Review: Zenith of Sugess ? Ik koos de 2de..

Op uw verzoek een wonderschoon uurwerkje :nerd_face:

1 like

Nice, goed geschreven en mooi horloge

1 like

Die Tesla’s zijn zo pleurislelijk en karakterloos dat ze geen enkele inbreuk maken op welk stuk auto-geschiedenis dan ook.

Ik vind die vergelijking dan ook mank lopen. Nu zal ik, los van het feit dat ik liever een Seiko 5 scoor dan een hommage, dus ook geen Tesla kopen in dit leven. Of ze moeten het liefdeskind van Battista “Pinin” Farina’s kleindochter en Laurens van den Acker aan weten te nemen, maar ik acht die kans klein.

Dat eerste deel spreekt dat tweede deel tegen. :slight_smile: Misschien spreekt dat tweede deel dat tweede deel zelfs al tegen.

3 likes

Je maakt het complexer dan nodig nu. Maar dat ik mezelf met enige regelmaat tegenspreek, dat spreek ik niet tegen. Integendeel. Tegen is een vreemd woord. Zeg het maar eens een paar keer.

Tegen. Tegen. Tegen… je las het hè. Tegen wil en dank

Dus de S is niet afgekeken van de Rapide…ik vind toch van wel. Plus dat Tesla geen historie heeft valt wel degelijk te vergelijken met een fabriek die hommages van horloges maakt is in dit geval net zo inspiratieloos.Maar dat is mijn mening

De kans dat Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen is groter…

3 likes

Dank je! Welke zou het worden als je nu moest kiezen?

<@climholland modus aan>
Jammer dat het geen automaat is
<@climholland modus uit>

1 like

:joy:

Ik vind hem oprecht mooi, en ook al meermaals overwogen om te bestellen. Maar hij mist zijn eigen smoel.

Ooit wil ik wel een ST19.

1 like

Mooi gezegd. En ik voelde me soms best ‘geslaagd’ met die Zenith. Bij een GTG was het ‘ hé Brodie, heb je die shadow bij je?’
En werden de vintage pareltjes genegeerd.

Dit past beter bij me. Ik ben op vakantie en mis mijn Seastar quartz en Roamer Stingray… nu al weer zin om ze om de pols te slingeren.

2 likes

We zijn dus al die jaren belazerd door die Zwitsers :rage:

1 like

We hebben ons laten belazeren. Met open ogen! :blush:

1 like

Dus jij zit je daar te vervelen, en dan ons maar lastig vallen over een copy/paste ? Fijn voor je, een chrono voor 3 knaken, van harte :+1:
Gaat die watszwalker er nog serieus op in ook, en Fate weer vol op het orgel natuurlijk, een hele tering discussie die ik vervolgens nog ga lezen ook ivm FOMO… 10 minuten die ik nooit meer terug krijg gvd :poop:

Hoe is het eten daar, en nog leuke chickies ? dat willen we weten :smile:

5 likes

Leest als een boek, tuurlijk ben ik tot hier gekomen.

Herken ik mezelf helemaal in :ok_hand:

Geniet er van, de Sugess is gewoon een fantastisch horloge

3 likes

Dag Ron,

Dank voor je positieve reactie. Het eten is hier prima. Stierenbiefstuk met meer vet dan vlees. Veel te duur. De ober gaf me schouderklopje toen hij mijn Sugess zag…we kregen 20% korting en hij zei:

‘franchement quel mec pathétique tu es. un hommage c’est comme un homme sans pénis, qui serre ses couilles entre ses jambes… je ne laisserai pas la moitié d’un homme payer une facture entière. tête de cul !’

Zo gaaf. Ik spreek geen Frans maar mijn dag kon niet meer stuk!

Chickies? Euhmm… ik val op vrouwen, sorry, maar mijn zoon zei dat de meiden hier zeker niet tegenvallen. Als je dat bedoelt?

Het is leuk hier, maar net als jij ben ik niet in de beste periode van mijn leven, erger ik me kapot aan alles en iedereen en wil ik terug naar huis, waar mijn jengelende kinderen weer spoedig de weg naar school mogen vinden.

Het leven is prachtig.

14 likes

Topper :rofl:

Topper jr :+1:

Jouw pols, jouw smaak, en het leven kan verrassend mooi zijn thuis, en zonder kindren, zo is mijn ervaring al jaren ! Bonne vacances :sunglasses:

2 likes

Denk de shadow. Meer verkrijgbaar en daardoor wat beter geprijsd. In mijn ogen ook wat tijdlozer

1 like

Tijdlozer zeker.

1 like

@Brodie

Wat een plezier is het om te lezen hoe jij geniet van een mooi horloge! Dat jij, net als ik zelf overigens, van je bijdragen op dit Forum vaak een wat langer verhaal weet te maken dan de meesten hier, stoort mij absoluut niet. Het is een genot om te lezen, waarbij je literaire schrijfstijl zeker bijdraagt aan de leesvreugde.

Dat de reacties daarna voor een niet gering deel toch weer uitdraaien op de kennelijk onvermijdelijke discussie over de waarde, de legaliteit en de ethiek van hommages, kopiën en originelen boeit mij eigenlijk niet zo.
Wat jij doet, is op een aangename manier twee prachtige horloges beschrijven. Dat er qua ontwerp een duidelijke relatie bestaat tussen de twee merken en de twee modellen is evident. Zoals iemand hierboven al opmerkte: Zonder de Zenith zou deze Sugess er ook niet zijn. Maar dan zou er wel weer een andere na-aap geweest zijn. Ieder zijn plezier, ieder zijn moraal, maar ook, ieder zijn budget. Het kan, jij bewijst dat. Chapeau!

Wat een mooie horloges (beide)! Wat een prachtige foto’s! En nogmaals: wat een prachtig verhaal.

Dank je wel.

9 likes

Herkenbaar deze discussie, die vooral vaak scherp gevoerd wordt want immers schijnt er uit China niks goeds te mogen komen.
Ik zelf heb een aantal hommages maar op bepaalde groepen en social media durf ik ze niet meer te tonen. Maar dragen doe ik ze wel, immers ik bepaal. Een ander niet…

Vaak stel ik de vraag of degene met weerstand ook alleen maar Poloshirts dragen van Lacoste, Spijkerbroeken van Levis en gympen van de Chuck Taylor All Stars… maar dan worden Ralph Lauren, G-Star en Vans wel geaccepteerd en snappen ze de context niet…

En wat betreft kwaliteit uit China beroep ik me altijd op het feit dat Chinees porselein ooit toonaangevend en het beste ter wereld was, maar hier in Nederland onder de noemer Delfts Blauw gretig gereproduceerd werd. Ofwel als ze willen, kunnen ze echt wel kwaliteit leveren. Net zoals niet alles wat in Zwitserland geproduceerd wordt meteen hoogstaand qua kwaliteit is…

Enfin, geniet ervan. Doe ik ook, en wat een ander uiteindelijk ervan vindt… blijft lekker bij die ander.:+1::+1:

8 likes