! :slight_smile:

Het ene moment lijkt het nog eeuwig te duren voordat je eindelijk aan de beurt bent, het andere moment zit de week met de Representor er alweer bijna op.
Zoals ik eerder al even kort postte: het eerste dat opvalt als je het horloge uit de doos haalt is de prachtige sunburst van de dial. Echt super, ik heb de afgelopen week vaak even zitten spelen met horloge in het (zon) licht.
Toen ik het horloge binnenkreeg zat de blauwe lederen band erop. Een erg chique maar ook zeer comfortabele band. De band maakt het horloge iets bescheidener en meer dressy ondanks dat hij (door het hoogglans) toch nog shiny blijft. Erg mooi! Enige nadeel aan deze band vond ik dat het wat lastig was om het uitstekende deel van de band in de keepers te schuiven. Wellicht is dat iets dat inherent is aan vlindersluiting, daar heb ik verder geen ervaring mee. Na twee dagen heb ik de metalen band gemonteerd. Ook die ziet er erg gaaf uit. Maakt het horloge veel stoerder en sportiever. Ook de metalen band is zeer comfortabel. Wel vind ik dat met de metalen band het geheel iets te hoogglans wordt. Ik denk dat de geborstelde versie wat dat betreft perfect is.
De overige banden heb ik niet getest. Ik vind zelf een zwarte band op een horloge met blauwe plaat niet mooi. Al lijkt me de rubberen band wel erg comfortabel.
Al met al een heel gaaf horloge. Ik sluit niet uit dat ik in de toekomst een aan zal schaffen (een geborstelde roze gouden lijkt me heel s3xy)
Bedankt @Brunmontagne voor de mogelijkheid om het horloge een week te dragen en testen! Top initiatief!
@bens ik stuur je zo een PB voor je adres etc.
Tot slot nog een paar foto’s (ik heb er niet heel veel gemaakt en heb in dit topic al vele malen mooiere gezien maar goed)

12 likes

Bedankt voor je leuke bijdrage @Juan1981! Time flies while having fun, zullen we maar zeggen :wink:.

Leuk om te lezen dat de dial positief is opgevallen! Ik moet toegeven dat ik daar zelf ook nog regelmatig naar zit te staren haha. Niet alleen bij de blauwe variant, maar bij elke. Ook mooi om terug te lezen wat jij bijschrijft in dit stuk:

Kortom, een horloge welke overal wel bij te dragen is, precies wat ik in gedachten had! :slight_smile:

Dit verwacht ik ook inderdaad! En voor de liefhebbers van meer glans is er straks ook nog “gewoon” de versie met de gepolijste delen.

Graag gedaan uiteraard! Nogmaals bedankt voor je leuke bijdrage!

1 like

Inmiddels is de Representor onderweg naar @Bens
Alvast veel plezier ermee maar dat gaat ongetwijfeld lukken!

2 likes

Is het horloge onderhand aangekomen bij @Bens? :slight_smile:
Ik denk dat het handig dat Bens het horloge opstuurt naar @Jasper aan het einde van deze week. Hij heeft hem immers gewonnen met de geweldige stipactie van @Jurk.

Dan stuur ik de nieuwe Groene Representor op naar @Oystein, inclusief de stalen en rubberen band!
Stuur je mij middels PB even je gegevens @Oystein?

4 likes

Dank! Ik ben onwijs benieuwd! :grin::partying_face:

image

4 likes

Mozaïek
GiveMeYourDough
Batossai
Jeffstar
PDB
BAStudentje
PerSecondeWijzer
Bernie72
Kosz
Phoenix.bas
PASD
Tallahassee
Richz1986
Rockvink
Belisarius
Elderruwy
Dash
Silvester1987
Amaris
Timo9
Da_Watcher
KeesR
MichaelV
Marnixmoed
Blauwbeer
Andyman
JochemvD
WatchNext
Valentijn
Goku13
Captainslow
Juan1981
Bens
Oystein
Owengraven
JayJayVo
denvro
TwanE
PimE
Rebunted
Wilfox
fox_face
Berend
Daniel4
richardr86
Mnrk
Gipie
Josjos

Mag ik nog ? (Of zijn de rondjes op ?)

1 like

Uiteraard Jos! Even geduld nog, dat wel :wink:

Ik werd 2 weken geleden nog door Bens benaderd voor mijn adres omdat ik de volgende op de lijst was.

Later begreep ik van Pascal (Brunmontagne) dat die bij Bens een andere bestemming krijgt en ik een mooie nieuwe opgestuurd kreeg.

Eergisteren was het horloge naar mij verzonden en ondanks de verhalen van dat de post het erg druk heeft was het horloge gisteren al binnen … soms zit het mee :+1:

Ik heb bewust tot vandaag gewacht met uitpakken want dan kon ik tenminste betere foto’s maken van het uitpakken bij daglicht :sunny:

Ik weer weer genoeg geluld … tijd voor plaatjes :grin:

Doosje is binnen, voor wat het moet versturen een degelijke omdoos welke wel wat gooi en smijtwerk van een sorteercentrum kan weerstaan.

De inhoud zeer compleet inclusief een mooie watchpouch (van Taconew als ik het goed herinner ?), een rubber en metalen band.

