Representor for a week!

Haha nope… Tig keer geprobeerd maar ze houdt vast aan haar horloge, mits ze er al 1 draagt…

Uiteraard! :grin:

1 like

Vandaag heb ik hem binnengekregen, de Brunmontagne. Eerste indrukken:
-Mooi horloge. De wijzerplaat is prachtig eenvoudig en de 12 ziet er bijzonder uit.
-Het is lastig een bandje erop te zetten, zelfs met die quick release. Ik vermoed dat dat komt door de korte lugs. Ik heb er even een canvasbandje op gezet, want het rubberen/silliconen bandje kreeg ik niet voor elkaar. Kan komen doordat ik voir het werk aan een paar stressklussen zit te werken. Maar toch: ik ben benieuwd of anderen die ervaring ook hebben.

  • De diameter is goed voor mijn pols maar, voor mij, is het horloge een paar millimeter te hoog.

Ik ga hem de komende dagen af en toe nog dragen.
Erg leuk om op deze manier kennis te maken met een horloge.
Foto’s:

5 likes

Zo! Even de tijd genomen om de rubberen band erop te zetten. Staat veel beter dan het canvas. In mijn vorige post vertelde ik dat het horloge te hoog was voor mij, maar met de rubberen band is dat niet zo.
Op de site zag ik dat hij 11 mm hoog is en dat is helemaal niet zo hoog.
Maar: ik begin een beetje verliefd te worden op dit horloge…Het is zo mooi afgewerkt en hij is geweldig om naar te kijken. En het is een eigenzinnig horloge, ziet er net ff anders uit dan al die andere.
Dus dikke kans dat ik hem ergens de komende maanden ga bestellen…
Ik heb nog een week, dus zien hoe het verder gaat.

5 likes

Brunmontagne is zeker een aanrader!!!

Persoonlijk vind ik deze wijzerplaat iets te clean/haast steriel.

Veel draagplezier!

2 likes

Wat een leuke binnenkomer @PetraO! Helemaal leuk om je eerste bevindingen te lezen :grin:.

Hier kan ik uiteraard wel van genieten! :grin:
Heel veel plezier gewenst met de Representor deze week!

1 like

En het horloge is op weg naar @Bro…Ik had hem best nog een dag langer willen houden, maar ik heb een drukke week voor de boeg. Dus dan maar vandaag op de post gedaan.
Ik heb hem alleen gedragen op de rubberen band. Ik wilde de stalen banden niet beschadigen, want ja, het is niet mijn horloge.
Hij staat op mijn lijstje van mogelijke aanschaf in de toekomst. Het is namelijk een prachtig horloge. Ik was verbaasd over de specificaties en de prijs: heel betaalbaar, zeg maar.
Mooi vind ik de wijzerplaat: dat sunburst grijs en die zwarte indexen maken dat je ernaar blijft kijken. De tijd is vanuit elke hoek goed af te lezen, ook zonder leesbril. De wijzers zijn ook goed te zien, al had van mij de lume wel weggelaten mogen worden.
De kastvorm is origineel, zo met die gebogen lugs. Ik ging die steeds mooier vinden. Dat er geen datum op zit, vind ik een pluspunt. Datumvensters doorbreken het evenwicht, vind ik en bovendien kan ik die datums meestal toch niet lezen.
De HFLE-versie heeft soms een blauwe secondenwijzer. Dat zou deze versie ook wel goed doen, een klein contrast, ergens. Misschien zou de bezel met de stippen dat bewerkstelligen. Die heb ik er niet opgezet, alweer omdat ik bang was schade aan te richten.
Wel was het horloge voor mij net iets te hoog en de diameter, samen met de lugs iets te groot. Desondanks staat het horloge op mijn lijstje. Ik denk niet dat ik hem vergeet.

Bedankt voor het beschikbaar stellen, Pascal. Heel leuk om zo een horloge te kunnen proberen.
Nog wat foto’s:

9 likes

Bedankt voor de goede zorg Petra en @Bro heel veel plezier gewenst met de tijdelijke aanwinst! :slight_smile:

Erg leuk om te lezen. Ook mooi dat je het vanuit praktisch oogpunt benoemd :slight_smile:.
Bedankt voor de complimenten!

Die heb ik inderdaad vaker gehoord :slight_smile:. Zelfde geldt voor de wijzerplaat van de HFLE met het reliëf. Ga ik in de toekomst zeker mee verder mee experimenteren.

Wordt gewaardeerd hoor. Uiteindelijk is het wel een horloge wat “uitgeprobeerd” mag worden.

Kan ik me voorstellen. Je was naar mijn weten de eerste vrouw op de lijst en daardoor vond ik het erg interessant om je bevindingen te lezen. Er is veel vraag naar een dames lijn, naast de bestaande varianten. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat vorm zou kunnen gaan geven zonder afstand te doen van de huidige vormgeving.

Graag gedaan uiteraard! Jij bedankt voor je leuke bijdrage en je enthousiasme :smiley:.

3 likes

Het zou mooi zijn als dat zou lukken. 36 of 38mm? Dan zou de vormgeving misschien behouden kunnen worden. In ieder geval niet iets van 30mm of nog kleiner.

1 like

Of juist de keuze voor de 40mm maar met een ander uurwerk. Hierdoor zou het horloge immers wat “dunner” kunnen worden. Quartz staat in ieder geval sowieso niet op mijn wensenlijst. Voor nu staan er in ieder geval nog wat andere zaken op de planning :slight_smile:.

