Ressence... olie gevuld horloge

Door de prijs zal ik er niet snel eentje kopen, maar vooral bij de mat zwarte wijzerplaten vind ik het effect wel supergoed gedaan.

27 likes

Ik denk dat we dergelijke experimenten qua kleur en design welwillend moeten bekijken of we blijven
eeuwig met duikermodellen leuren .Toch is de prijs pittig en niet onmiddellijk aantrekkelijk voor de
doorsnee liefhebber.

8 likes

Ik wist niet dat dit ook met automaten kon? Dat is natuurlijk wel weer erg leuk.

Er is meen ik een topic over het zelf vullen van je kast. Wellicht ook leuk om eens te testen met een Ali automatisch horloge?

Meer foto’s altijd welkom

Klopt. Zou het draadje even moeten zoeken maar heb het zelf ook gedaan met een Citizen Eco-Drive. Effect was schitterend, maar na een paar maanden had het motortje toch wel wat moeite om de wijzers door de olie te slepen.

1 like

Gevonden

2 likes

Ik zie ze steeds voorbij komen op social media, bij Reijersen in Oudewater. Sommige vind ik mooi, sommigen totaal niet. Alleen die prijzen….

Ik ook!

3 likes

Ik heb ze al eens gezien en gepast op Watchtime. Not my cup of tea. Deze nieuwe variant oogt als een Swatch

1 like

Het effect van olie-gevuld vind ik prachtig.
Ik had er nog nooit van gehoord en dacht met een nieuwtje te komen.

7 likes

Maar dan is het goed te horen dat er (betaalbare) alternatieven bestaan, toch?

1 like

Ik vind de eerdere modellen met de zwarte wijzerplaten erg mooi maar of ze de prijs waard zijn betwijfel ik. Deze witte versie oogt nogal goedkoop

Smaken mogen verschillen.

4 likes

:joy:

Kom maar door! Ik vind ‘em gaaf!

1 like

Zou de techniek erachter wel eens willen zien. Vraag me af hoe ze zoiets gaan servicen. Olie blijft ook niet eeuwig goed en het daglicht zal er ook iets mee doen.

Precies dat! Verder wel een gedurfd en een keertje wat anders. Zeer herkenbaar voor de echte liefhebber / nerds :nerd_face:

1 like

Vraag ik me ook af. Bij kwarts modellen, zoals Sinn, betekent een batterij wissel dat hij hiervoor naar Sinn Frankfurt gestuurd moet worden. Service en olie wordt meteen vervangen á (ik meen) zo’n €275
Hoe dat bij deze mechanische modellen geregeld is weet ik niet maar voor die prijs zou ik levenslange gratis batterijwissels verwachten

Volgens mij zit het mechaniek van de Ressence niet id olie, het horloge bevat 2 aparte containers. De "wijzer-schijven " in de olie, worden via magnetisme aangedreven door het mechanische caliber, niet in de olie. Je moet er maar opkomen. De functie van de olie is dus louter cosmetisch. Het ziet er fantastisch uit, maar je moet er van houden. Deze aparte techniek verklaart misschien voor een deel de hoge prijs.

8 likes

:thinking:

1 like