Review: Galaxy Fit2 naast je gewone horloge

Ik vraag dit voor een vriend: Als je hele snelle op en neer bewegingen maakt met je arm/hand, registreert zoā€™n Fitbitding dan stappen voor de stappenteller?

Ik zou zelf trouwens of een normaal horloge dragen of een smartwatch, maar niet beide tegelijk. :sunglasses:

2 likes

Maar zoā€™n Garmin stappenteller ziet er niet eens uit als een horloge. Plus dat ik drie handelingen moet verrichten om Ć¼berhaupt de tijd tevoorschijn te toveren (twee keer klikken om het scherm te activeren, en dan twee schermpjes naar boven ā€œschuivenā€ om de tijd en datum te tonen).

Het zijn voor mij dus twee heel verschillende dingen, met verschillende gebruiksmogelijkheden.

2 likes

Ook daarom is het niet handig zoā€™n ding op je rechterpols te hebben :grin:

2 likes

Precies dit.

Als je linkshandig bent en een automatisch horloge draagt daarentegen :innocent:

2 likes

Wellicht een tip voor deze TS :grin: Rolex Daytona valt zo nu en dan stil

2 likes

Dat is een hele mooie prestatie!

1 like

Ik draag sinds kort een apple watch aan de rechterpols. Puur omdat ik een gatchet freak ben en ik vind het ook best handig om direct alle nieuwsberichten te zien.

1 like

Draag je die dan permanent?

Overdag wel continu maar snachts gaat ie af.

Niks mis met een smartwatch / fitness tracker, ik als technerd draag er ook vaak eentje.

Dank voor de review, ik had om mijn rechterpols ook altijd mijn Polar Loop om maar die is net stuk ben dus zoekende naar wat de vervanger moest worden.
De Samsung was idd wel als als optie al voorbij gekomen maar ik las dat je meerdere apps moest downloaden voor de gehele functionaliteit op een niet Samsung telefoon.
En ja ik zie het ook als twee verschillende apparaten en droeg hem om mijn gezondheid in de gaten te houden, trombose na een operatie gehad in combinatie met een zittend beroep.

1 like

Fijn om dit te lezen. Ik heb zelf een samsung galaxy watch 46mmā€¦ werkt prima als ik ga sporten. Echter, anders gebruik ik het dingetje niet, zo een activity tracker is wel een heel goed compromis! Ik ga wat reviews lezenā€¦

1 like

'k begrijp de nood aan een fitness tracker, mogelijk zelfs via een smartwatch. Heb er in het verleden zelf verschillende gehad maar allen verkocht.
Een horloge aan de ene pols en een tracker aan de andere is voor mj geen optie. Net zoals jij wil ik mijn activiteiten loggen: 'k los dit de laatste 10 jaren op met een withings (nokia) go tracker, simpel in de broekzak :wink:

Ja, je hebt Samsung Wearable nodig voor de ondersteuning van de hardware, en Samsung Health voor het bijhouden van je gezondheidgegevens.

Dit is een vrij goede review en in lijn met mijn eigen ervaring

1 like

Besteltā€¦

1 like

Welk merk en type is dit?

1 like

Ja hoor, gewoon dubbel dragen - geen enkel probleem. Knappe klok links (getting there - voor nu een beetje leuke Seiko) en een fitbit rechts. Al jaren, zou niet meer anders willen.

Apple watch is het gewoon voor mij niet, en ik ga zeker niet inleveren op alle stats voor hardlopen, slapen, stress, etc.

Leuk verhaal, bedankt voor het delen.

Wear it proud brother :wink:

2 likes

Heel stom misschien, maar ik ben van het type wat zijn mobiel graag thuis laat bij het sporten en soms vergeet naar bijvoorbeeld vrienden of werk. Onthoudt het horloge gedurende die tijd ook stappen, hartslag en etc? Of heeft hij daar echt een verbinding met de telefoon voor nodig.

1 like

Ik ook.
Ja.
Nee.

2 likes