Representor for a week!

Ok het noodlot is toegeslagen; lader van macbook in twee stukken. Ik ga geen review typen op mijn telefoon dus ik ga het horloge doorsturen naar @Pim en schrijf de review deze week even als ik mijn laptop weer aan krijg!

2 likes

Haha prima hoor! Ik zie er nog steeds naar uit dan!
@Pim, gefeliciteerd met je nieuwe naam allereerst haha. Veel plezier gewenst met je tijdelijke aanwinst!!

1 like

Thanks Pascal, ik zie er naar uit om hem mooi wat polstijd te geven!

Haha dank je! Ik had me voorgenomen om die E te bewaren tot jij er achter was dat @Twan en ik geen familie zijn. :wink:

Graag gedaan uiteraard! Ik zie uit naar je bevindingen! :grin:

Wacht… Jullie zijn geen familie!? :exploding_head::wink:

1 like

image

Lieve Pascal,

Hoe komt het dat zo’n cool horloge-idee, mij nog altijd doet denken aan Bertus van Rheenen?

OT:

Zoals een goede review of NA betaamt, hoort daar fijn muzikaal behang bij. Dus om maar even in de Franstalige stijl te blijven:

Muzikaal behang

Ik heb geprobeerd om hier zo min mogelijk bevooroordeeld in te staan dus als ik dubbelingen schrijf ten opzichte van eerdere reviews, dan bij voorbaat excuses.

De Brunmontagne Representor; een horloge wat voor mij niet geheel onbekend was. Eind vorig jaar was Pascal te gast bij de podcast Mannen van de Tijd dus ik had eerder al de Representor en de voorgangers (onder andere de Mont Brun al mogen bestuderen).
Echter was het nu tijd om het gedurende een langere periode te doen en met meerdere bandjes. Zin an!

Allereerst; de set is erg compleet! Tof dat je de samenwerking met Watchpouch hebt opgezocht, dit geeft het geheel een chique uitstraling! Wel erg fijn ook dat er nu twee andere bandjes bij zitten; de groene lederen band en de rubberen. Dit komt niet standaard bij een Representor, toch?

Dus meteen maar even om de pols geslingerd om te hopen dat ik me had vergist over de grootte van het horloge.

Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik maar smalle polsjes heb; 17cm dus dan oogt de Representor al snel groot. Maar dat komt wellicht ook door de toch behoorlijk brede band en bandaanzet. Logisch om de stalen band er even af te knutselen en te kijken naar de Representor in al haar naakte schoonheid.

Wat ik vooral tof vind aan dit horloge is dat echt een eigen smoel heeft. Pascal gaf in de podcast al aan dat hij heeft gewerkt vanuit zijn eigen voorkeuren en ik vind het erg stoer dat je zo denkt en dus ook handelt. De lugs zien er vanaf de zijkant eigenlijk nog veel toffer uit dan wanneer de band eraan zit. Wat vanaf het zijaanzicht ook meteen opvalt is dat het een redelijk forse bezel is. Toch is dat niet storend in mijn optiek, het horloge voelt niet hoog of ‘topzwaar’ aan. Waar bijvoorbeeld een SKX dat wel heeft.
De groen kleur van de dial en de unieke Brunmontagne wijzers zijn echt top! De sobere dial lay-out met alleen een Arabische 12 met de naamgever van het horloge eronder geven het horloge de uitstraling die je eigenlijk wilt op een horloge voor allerlei gelegenheden.
Er is al veel gezegd en geschreven over de gekleurde markeringen in de bezel. Ik vind het moeilijk; enerzijds is het een originele invulling van een anders wat kale bezel, anderzijds kan ik me er op momenten toch ook een beetje aan storen.

Volgende stap is het proberen van de eerder genoemde banden.

Direct antwoord op een nog niet gestelde vraag; ‘wil je een rubberen band bij je Representor’? Ja! Dat wil je! Sowieso is het fijn om te kunnen switchen, maar daarnaast komt de kastvorm beter tot z’n recht wanneer er minder focus ligt op die toch wat ‘blingy’ stalen band. De lederen band kom ik zo op terug.

