Representor for a week!

Ah leuk verhaal zeg! Mooi dat de Representor een reden was om met elkaar kennis te kunnen maken.

Ben ook heel benieuwd naar wat je uiteindelijk van deze nieuwe variant vindt. Zoals ik het lees is de eerste indruk in ieder geval positief :grin::ok_hand:.

Uiteraard graag gedaan en nogmaals heel veel plezier gewenst met de tijdelijke aanwinst.

Foto wordt zeker gewaardeerd :smirk:.

1 like

Mijn tijd met de Representor zit er weer op! Behalve tijdens het douchen heeft hij de afgelopen week continu om mijn pols gezeten. Hier volgt een samenvatting van mijn ervaringen.

De Band

Zoals eerder voorspeld heeft de lederen band het niet lang uitgezongen - ik vind hem vrij stug en heb hem dus snel vervangen door de RVS band. Ik moet zeggen, ik vind het echt een fijne band! Een H-link band met flinke dikke stevige schakels. De vlindersluiting heeft natuurlijk geen gaatjes voor fijnafstelling- dat is inherent aan het ontwerp. Kennelijk heb ik geluk gehad met mijn polsmaat, want ik had hem mét fijnafstelling niet beter passend gekregen! En dan is het dus een bijzonder fijne band- vind ik althans.

De Brunmontagne rubberband kende ik al van de 42mm en ik heb er zelf ook een die een beetje rondzwerft langs mijn eigen horloges en ik weet dus dat dit ook fijne banden zijn- ik heb er eigenlijk niet eens aan gedacht om het meegeleverde exemplaar hierop te proberen, simpelweg omdat de stalen band zo prettig is.

De verwisselbare bezel

Dit vind ik het grootste nadeel van deze versie: ik heb er een complete avond aan besteed (ik ben letterlijk ruim twee uur bezig geweest met proberen) maar het is me niet gelukt om de bezel met de stippen goed uitgelijnd te krijgen. Ik heb dus de hele week met de stiploze versie rondgelopen en dat staat hem ook goed- al mis je wel iets van het eigen DNA dat ik kende van de 42mm.

Het horloge zelf

Ik vind het ontwerp nog steeds geslaagd. De Representor heeft duidelijk een eigen identiteit en is niet, zoals zoveel microbrands, een kopie van iets anders. Dat spreekt me sowieso al aan, maar ik vind het juist tof om wat het wél is: een eigenwijs vormgegeven horloge. Industrieel. Stoer. Hoekig, veel rechte vlakken- het geeft vaag een indruk van een supercar uit de jaren 80.

Ook doet de manier waarop de vlakken elkaar ontmoeten me nog wel wat denken aan een F-117A Stealth Fighter…

Hoewel dit horloge, in tegenstelling tot de F-117A, stevig op mijn radar staat :grin:

Het uurwerk

Hier kunnen we kort over zijn: ik denk dat de meeste mensen de NH35 wel kennen. Vaak hoor je een zucht, daar gáán we weer… Maar ik ben fan. Het uurwerk is goedkoop en betrouwbaar, en eigenlijk past het met zijn industriële afwerking en gebrek aan sierlijke decoratie als geen ander bij dit horloge. Na regulering is het ook nauwkeurig: na 7 dagen non-stop om de pols loopt het slechts 10 seconden voor. Heel veel beter dan de fabrieksopgave van -20/+40 seconden per dag.

Het geheel

Voor iemand die niet om Heritage geeft en op zoek is naar een eigenwijs mechanisch horloge onder de €500 vind ik de Representor een uitstekende keuze. Het uitgesproken design moet je ding zijn en een subtiele dress watch is het niet (al is hij slechts 12,5 mm dik en staat een lederen band hem heel anders!) maar als het ontwerp je aanspreekt hoef je het voor de kwaliteit zeker niet te laten!

@Brunmontagne bedankt! Hoe gaat het overigens verder met het horloge, nu er niemand meer op de lijst staat?

8 likes

Ja, ik wil de representator! Ik ga bestellen.

1 like

Gedaan. Ik krijg mijn eigen Brunmontagne!

9 likes

Leuk! Welke uitvoering?

1 like

Ik wil 'm ook graag nog proberen.
Heb “het origineel” en de HFLE2021, maar zou deze graag ook proberen.

1 like

De 40mm met rubbereb band.

2 likes

Het is al even geleden dat ik de groene 42 mm heb geprobeerd maar zou deze na StefanM ook graag eens op mijn pols willen zien.

