Representor for a week!

:partying_face: :partying_face: :partying_face:

Excuus, dit bericht was mij helemaal ontgaan. Ik ben benieuwd hoe groen je gaat bevallen in dit geval! :slight_smile:. Heel veel plezier gewenst met je tijdelijke aanwinst en ik zie uit naar de bevindingen gaandeweg de week. Uiteraard graag gedaan voor de mogelijkheid! :slight_smile:.

Mijn weekje met de Brunmontagne zit er al bijna op, ik heb er enorm van genoten en ook best wat geleerd over hoe ik me voel bij het horloge.

Hij kwam toe in de doos op de rubberen strap, ik paste hem even maar gebruikte de quickchange pushpins voor er de ledere versie op te zetten.

De kast is subliem, wat een fantastisch strakke kast en mooie vormen, hij is apart genoeg om op te vallen maar toch subtiel genoeg om zonder veel extra’s gedragen te worden. De eerste keer dat ik een groene horloge draag, ik ben niet zo een grote fan van de kleur groen in het algemeen maar deze wijzerplaat heeft me wel bekoren. Wat een prachtige wijzerplaat die in elk lichtinval toch wat anders eruit ziet.

Het lederen band, zal vermoedelijk nog wat moeten gedragen worden maar vond ik naast de prachtige kleur een misser. Hij is stroef en de butterflyclasp oogt mooi maar voelde niet comfortabel aan. Als ik de horloge had aangeschaft zou ik die vermoedelijk niet gebruiken, geef mij maar een gewone gesp op een lederen band.

Voor dag 2 en 3 ging hij op de metalen band, wat de horloge een totaal ander uitzicht geeft, ik kreeg dan ook wat commentaar van collega’s (die weten ondertussen wel dat je me best blij maakt als je iets zegt over mijn horloge). De ene vond hem geslaagd, de andere zou hem liever in een andere kleur gezien hebben.

De metalen band vormde zo een contrast met zijn lederen tegenhanger, hij voelde comfortabel en volledig aangepast aan de horloge. De butterfly clasp is mooi afgewerkt en voelt zo comfortabel aan. Van de bijgeleverde banden is dit diegene die mijn voorkeur betreft.

Voor vandaag en mijn laatste dag, heb ik de rubber strap getest. comfortabel en een beetje een aparte clasp maar doet het goed en maakt het iets meer een tool watch.

Wat ik minder vond aan de horloge is de nogal brakke leesbaarheid in het donker, vooral de lume is een tegenvaller en heb ik geen enkele keer gezien tenzij ik hem met wat zaklamplicht in gang stak. Ik vermoed dat een witte wijzerplaatversie zoals die van de eventueele HFLE dit wel enorm zou verbeteren voor mij. Uiteraard is dit geen duiker of toolwatch, dus is dit in het gehele plaatje maar een kleine minpunt.

Ik vind de horloge het tofst MET de gekleurde accenten op de kast, het geeft hem iets unieks dat je niet zo vaak tegenkomt bij andere horloges.

Mijn interesse is zeker gewekt voor de HFLE2021 versie, met de toffe wijzerplaat en oranje secondewijzer gaat dat een mooie combinatie vormen.

Nogmaals dank aan @Brunmontagne voor de gelegenheid.

@JayJayVo Stuur je me een pm voor waar de Representor naartoe mag?

8 likes

Wow die week is voorbij gevlogen dan haha! Ik had het idee dat je hem nog maar net had.

Leuke beoordeling moet ik zeggen, bedankt! Vooral erg leuk om terug te lezen dat het (mooi geïnitieerd door de heren @Twan en @Sjorsson) echte bandenslet is en blijft haha. Denk dat mijn keuzes destijds voor rubber, leder en staal een goede zijn geweest om de Representor elke keer een andere uitstraling te geven.