Na de tweede kennismaking met de Representor, is het natuurlijk zaak om haar gewoon te dragen, want ik ben natuurlijk niet voor niets Representor for a week. Laat ik beginnen met het feit dat helaas niemand op het werk iets gezegd heeft over het horloge. Wellicht komt dat omdat mijn collega’s me een beetje kennen en ik met enige regelmaat van horloge wissel, maar toch, ik had gehoopt op een spontane reactie.
Toch heb ik het horloge met minder plezier gedragen dan ik gehoopt had. Dit komt echt volledig door het feit dat ik het gewoonweg te groot vind voor mijn kleine pols. Het was absoluut geen straf om het te dragen, maar toch; iets kleiner had voor mij wel gemogen.

Samenvatting van mijn bevindingen:
Wat ik top vind:

  • Uniek design van de kast
  • Hele toffe, kort afgebogen lugs
  • Mooie kleur groen
  • Goede dial-layout met toffe wijzers
  • Complete set met lederen en rubberen bandjes

Wat beter mag:

  • Grootte van het horloge. Nee maar echt; Pascal, jouw polsen zijn nog dik 1-1.5 cm smaller dan die van mij. Hoe dan? :joy:
  • De bandjes. Ik vind het geweldig dat ze erbij te krijgen zijn maar de lederen band is echt te dik en dus te stug. De rubberen band en sluiting voelen echt een beetje flimsy aan. Ik snap dat voor een bepaalde prijs niet het allerbeste te krijgen is, maar nu klopt de look niet bij de feel, als je me begrijpt.

Conclusie; ik heb veel respect voor de manier waarop je dit hebt neergezet Pascal. Ziet er allemaal tof uit en je ziet dat je er veel plezier aan beleeft. Ik zou deze Representor echter nooit kopen, maar de reden daarvoor lijkt me inmiddels duidelijk.
Mocht je bij de verkiezingen voor de HFLE niet als winnaar uit de bus komen, zou ik de maatvoering van jouw inzending toch maar eens heroverwegen voor andere modellen :smiley:

Bedankt dat ik hieraan mee mocht doen. Bedankt @denvro voor de veilige verzending en @Pim de Track en Trace valt zo in jouw postvakje.

Mochten er nog lezers geïnteresseerd zijn in de aflevering van Mannen van de Tijd waarin we aan tafel zitten met Pascal:

Aflevering 29: Brunmontagne

11 likes

:rofl: :rofl: je bent niet de enige die dat denkt volgens mij! Ach ik omarm het “cult” gevoel hierbij graag :slight_smile:.

Je hebt er inderdaad al eerder aan mogen snuffelen destijds :slight_smile:. Hoe beviel deze bezel je overigens qua structuur? Ik meen me nog te heugen dat je destijds wel meer fan was van de variant met de geborstelde bezel? Die staat nog altijd op de planning om dit jaar ook uit te gaan brengen.

Nee klopt, standaard kies je nu één van de opties, met de mogelijkheid om de overige banden natuurlijk bij te bestellen. Iets waar veel mensen ook al gebruik van maken overigens. Die pouch lever ik er niet standaard bij, maar ik heb er nog wel een paar liggen, mochten mensen het interessant vinden :wink: .

Ik vind dit zo tof om te lezen. Dit is immers precies hetgeen ik voor ogen had toen ik er mee begon, zoals jij ook al aangeeft. Overigens vind ik het ook nog steeds wel bijzonder om te lezen! Zo tof om een “gek” idee wat ik enige tijd geleden had uiteindelijk tot zoiets is uitgegroeid.

Haha ja dit is en blijft toch een leuk terugkerend onderwerp. Biedt voor mij ook voor de toekomst de mogelijkheid om lekker mee te blijven experimenteren.

Hahaha hij blijft bij jou om de hoek komen he. Ik moet zeggen dat ik hem zelf nog steeds perfect vind dragen zo eigenlijk haha. Wellicht ben jij gewoon iets meer “gevormd” door al het moois wat je zoal in de podcast voorbij ziet/voelt komen haha.

Haha thanks! Ik geniet er ook nog steeds elke dag van, hoe cliche dat ook mag klinken. Leuk om te horen dat het plezier er ook vanaf straalt.
Die 40mm variant gaat er ook wel komen in de toekomst hoor, dus ik zal luisteren naar je suggestie haha. Ik zal ook eens met mn fabrikant overleggen of ik een unieke 36mm variant voor jou kan uitbrengen :stuck_out_tongue:.

Graag gedaan uiteraard en jij bedankt voor een leuke en uitgebreide bijdrage en goede zorg!

