Review: Bulova Accutron II – Surveyor 96B213

Ik heb hun voorraad niet bekeken, maar dit is de shop waar ik het horloge besteld heb. Ondanks de gebrekkige Bulova kwaliteit prima service. Stuur ze anders een mail.

Mooie review weer Wander! Interessante lectuur en aangename foto’s, bedankt!

1 like

Horloge loopt prachtig mooi, misschien dat een precidrive van Certina nog zuiverder is, maar dat is geen high beat, wellicht onder de high beats/stemvork is dit de zuiverste die er is, ik ben er erg tevreden mee in ieder geval.
De band zou ik gaan vervangen voor een leren, nou ik ben daar nog niet helemaal uit, de stalen 2 tone band is van een bijzonder hoge kwaliteit, toch wel erg mooi in het eggie :wink:

Picca’s ook maar meteen…

2 likes

Gaaf. Wist niet dat deze ook met staal geleverd werden. 2 tone ook nog. Leuk om te zien! :+1:

1 like

wat een mooie details en beweging voor een horloge in deze prijsklasse! ik kan hem helaas niet op amazon oid vinden. iemand een idee waar deze nog te krijgen is? mooie bruine band erop en klaar

2 likes

Ik heb inmiddels naast m’n Bulova Accutron stemvorkhorloge ook een UHF Bulova,de 96B230 Military 262 khz
Overgenomen van David(Daffy)nog voor hij 'm zelf had ontvangen.
Superfijn nauwkeurig horloge met die mooie glijdende secondewijzer.
Dit is 'm :grinning:

8 likes

Grappig. Deze had ik in eerste instantie in gedachten, voordat degene van deze review verscheen.
Zag deze al vaker voorbij komen van jou. Een blijvertje?

Er zijn 2 wachtende voor u. Mocht ik hem nog flipperen, stuur ik je een bericht (mochten de anderen afhaken :wink:).

1 like

Ik verwacht het wel,kan sowieso slecht afstand doen van horloges,deze heeft de juiste looks,loopt strak op tijd en heeft die mooie sweeping second.

2 likes

Heb 'm zojuist weer omgedaan :grin:
Wat me opvalt is dat hij nog exact gelijk loopt met de klok op m’n telefoon(waarvan ik eigenlijk verwacht dat deze altijd op tijd loopt)
Ik heb de Bulova op 12 juli op de seconde gelijk gezet en zo loopt ie nog altijd :grinning:

3 likes

In America zijn ze veel te verkrijgen, ik heb em ook uit America moeten halen.
En ja, ik ga tzt toch is kijken voor een bruine leren band en toch moet ik zeggen dat de metalen band erg mooi is in het echt, je krijgt er behoorlijkstuk meer waardering voor als je de kwaliteit ziet en voelt.

Hier een aardig overzicht van de modellen en verkrijgbaar:
http://www.certifiedwatchsshop.com/index.php?main_page=advanced_search_result&search_in_description=1&keyword=accutron&x=37&y=13

Als je wat gaat bestellen, even uitkijken voor de dubbele plaatjes, één van de twee is een foutje op de site namelijk.

Dankzij de review van wander heb ik er nu één :wink:

3 likes

En voor een nette prijs :+1:.
Tevreden over deze webshop?

1 like

Ja, maar ik hoorde dat je dus wel invoerrechten e.d. kunt krijgen als het tegen zit.
Dan komt er een aardig bedragje bij.

1 like

Heb je daar zelf besteld? Ik krijg een “Sorry, we are not shipping to your region at this time.”

Je mag hem van mij overnemen. Doe er te weinig mee. Incl blauwe band!

3 likes

Oh? Ehh dat wil ik misschien wel! Wat tof! Zou je me een berichtje kunnen sturen met wat plaatjes? Fijne avond en mijn dank alvast:slight_smile:

1 like

Moest pb zijn:)

2 likes

Stuur ze een mailtje of via iemand die je kent in het buitenland aan wie ze wel kunnen leveren :wink:

Tof verhaal, leuke foto’s, cool. :+1: En een mooi horloge.

Weet je, ik zit al erg lang te loeren naar een Bulova UHF quartz uurwerkje om toe te voegen aan de verzameling. Dan zou ik quartz, solar, automaat, handwinder en UHF in de collectie hebben, en zou ik alleen nog een spring drive nodig hebben. Ik negeer electrisch even, uit de jaren 60, want voltages, levensduur, etc.

3 likes

Thanks! Ben benieuwd waar je uiteindelijk voor gaat. Zitten mooie horloges bij en de kosten zijn over het algemeen het probleem niet.
Enne, zo’n spring drive… Die staat zeker ook op mijn lijst.