RobinJ
Timo9
GiveMeYourDough
Silvester1987
Caspertof
Gipie
Papillon
Rik
Wilfox :fox_face:
Lastgentlemen :tophat:
Laurentiuss
pat486
Moshimo
PetraO
Bro
Valk
Phodebimos
StefanM
Roland1982

2 likes

Wat een leuke uitgebreide reactie! Op voorhand alvast bedankt voor je enthousiasme!
Ik heb je samenvatting in ieder geval met heel veel plezier en trots gelezen.

Bedankt! Ik mag zeggen dat ik ook veel positieve berichten terug hoor over de stalen banden.

Ah dat is dan wel weer vervelend! Zit het hem in het feit dat je de uitlijning niet geheel goed krijgt of kan het zijn dat de schroefdraad al iets is doorgedraaid waardoor hij niet juist blijft zitten?
Wel leuk dat je het omschrijft als eigen DNA, toch mooi om dat terug te zien :slight_smile:.

Het klapstuk, wat leuk om dit te lezen! Iets waar ik zelf ook nog steeds erg trots op ben overigens. In mijn ogen bevestigd dit ook keer op keer dat er nog een mooie toekomst voor Brunmontagne is. Hier kan ik op bouwen!

:rofl: :rofl: :ok_hand: :ok_hand:

Mooi omschreven. Ik zie daarnaast nog een heel groot voordeel… Het is een toegankelijk uurwerk, ook qua service. Hierdoor kan vrijwel elke juwelier service verlenen. Ik heb me zeker al georiënteerd qua mogelijkheden voor de (nabije) toekomst en ben zeker van plan om nog leuke opties toe te gaan voegen qua uurwerken. Ook qua afwerking en een custom rotor. Zodra het zo ver is meld ik me uiteraard gelijk!

Mooie samenvatting. Ik ben nu zo’n 4 jaar met Brunmontagne bezig en die heritage komt er ooit nog wel bij haha. Al heeft het dat voor mij persoonlijk uiteraard al :wink:. Bedankt voor je complimenten en de fotos!

Ik zie dat hier alweer een vervolg op gekomen is haha. Leuk @StefanM en @Roland1982!

2 likes

Super leuk Petra! Heel erg bedankt voor je vertrouwen en ik zorg er voor dat hij zo snel mogelijk jouw kant op komt. :slight_smile:

1 like

Thx voor 't bijwerken vh lijstje :blush:

2 likes

Ik had de indruk dat ik hem net niet ver genoeg doorgedraaid kreeg. Bij het opschroeven bleven de stippen net 1 a 2 minuten vóór de “kwartieren” zitten. Misschien dat het met meer kracht nog gelukt was, maar ik wilde niets forceren. Ik heb het geprobeerd met de rubber achterkant van een muismat voor extra grip maar wilde geen tang gebruiken.

Goed punt, vind ik ook zeker een van de sterke punten maar was vergeten dit te vermelden.

Dat het dat voor jou al heeft is duidelijk, maar het duurt nog heel even voor je Breguet of Vacheron hebt ingehaald :yum:

Heb ik ook gezien, ik ga zsm (waarschijnlijk vanavond na werktijd of anders morgenochtend) zorgen dat het horloge bij @StefanM terechtkomt, de gegevens zijn inmiddels binnen.

2 likes

Ah ja dan begrijp ik het. In dat geval gebruik ik zelf een rubberen antislipmat om hem eenvoudig op de juiste positie te draaien. Verstandig dat je niets forceert inderdaad. Een tang is ook zo extreem gelijk :rofl: :ok_hand:.

Geen probleem, doe het graag voor je :slight_smile:.

Haha dat gaat zeker nog wel even duren. Sterker nog… Dan moet ik al op zoek naar een beoogd opvolger denk ik zo :stuck_out_tongue:. Ach who knows… Maybe someday :wink: .

Top! Bedankt alvast voor de goede zorg en heel veel plezier met de tijdelijke aanwinst gewenst @StefanM!

Ontvangen, bandje gewisseld en om!

Eerste indruk met name tav de wijzerplaat… Mooier dan op de foto’s! Hier had ik met name mijn bedenkingen over. Op de foto komt deze heel steriel over, maar dat valt dus alles mee!

4 likes

Laatste dagje alweer!!!
Veel gedragen, complimenten mogen ontvangen en ga ook een compliment geven bij de iets uitvoeriger post die nog volgt!

