Dit. Ook al is er een ‘ik draag ze puur voor mezelf brigade’ die die ontkent…
Ik probeer te minderen. Hoop op meer ‘connectie’ met mijn horloges. Ik ben altijd een beetje jaloers op mensen met 1 horloge. Dat is echt een deel van jou dan.
Maar ik zou er minstens twee nodig hebben. Eén allrounder en een dressy horloge.
Gast, ik kijk er live naar, hij zit nu om m’n pols, geen plaatje nodig. Met de beads of rice erop is 'ie behoorlijk glimmerig, en op die foto zie je niet hoe shiny de bezel ook is. Misstaat niet met een smoking, als je eens naar een premiere ofzo moet.
Een chronograaf heb ik ook al aan gedacht, probleem is gewoon dat ik niet de grootste fan ben van chrono’s, die modellen die ik dan wel weer aantrekkelijk vind liggen buiten mijn budget dus is niet echt een optie.
Wat hier bij overigens voor mij ook een rol speelt is dat ik, naarmate ik leuker spul heb, alles daaronder gewoon niet meer draag. Er zijn hier ten forumme ook van die mensen die een Patek hebben maar nog steeds met alle plezier Citizens kopen en dragen, maar ik merk voor mezelf dat ik liever één goed afgewerkt ding heb dan tientallen middenmotortjes. Verder helemaal niets mis mee natuurlijk, maar just a thought.
En de sunray dial ook nog. Het is geen ‘dress watch’, maar wel een vrij elegant horloge, ook vanwege de maat (37mm) dat ook een zeer capabele diver is.
Heb jij er een? Geen een foto online laat zien hoe shiny dat ding is. Was ook de reden dat ik verbaasd was toen ik 'm binnen had. Echt veel minder ‘tool-ish’ dan verwacht.
Als Connery dit kan dragen op een nato in smoking:
…dan kan de Deepstar II ook prima.
Moet best vaak naar black tie dingen, kan dit horloge echt prima bij. Zou absoluut geen faux-pas zijn.
Beetje weird dat twee mensen me berispen/uitleggen hoe deze eruit ziet – over een horloge dat ik nu om mijn pols heb zitten.
Interessante dit; sinds ik mijn “grail” heb (Speedmaster) als enige horloge, kijk ik veel minder op dit forum en lees ik veel minder horloge nieuws. Verdiep me nog wel in de techniek en verlekker me in winkels, maar deels lijkt de interesse tanende.
Overigens, ik zou best nog wel een horloge willen ter aanvulling, maar op dit moment zou dat voor mij als een last voelen. Waar laat je het spul als je het niet draagt, bijvoorbeeld…het kan niet meer mee op de inboedelverzekering. Dat soort dingen. Maar vooral eigenlijk omdat ik het gewoon tof vind om met m’n Speedmaster (die ik voor een deel ook van m’n vrouw kreeg) alles te doen.
Nee eens, shiny is niet per se dressy. Maar dit is een relatief klein, elegant horloge. Een Aqua Terra kan toch ook met black tie? Of is dat ook totaal ongepast in jouw ogen?
En Bond is zeker niet de maat der dingen, maar zo’n resolute “ Nee.” is best ergerlijk. Dus ik geef maar even een voorbeeld.
Gast, denk ook eens aan de ongewassen massa’s die het zonder Deepstar moeten doen. Die willen een plaatje. Egoïst.
Ja. @Tompj, kun jij deze nozem even uitleggen dat je geen Deepstar om doet bij galakledij? Hij neemt het van mij klaarblijkelijk niet aan.
Noem er eens eentje, ik ben nieuwsgierig.
Tussen de Hanhart 417, de Hamilton Khaki Pilot chrono, de Excelsior Park dressy chrono’s, de Yema Speedgraf, de Hamilton Intra-matic chrono, de monopushers en heritage van Farer moet toch wel wat betaalbaars zitten?
Wat noem je een middenmoter?
Voor een duiker is hij elegant.
Dat kan ook helemaal niet, dat is vette onzin. Daarom is Bond ook fictie. Boze tongen beweren zelfs dat het kolderiek slechte fictie is.
Ik heb me wel laten vertellen dat Ian Fleming bepaalde karakteristieken van Bond op Prins Bernhard heeft gebaseerd, dus dat verklaart een hoop.
Oh jazeker wel.
Wij berispen je absoluut niet over die deepstar. Dat is een mooie keuze, een geïnspireerde keuze en een toffe keuze. Maar als je het bij een pak of een smoking draagt ben je wat mij betreft van het padje af.
Voor jou kwam de interesse dus blijkbaar voort uit de zoektocht naar jouw horloge. Eénmaal gevonden is het allemaal minder interessant.
Daar kan ik jaloers op zijn, maar tegelijkertijd ben ik blij met het verslavende van de hobby.
Eigenlijk ook niet, maar als je het doet, dan alléén op leer. Dit zou ik al niet doen als ik een jasje en een overhemd aan heb:
Als je van ‘niet iedereen’ naar ´hordes’ springt, dan is me duidelijk dat deze discussie zinloos is. De massa doet wat ze moet doen.
Affectie voor Less is more is niet voor iedereen weggelegd. Ook geen waarde-oordeel overigens.
Ik vind dat soort sprongen nuttig omdat ze iets over de modus zeggen. Maar je hebt gelijk, niet iedereen houdt van less is more. Althans, ik houd wel van less-is-more ontwerpen, maar zou er graag more van hebben liggen.
Ik doe het ook zo, alleen die beater vervang ik voor een kantoorhorloge. Maar dit werkt echt heel goed voor mij. Alleen de 3e heb ik nog niet als blijver kunnen vinden. Wellicht dit jaar met een Serica 5303.
Daily watch (je echte nummer 1)
Eén werkhorloge, in mijn geval netjes voor kantoor.
Iets om mee te rouleren, flipperen etc. Ene keer een dressy, daarna pilot/outdoor, keertje microbrand oid etc etc.