Wat was dat een top ochtend/dag! Thanks nogmaals! :slight_smile:

5 likes

Vanmiddag een pakketje binnen van @Twan
Dat wordt voor nu een wissel van “Hulk”!
Leuk!

Bedankt voor de mogelijkheid @Brunmontagne Pascal! :grinning_face_with_smiling_eyes:

Eerst eens rustig de boel bekijken in combi met de banden. :grinning_face_with_smiling_eyes:

9 likes

Ah dat is mooi vlot gegaan! Bedankt voor de goede zorg @Twan en uiteraard graag gedaan @PimE… Uuh @Pim :wink: .

Veel plezier gewenst deze week!

3 likes

:sweat_smile::sweat_smile:

Dat was een leuke week als representor!
Ik maak deze dagen nog een uitgebreider verslag maar het was echt leuk om hem te kunnen dragen deze week!

@Jugis stuur ik een berichtje om hem netjes door te sturen.

3 likes

Leuk om te horen Pim! Ik zie uit naar je verslag! Bedankt alvast voor de goede zorg :slight_smile:

2 likes

Een week representor;

Hoe is me dat bevallen? Zoals verwacht eigenlijk. Vrouwen vroegen mijn nummer, BH’s werden me toegeworpen, handtekeningen werden uitgedeeld en vaders hielden hun dochters binnen. Kortom, eigenlijk een gewone week voor Pascal. :wink:

Het iets genuanceerdere (en eerlijke) verhaal;

Leuk om eens een week te mogen ervaren. Het begon al met het uitpakken. Aquis van de pols, @Brunmontagne om de pols. Het eerste waar ik benieuwd naar was is de maat. Veel besproken maar snap echt wat Pascal bedoelt met “je moet hem om zien”. Dat klopt echt, denk dat door de cleane bezel hij er slanker uitziet dan de maten doen vermoeden.

Gelijk al wat dingen die verrassend voor me waren. Ik kreeg hem binnen op metaal. Normaal mijn eerste keus maar was eigenlijk ook benieuwd naar de andere combi’s. Door op rubber. Ik heb normaal liever geen rubber om m’n pols (wat had je dan verwacht viezerd :wink:) maar man wat een aangename verassing!

Droeg heerlijk en vind het echt heel gaaf staan! Heb eerder m’n Aquis op rubber gepast maar vond hem daar lomper van worden. Hoe anders met de Brunmontagne. Hij wordt er eerder slanker van, heel chill!
Niet meer van afgehaald de dagen er na.

Dan 1 van dé kenmerken van de Brunmontagne, de stippen op de bezel. Grappig genoeg heb ik daar op de foto’s altijd wat aan getwijfeld maar in het echt juist een toevoeging!
Het geeft het horloge wat eigenzinnigs en breekt de rust op een positieve manier van de cleane bezel.

De sunburst van de wijzerplaat vind ik ook heerlijk. Mooi hoe het (zon)licht de intensiteit telkens doet veranderen. Ik ben horlogenerd genoeg om regelmatig op mijn horloge te kijken onder verschillende omstandigheden. Ook hier kon ik m’n nerdy tik goed op doorzetten! :wink:

Wil ik hem zelf hebben? (In een andere kleur dan weer groen voor mij) Ja of misschien.

Ja in die zin dat ik hem echt heel tof vindt en dat ik er echt van genoten heb.
Misschien in die zin dat ik net voor het eerst een premium horloge heb in de vorm van m’n Oris en dat smaakt ook echt naar meer.
Zou ik mijn vrienden die op zoek zijn naar een gaaf horloge inclusief een ontzettend leuk verhaal voor een zeer nette prijs een Brunmontagne aanraden? Absoluut!

Pascal, reuze bedankt voor de mogelijkheid en natuurlijk je begrip dat ik onbewust maar geen afscheid kon nemen van je mooie horloge! :slight_smile:

Met een beetje mazzel heeft @Jugis hem inmiddels ontvangen en wens hem dan ook veel plezier!

En natuurlijk nog de pica’s!

16 likes

Week? Week? Bleef het daar maar bij… Na 2 jaar heb ik onderhand ereburgerschap onder de mannelijke helft van Rottum dankzij de vrouwelijke toestroom hier in het dorp :wink: . Een week kon ik me er nog onderuit praten bij mijn wederhelft… Ze vind het onderhand beduidend minder leuk :stuck_out_tongue:.