Heerlijk om weer te lezen. Blijkt toch wederom dat het horloge in het echt ervaren moet worden om in te kunnen schatten hoe de kast/accenten overkomen. Overigens in positieve zin of juist in mindere zin. Blij te lezen dat het bij jou in positieve zin is opgevallen. Helemaal leuk dat je collega’s de Representor ook nog eens spotten. Komt het stukje smaak in de zin van kleur ook weer terug :slight_smile:. Welke voorkeur had de beste man/vrouw?

Ja de huidige Representor heeft inderdaad beperkt lume. Ik zelf vind het juist een voordeel omdat het horloge in daglicht, met lume, echt een ander aanzicht krijgt. Maar neemt niet weg dat ik garandeer dat er ooit nog een versie komt met meer lume.

Super leuk! Ik kan ook niet wachten om daar verder mee aan de slag te kunnen gaan :slight_smile:.

Graag gedaan hoor! Het is eindelijk zo ver dus @JayJayVo! We hebben het er een tijd geleden al eens over gehad. Ben benieuwd hoe het horloge je gaat bevallen :slight_smile:.

3 likes

Ja klopt :grin:, het wordt eens tijd voor hem te ervaren voor een paar weekjes. Ben zeer benieuwd.

1 like

Ik blijf ze erg fraai vinden :+1::+1:

2 likes

Dagen bedoel je denk ik? :stuck_out_tongue:

Thanks!! :slight_smile:

Mag ik me ook nog eens op de lijst zetten?

Mozaïek
GiveMeYourDough
Batossai
Jeffstar
PDB
BAStudentje
PerSecondeWijzer
Bernie72
Kosz
Phoenix.bas
PASD
Tallahassee
Richz1986
Rockvink
Belisarius
Elderruwy
Dash
Silvester1987
Amaris
Timo9
Da_Watcher
KeesR
MichaelV
Marnixmoed
Blauwbeer
Andyman
JochemvD
WatchNext
Valentijn
Goku13
Captainslow
Juan1981
Bens
Oystein
Owengraven
JayJayVo
denvro
TwanE
PimE
Rebunted
Wilfox
fox_face
Berend
Daniel4
richardr86
Mnrk
Gipie
Josjos
VmaxNL

Het zal dan wel april worden, voordat het zover is…

1 like

Uiteraard! :slight_smile:

Ik dacht even… “dat valt wel mee toch, zo aan de beurt”.
Maar nadat ik het telde… Volgens mij heb je gelijk haha

Beschermde term :rofl:

1 like

Bandenslet© by Mannen van de Tijd :wink:

2 likes

Is het 1 week bij deze fiffer?

1 like

Lees de titel eens :wink:

5 likes

Ik heb hem zojuist ontvangen, snap alleen niet hoe die rubberen band werkt en links uit de stalen band halen is zowat onmogelijk. 1 van mijn tools is er al aan gesneuveld…

1 like

Kwaliteitsspul he :wink: .
Stuur me even een appje naar het nummer op mijn website. Dan stuur ik je een filmpje met uitleg over de rubberen band. Die stalen band inkorten zou op zich geen probleem moeten zijn begrijp ik over het algemeen.

3 likes

Klopt, meestal ben ik daar behoorlijk mee aan het kloten mede ook door mijn grove handen maar bij deze ging het bijzonder eenvoudig. Wellicht had ik mazzel met een regelmatige verwijderde pin of iets.

1 like

Ik heb het in ieder geval nog niet voor elkaar gekregen😅 voor nu zit hij dus maar op de lederen band.

2 likes

Ik zie dat het weer tijd is om de representor door te geven. @denvro zou je een berichtje kunnen sturen met de adresgegevens? Dan kan hij vrijdag verzonden worden. :+1:

2 likes

Helaas om privéredenen het horloge nog niet kunnen verzenden. Sorry voor het lange wachten en het eventuele ongemak dat ik hiermee veroorzaak…

1 like

Geen probleem, probeer het dan z.s.m. maar te doen.
Overigens ook wel benieuwd naar je bevindingen! :slight_smile:

1 like

Representor for a month is ook mooi

2 likes