Richard Mille only

Jaren terug eens opgezocht wat een servicebeurt voor een relatief “basic” RM kost - via RM zelf. Was toen 3000 euro. Hoop dat jullie niet te zuinig geschreven hebben voor deze superdelicate klus. :wink: Heel leuk om eens echt goed van binnen te zien!

2 likes

Heel gaaf @Tempusuurwerktechniek !

Ik vind Richard Mille fantastisch wel boven budget helaas.

Heel tof verslag!

1 like

Leuk om te lezen! Ze hebben ook compacte modellen in het gamma;

Dit vind ik een tof model! Verder is het toch een merk voor dubieuze figuren uit de OPEC-landen en rappers. En je betaald voor al die weggevertjes aan F1 teams en sporters.

3 likes

bedankt voor deze fotos altijd leuk om te zien.
hoe iets echt in elkaar zit.

1 like

Erg leuk om te lezen en te zien, geweldig wat jullie kunnen.
Klein vraagje : is het nu ook zo dat bij dit horloge er dan veel meer tijd inzit dan bij bv Rolex dat jullie normaal doen ? En hoeveel tijd gaat er eigenlijk inzitten.

Heel knap en leuk om te lezen.

1 like

Altijd een leuke Mark :blush:

Dit uurwerk neem je niet door de normale wasstraat tijdens full service HF ivm coating etc.
Leuk zijn die sluitringen voor de schroeven van de bridges ivm hoogtelucht afstelling drivetrain, we need some torque but not to much :wink:
O-ringen schokdempers zijn een grappige toevoeging bij het plaatsen van dit uurwerk in de kast :smile:

Deze staat op standje deskdiving :smile:

Good job Mark :100:

2 likes

Ongeveer 2.5x een subdate full service :wink:

1 like

Inderdaad, dat dacht ik ook. “je moet het maar durven”. Zo dilicaat allemaal en schade is zo makkelijk gemaakt aan dit soort materialen. Smaak laat ik me niet over uit. dat is iets persoonlijks. Ik vind ook de meeste klokken die ik hier zie niet mooi of zelfs lelijk, maar heb (gelukkig) niet de innerlijke behoefte dit van de daken te schreeuwen.

2 likes

Altijd weer fascinerend om de haast chirurgische precisie in een uurwerk te zien. Bedankt voor het delen.

1 like

Bedankt voor de info, erg interessante techniek.

1 like

Heel gaaf, bedankt voor het delen!

1 like

Heel cool stuk! Dank voor het delen en super mooie foto’s.

Maar…hoe kan dit

bij een technisch hoogstaand horloge met een prijs van een leuk appartement??

1 like

Bedankt voor het delen, inderdaad interessant om te zien hoe het allemaal in elkaar zit. Stel je voor jullie slopen wel wat moet je zoiets dan op de grijze markt gaan sourcen of kan je direct bij RM terecht voor vervangende onderdelen?

1 like

Dan moeten we helaas de grijze markt op. Hier zijn gelukkig wel leveranciers voor onderdelen.

1 like

Interessant om te lezen. Bedankt voor het delen!

1 like

Wat vet om te zien, en wat zit dat uurwerk op een extreem toffe manier in elkaar met relatief weinig onderdelen. Echt, extreem cool.

1 like

leuk om te zien, zijn hiervoor onderdelen te krijgen als dat nodig mocht zijn?

1 like

Mooi zal ik ze nooit vinden, de techniek erachter kan ik zeker appreciëren. Super tof om eens binnenin te kunnen kijken. Dank voor het delen! :slight_smile:

1 like

Mooi om eens te zien! Dank voor het inkijkje.

Ik ben wel bang dat het hierna behoorlijk stil zal zijn in de RM only topic :grimacing:

3 likes

Tenzij Max overstapt naar Ferrari en we ‘m overhalen hier mee te kletsen.
Al is ‘ie volgens mij veel te no nonsense om ons tijdverdrijvend geouwehoer te verdragen.

1 like