Richting een one watch “collection” gaan

Als iemand met één horloge een pauper genoemd kan worden dan is iemand met meerdere horloges toch zeker wel een proleet😉.

2 likes

Mag ik dan deze chrono voorstellen:
Seiko Prospex - Speedtimer SSC911

Dan heb je met de Shorokhoff een automaat, met de Sinn UX een quartz (en wat voor één :ok_hand:t3:) en met de Seiko een Solar.

Maar dus ook een net horloge, een duiker en een chrono.

En een blauwe (ik denk dat je Shorokhoff blauw is?) zwarte en een zilveren wijzerplaat.

1 like

Wat is jouw trio in dit geval?

… en de Oris ook :grin: Ik denk dat je dan een heel mooi trio hebt.

1 like

Heb pas ook eens overwogen om naar een één horloge collectie te gaan met de ‘betaalbare’ CODE 11.59 van Audemars Piguet.

https://www.audemarspiguet.com/com/en/watch-collection/code-1159/15210ST.OO.A348KB.01.html

Heel de doos leeg verkopen en dan nog wat sparen om deze te halen. Klein advies ingewonnen :point_down:

Blijft toch spelen door m’n hoofd. Geen Speedy meer, geen Aqua Terra, geen CFB, maar een AP… Is dat meedoen met de grote jongens terwijl dat niet (bij mij) past? Of gewoon lak aan hebben en gewoon doen?

2 likes

Die reactie…:joy::joy::joy:

1 like

Leuke discussie om hier te lezen zo op de zondagochtend, vóór de F1.

Ik geloof ook niet zo in de “One watch collection”. 3 vind ik realistischer. Denk wel dat dit voor iedereen anders is, het is maar net wat je nodig hebt en wat in jouw leven past. Voor mij is een ideaal drietal iets als:

1. Daily. Je alleskunner, het liefst iets wat bij veel past en in veel situaties kan. Niet te sportief, niet té dressy. Voor mij zou dit bijvoorbeeld zijn: OP36/Explorer/Datejust/SARB/Khaki. Opnieuw, wat een ‘alleskunner” moet hebben kan voor iedereen anders zijn.
  2. Dress/kantoor. Iets nets, klassiek, tikkeltje formeel, liefst met een lichte plaat, wellicht zelfs edelmetaal?
  3. Sportief of misschien zelfs een echte beater? Een fijne (Seiko) diver, een sport chrono of iets wat kan bij klussen of werk in de tuin.

Voor mij is het momenteel

1. Hamilton Khaki Field auto
  2. Cartier Tank Must solarbeat
  3. Tudor Black Bay 58

En zelfs dan gebruik ik mijn 58 meer als daily en mijn Khaki meer als beater, dus misschien zijn deze hokjes te simpel.

Maar echt terug naar een one piece? Lastig… doe dan maar iets met glasbodem, minimaal 100m WR, robuuste kast, nog steeds elegant, fijne afwerking die niet gaat vervelen, kan op leer/nato/staal…. Ik heb ‘m nog niet gevonden, maar ik doe mijn petje af voor een ieder die wél naar één terugkan.

4 likes

Jah, wellicht kan @Gerarh er iets meer over zeggen…

Plaatsen in hokjes heb ik ook al eens geprobeerd en uiteindelijk kocht ik alleen maar wat ik mooi vond haha. Maar ik snap het principe en is rationeel gezien een perfect uitgangspunt. In de praktijk wat lastiger te realiseren haha. Feit is dat je een knap trio hebt! :grin:

1 like

True. Vind ik ook en ik vind een Nivada Grenchen Chronomaster ook nog heel gaaf. Maar ik zou dan toch bang zijn dat mijn ‘ware verlangens’ daarmee niet bevredigd zouden worden. Oeh, dit klinkt best smerig. Beter maar geen plaatje erbij. :stuck_out_tongue_winking_eye: Anyway, ik wil uiteindelijk toch een keer een vintage Heuer auto chrono óf de nieuwe TAG Heuer Carrera 39mm chrono.

Maar goed, dan spreek ik even voor mezelf, natuurlijk. :blush:

3 likes

Precies! Is vaak op draagmomenten gebaseerd.

Dank! Wil graag de ‘daily’ nog wisselen naar iets met de letter R en 36mm!

1 like

Dat wordt dan wel een mooi chique trio! Die R zou inderdaad een mooie daily zijn! Is dat toevallig een 124270 of de iets oudere 114270?

Goed advies is kort maar krachtig :grin:

1 like

124270 of een 126000 met zilveren plaat en geelgouden uurmarkeringen zouden mijn twee voorkeursopties zijn. Maar welke precies… :thinking:

Dit zijn voor mij dan ook de twee opties die het dichtst bij een mogelijke one-piece komen. Maarja, ga je klussen met je OP om? Dan nog maar een Casio erbij… En zo kom je uiteindelijk nooit bij een one watch collection

1 like

Hahaha herkenbaar probleem :rofl:

1 like

Ja.

Tuurlijk moet je je horloges gebruiken en dragen, maar je hoeft de kat ook niet om het spek te binden. Ik hoef geen witte verf op mijn bezel of fijnstof in de buurt van mijn kroon. Dan doe ik hem liever even af en kijk ik op de wandklok, to each their own.

2 likes

Elk z’n keuze, exact. Nog nooit over nagedacht, alles valt op te kuisen.

Ik ken een dame met ongeveer 400 paar schoenen id kast en ze heet niet Imelda. (Het is gelukkig ook niet mijn eigen vrouw, wij hebben ook niet zo’n grote kast.) Over verzamelen gesproken. :grin:

Beter een kleine kast dan een grote doos!

2 likes