En dan waar het echt om draait … het horloge:

Ontdaan van de beschermfolie:

Ook het leren bandje (en clasp) zijn voorzien van merknaam:

En om de pols:

De donkergroene kleur geeft met de hoogglans accenten een zeer chique uitstraling.
Perfect om oudejaarsavond net wat feestelijker te maken :grin:

Van het weekend zal ik wat updates sturen van hoe het horloge verder bevalt en ook eens kijken wat de andere bandjes doen.

Voor nu alvast een goede jaarwisseling en gezond weer 2021 in !!
:christmas_tree: :sparkler: :fireworks:

17 likes

Hij is er al! Dat is inderdaad mooi snel gegaan :slight_smile:
Mooie foto’s hoor. Leuk om nu ook de groene Representor eens rond te laten gaan.

En zo te lezen een prima keuze geweest dus :wink:.
Ik ben benieuwd hoe hij je deze week gaat bevallen!

Veel plezier ermee gewenst en uiteraard alvast de aller allerbeste wensen voor 2021! :slight_smile:

4 likes

En en en?! Updates? Foto’s? Doorgestuurd? :grin:

1 like

Haha ik ben ook wel benieuwd inderdaad!!
Wellicht ligt @Oystein nog uit te kateren van Oud en Nieuw? :wink:

Haha … nee hoor … ben helemaal fris en fruitig maar wel met (te) weinig draagtijd van de Representor.

De realiteit is dat als ik thuis ben ik sinds de 1e lockdown ik thuis ook minder vaak een horloge om de pols doe.
Vroeger droeg ik ook altijd thuis een horloge maar door het vele thuis werken blijven mijn horloges nu meestal op de kast liggen waar ze normaal alleen 's-nachts vertoeven.
Dat lot ondergaat de Brunmontagne eigenlijk ook een beetje.

Het nieuwjaarsweekend heb ik deze wel gedragen maar van de week niet zo veel.

Mijn ervaringen tot nu toe zijn dat het horloge er best goed uitziet en de wijzerplaat een grote bijdrage daaraan levert maar ik (en mijn vrouw ook) ben niet zo dol op de gekleurde vlakjes op de kast en bezel.
Dit is uiteraard een smaakgevoelig iets maar desondanks straalt het horloge wel veel meer kwaliteit uit dan wat je voor de prijs zou verwachten dus staat het uiterlijk je aan dan heb je een heel mooi horloge van dat geld.

De dikte van de metalen sluiting is voor mij iets te veel i.c.m. de leren band. Normaal draag ik leer met alleen een gesp maar de metalen sluiting in combinatie met de leren band welke nu eigenlijk nog te stug is omdat deze echt nog nieuw is heeft wellicht ok ervoor gezorgd dat die de laatste dagen op de kast ligt.

De metalen band kan ik zelf niet inkorten dus die laat ik even voor wat het is maar de rubberen band kan ik natuurlijk nog wel even proberen.

Zonet de bandjes gewisseld en ook hier weer een metalen sluiting maar daar kom ik in eerste instantie niet uit.
Hoe moet het andere rubberen uiteinde in de gesp gestoken worden ?

Aan de binnenkant zit ook een pin en neem aan dat die niet in mijn pols moet steken dus dat de rubber band dan onderlangs moet maar komt een beetje raar over :thinking:

Maar heb zo toch het bandje om gedaan en dat voelt dat prima dus dan zal het wel zo horen.

Jullie merken al, ik heb weinig ervaring met dit soort sluitingen en draag zelf of leer met een standaard gesp of NATO, hier de Brunmontagne naast het thuisteam :blush:

Ik vraag mij wel af of de Representor met rubber de juiste combinatie is ?
Beoordeel zelf maar:

Het was wel een leuke ervaring om eens wat te proberen en bedank Pascal voor de moeite en het beschikbaar stellen van het horloge.

Wie is er nu aan de beurt ? @Owengraven ??
Stuur dan even een berichtje en dan komt deze jouw kant op :+1:

6 likes

Haha gelukkig maar!

Ik herken je verder voor wat betreft het “lockdown horloge probleem”. Mooi dat hij evengoed nog draagtijd heeft gekregen en dat je in ieder geval hebt kunnen ervaren hoe de Representor draagt/in het echt is.

Mooi samengevat! Het element smaak is natuurlijk altijd verschillend bij een ieder, is ook niks mis mee. Is juist mooi. Wel leuk te lezen dat de Representor qua kwaliteit in positief opzicht is ervaren.

Tis je gelukt zie ik :wink:.

Graag gedaan hoor! Bedankt voor je bijdrage. Je was de eerste met de groene dus was benieuwd hoe die ontvangen zou gaan worden. @Owengraven veel plezier alvast gewenst met je tijdelijke aanwinst en @Oystein bedankt voor je leuke stuk!

2 likes

Heel benieuwd naar de groene Brunmontagne, ik heb eigenlijk geen groene horloge gehad tot nu toe dus goed moment om te weten of ik die kleur wel dragen wil.

Alvast bedankt voor de mogelijkheid en ter beschikking stellen van een representor. Ik probeer ook een mooi uitgebreide review te maken eens ik hem heb.

2 likes

Heb hem binnen :slight_smile:

5 likes