@Roland1982 wil je mij jouw adresgegevens sturen via een Pb? Komt ie morgen of uiterlijk zondag jouw kant op!

3 likes

Zojuist heb ik het horloge doorgestuurd naar @Roland1982

Dit is niet mijn “eerste” ervaring met Brunmontagne, ik bezit een “Original Representor” en een HFLE2021.

Ik heb de afgelopen week het horloge gedragen op de (smalle) stalen band en ben onder de indruk van deze band! Compliment voor Pascal; het is een erg fijn dragende band en de vouwsluiting… “I love it”!
Mijn eigen Brunmontagnes zijn nog niet van het, eveneens comfortabele, rubber afgeweest, maar dat zie ik bij de HFLE toch op korte termijn gebeuren. Mede dankzij de quick release!

De Representor heb ik deze week gedragen zonder stippen en dat staat hem ook goed. Persoonlijk vind ik dat de stippen juist een onderdeel uitmaken van de uitstraling, dus bij mijn eigen horloges blijven de stippen aanwezig. (voor de oplettende lezer; bij “the original” is het niet mogelijk de bezel te wisselen, dit even terzijde)

Over de wijzerplaat kan ik kort zijn: geweldig!
De reden dat ik dit horloge wilde proberen was met name omdat ik de wijzerplaat in het zilver wat steriel over vond komen. Dit is in het echt absoluut niet het geval. Heerlijke sunburst!

Al met al blijf ik dus enorm positief over Brunmontagne en vind ik het een super initiatief dat Pascal op deze wijze een horloge ter beschikking stelt.

Eventuele twijfelaars, zie ook de post(s) van @PetraO, schrijf je niet in om deze een week te mogen proberen - want je bent verkocht :wink:

@Roland1982 een goede week gewenst! Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen!
@Brunmontagne (nogmaals) dank!

3 likes

:partying_face: :partying_face: heel veel plezier gewenst met de tijdelijke aanwinst @Roland1982 en bedankt voor de goede zorg @StefanM :grin:.

Daarom juist interessant om te horen wat je van deze variant vindt! :slight_smile:

Ah top! Ik krijg veel positieve berichten terug over de nieuwe banden en draag ze zelf ook graag! Je hebt al een stalen band bij je HFLE toch? Met de quick release is het in ieder geval een fluitje van een cent!

Voor ieder wat wils op deze manier dus. Ik ben het zeker met je eens dat het wel een kenmerkend eigenschap is. Gelukkig heb je dat met de graveringen op de kast nog steeds, naast de stippen. Ik heb de clean bezels nog niet los in de shop maar daar moet ik me toch echt maar eens toe zetten denk ik.

Blij dit terug te lezen! Iets wat veel mensen in het echt al is opgevallen. Op de foto’s komt het er toch altijd anders uit dan in het echt. Bedankt!

Graag gedaan uiteraard! Voor mij geeft het juist veel zinvolle inzichten en ideeën bovenop het feit dat ik het ook gewoon leuk vind om te doen :slight_smile:.

Bedankt voor je leuke bijdrage! :smiley:

2 likes

Klopt. Ik kreeg hem niet uit mijn gedachten en nu ik hem heb, sinds vorige week zaterdag, komt hij bijna niet meer van mijn pols. Maar ik zou zeggen: zet je naam op de lijst, dan kun je het zelf ervaren.

2 likes

Op de een of andere manier heeft de post richting de mooie achterhoek bijna altijd een dagje langer nodig waardoor ik het horloge vandaag mocht ontvangen.

Eerst de band maar eens wisselen. De brede stalen band er op gezet, dat staat goed.

De bezel zonder stippen vond ik wat kaal ogen bij de grijze wijzerplaat. Dus ook de bezel met stippen geplaatst. Ik heb het idee dat die niet 100% uit te lijnen is. Op de 9 en 12 staat deze goed maar ter hoogte van 3 en 6 op de wijzerplaat klopt het net niet lijkt het.

Wat mij direct opvalt is het logo op de kroon, erg leuk. En ook de merknaam op de sluiting en rotor zijn me bij de groene Representor niet opgevallen maar vind ik wel goed staan.

Aankomende week maar flink wat polstijd geven. Ben heel benieuwd hoe de wijzerplaat in het zonlicht er uit ziet.

@StefanM dank voor het verzenden.

En natuurlijk een plaatje voor de sfeer.

5 likes

Lekker plaatje zo :grin:

2 likes