1 like

Dank voor het uitlenen van de Brunmontange. Ik vindt het heel tof om op deze manier met het horloge kennis te maken. Ik heb hem nu een aantal dagen, en heb hem telkens een paar uur gedragen.
Ik ontving het horloge op de rubber band. Mooie band met een stevige clasp. Het mooist aan het horloge vind ik als het geheel als zilverkleurig staal horloge. Dus ik heb vrij snel de overigens erg mooie bracelet erop gezet. Vooral de bracelet met de grotere schakels is tof. De suburst dail kun je geen genoeg van krijgen. Het formaat van het horloge is wat mij betreft precies in de ‘sweet spot’.

Echter zijn er ook wat puntjes waar ik geen fan van ben en die volgens mij wel in dit design dna van horloge zitten.


De zwarte strepen hadden van mij niet gehoeven. Ook vindt ik de 12 iets ouderwets ogen. Voor de rest is dit eigenlijk echt teveel bang voor een automaat met open caseback voor te weinig euros :smiley: Maar dat is zowel negatief als positief.

6 likes

Dat staal staat ook goed. In jouw hand lijkt hij een stuk kleiner.

1 like

Dat is een heerlijke binnenkomer! Goede foto’s ook! :slight_smile:

Graag gedaan uiteraard! Fijn om te lezen dat het qua formaat in ieder geval alvast in de smaak valt! :smiley:
Bedankt ook voor je positieve woorden en leuk dat je ook gelijk bent gaan experimenteren met de banden.

Haha die zullen er altijd zijn uiteraard! Dat is het mooie/uitdagende van smaak.

Beetje nagellakremover en dat is gefixt hoor :stuck_out_tongue:.

Herkenbaar, mijn grootste worsteling/uitdaging ook op dit moment. Overigens vind ik het wel een mooi compliment, bedankt!

Misschien dat ik stiekem nog wel even een foto van je leen hoor, als je dat niet erg vindt :slight_smile:.

1 like

Zeker geen probleem! :sunglasses:

1 like

Hij is inmiddels bij mij gearriveerd! Eerste indruk? Wowza, wat een gaaf ding! De 40mm is perfect mijn maat. Heb de stalen band iets ingekort, maar er zitten zelfs nog een paar links extra aan. Dus deze zal bij vele polsmaten in de smaak vallen. Als we het toch over de band hebben… wat een massief ding! Heel robuust doch verfijnd ontwerp, massieve endlinks en een hoogwaardige vlindergesp.

Ik ga hier eens even lekker van genieten. Mijn horlogekist heb ik terug in de kast gestopt, die heb ik de komende tijd toch niet meer nodig. De komende week is dit mijn daily!

Alvast wat plaatjes, maar meer zullen de komende week nog wel volgen.

Ik zie dat de lijst bij mij is geëindigd. Is het wachten op de volgende, of zal ik hem na een week terug naar @Brunmontagne sturen?

6 likes

RobinJ
Timo9
GiveMeYourDough
Silvester1987
Caspertof
Gipie
Papillon
Rik
Wilfox :fox_face:
Lastgentlemen :tophat:
Laurentiuss
pat486
Moshimo
PetraO
Bro
Valk
Phodebimos

Weet je wat @Brunmontagne ? Nu er verder niemand meer op de lijst staat meld ik me nog een keertje aan. Heb de 42mm eerder al geprobeerd, ik ben benieuwd hoe de 40mm het doet op mijn pols. @Valk, het komt niet op een dag voor mij! Laat maar weten wanneer je ermee klaar bent :wink:

2 likes

En door! Ik zal je over een weekje PB’en :+1:t3:

3 likes

Nu ik hem zo weer zie, mis ik hem een beetje.

3 likes

Er is hier onderhand wel echt een patent op goede binnenkomers haha. Bedankt voor je leuke en positieve binnenkomer!

Dit maakt me nog steeds een trots man, bedankt! :slight_smile:

In dat geval wens ik je heel veel plezier met de tijdelijke aanwinst en ik zie uit naar je verdere bevindingen en dito berichten/mooie foto’s! :slight_smile:

Haha dat is onderhand al opgelost zie ik! Mochten er nog meer mensen zijn die benieuwd zijn, doe gerust een weekje mee!

Haha topper! Dat is ook precies waarom dit horloge nu rond gaat. Ik ben echt benieuwd naar de meningen van een ieder die de 42mm al eens hebben geprobeerd.

Dat zie ik als een mooi compliment! :slight_smile:

4 likes

En de Representor is weer door naar @Phodebimos! Toevallig was Ed vandaag in Groningen dus heb hem persoonlijk mogen overhandigen, met een bakkie leut erbij! Dank Ed!

Ik zal dit weekend nog wel even wat uitgebreider reageren op dit topic, met een paar foto’s erbij.

Ik heb er erg van genoten de afgelopen week. Nogmaals dank aan @Brunmontagne, Pascal, voor dit toffe initiatief en een hele mooie manier om zo kennis te maken met een prachtig horloge. Ook nog bedankt @Bro, Wouter, voor het opsturen vorige week.

3 likes

Wat gaaf! Deze hobby verbroedert maar weer zo blijkt :grin:. @Phodebimos heel veel plezier gewenst met de tweede ronde en @Valk bedankt voor de goede zorg!

Ik zie er nu al naar uit! :grin:

Mooi om te lezen! Heel erg graag gedaan uiteraard en jij bedankt voor je enthousiasme :grin:.

1 like