Okeee… Beide beentjes maar weer op de grond…

Erg leuke bijdrage @Pim! Thanks voor je leuke verhaal en vooral ook leuk om dit

Ik kan hier nog steeds van genieten! Het verveeld ook nooit om dit keer op keer te mogen lezen in de ervaringen hier. Dat is ook waar ik het onderhand mee moet doen helaas haha. Voorheen zag ik nog veel mensen persoonlijk waar ik ook regelmatig deze terugkoppeling kreeg, vandaag de dag is dat lastiger immers.

Erg leuk! Bedankt uiteraard! Ik hoor het wel wanneer je de rest eens wil bewonderen :wink: .

Hahaha snap ik volledig hoor, niet weer doen :stuck_out_tongue:. Graag gedaan uiteraard en bedankt voor de (langdurige) goede zorg! Bedankt voor je leuke bijdrage in ieder geval!!

1 like

Leuk verslag Pim :joy:

2 likes

Goed te horen! En foi wat zou t idd fijn zijn als je dienstdoet dingen weer in t echt kan horen!

Ik beloof absoluut beterschap!! :grimacing::slight_smile::stuck_out_tongue_winking_eye:

Grrrrr :sweat_smile:

Thanksssss!! Goed te horen! :slight_smile::sweat_smile:

1 like

Ik heb deze week de Representor mogen proberen. Allereerst dank @Brunmontagne voor deze mogelijkheid, super! :+1:

Het pakketje van @Pim is (na enige vertraging) goed bij mij aangekomen. Alles was keurig verpakt en het horloge was compleet met een stalen band, een groene leren band en een zwarte rubberen band. Aangezien ik geen staal-drager ben en ik het groene leer iets te dik / opvallend vond, ben ik voor de rubberen band gegaan. Zoals eerder opgemerkt is het wat een gek systeem dat het rubber onder de sluiting doorgaat, maar dat schijnt zo te horen :slight_smile:

Mijn bevindingen: Het is een leuk horloge. De wijzerplaat heeft een mooi effect wat speelt met het licht. Ook vind ik het leuk dat accenten zoals de twee groene stippen terug komen op de kroon. Je ziet dat over alles goed is nagedacht. Zeker in deze prijsklasse vind ik het zeer veel waar voor je geld.

Een paar foto’s:

Het is alleen geen horloge voor mij. Ik kan ook moeilijk beschrijven wat het is, maar ik heb er niet echt een klik mee. Ik zal zorgen dat hij snel doorgaat naar de volgende, @wilfox je hebt een PM :slight_smile:

@Brunmontagne Nogmaals dank en veel succes met je mooie bedrijf!

4 likes

Heel erg bedankt en uiteraard graag gedaan! Leuk om weer te lezen dat de rubberen band draagtijd heeft gekregen :grin:. Ook ik moest zelf eerst wennen overigens aan de manier van omdoen van de band, maar als hij eenmaal zit, dan zit hij prima :slightly_smiling_face:.

Mooi compliment! Bedankt! Vooral omdat ik eigenlijk nog steeds niet eens zo lang bezig ben. Elke nieuwe lichting Representors krijgt weer verbeteringen tov de vorige. Kortom, het wordt elke keer weer iets beter :grin:.

Das het mooie van smaak he, niet alles kan geheel aan het plaatje voldoen natuurlijk :blush:. Evengoed bedankt voor je leuke bericht en de goede zorg!

3 likes

Vandaag de Representor opgehaald bij @Jugis. Hij bleek redelijk op de route van mijn werk naar huis te wonen, en dan is f2f overdragen toch leuker. En ja…jullie weten hie dat soort dingen gaan…

Wees gerust, de Representor is meegegaan dus daar kom ik op terug :sweat_smile:.

In ieder geval al kudo’s voor het initiatief @Brunmontagne want het levert nu al leuke ontmoetingen op!

13 likes

Hah das super!! Brunmontagne verbroedert in deze isolatie tijden :face_with_hand_over_mouth:.

Veel plezier gewenst deze week @wilfox!!

4 likes

Zolang je volgende model niet noodgedwongen de Brunmontagne Superspreader gaat heten zit je goed :ok_hand:t3:

1 like

Ik ga er van uit dat de heren de Representor eerst even in een emmertje ontsmettingsmiddel hangen voordat hij naar de volgende gaat, dat komt vast en zeker goed :wink:

3 likes