Richting een one watch “collection” gaan

Allemachtig, ik noem al sinds het begin drie dingen op, en men focust steeds maar op het woord pauper. :slight_smile: Laat me dan gewoon benadrukken dat ik zelf uit een lange lijn paupers en arremoeiïge sodemieters stam, en dat dat geen waardeoordeel is. Gebrek aan geld is exact dat: een systeemfout die je gebrek aan geld geeft. Geen persoonlijk falen, dus.

Maar inderdaad, als voormalig pauper met een héél klein beetje geld ben ik zelf ook een proleet in dier voege dat ik uit een redelijk onbeschaafd milieu kom. Wij hadden vroeger maar één vork en één mes de neus op tafel, wat we verder ook aten. Bij soep wel een lepel, het moet gezegd.

Los daarvan mag ik mezefl, voor dat iemand het inkoppertje maakt, zelfs een plebejer noemen, in dier voege dat ik een vrije burger ben die niet tot de heersende klasse behoort. Ik heb een postzegel land in m’n bezit, maar patriciër zit er niet in. :slight_smile:

Iemand met meerdere horloges hoeft absoluut geen proleet te zijn. Neem nu @Tompj, die man is de beschaving zelve.

Vindt je het horloge mooi? En heb je er geld voor? Heb je dat geld er voor over?

Indien drie maal ja, met wie doe je dan mee? Iedereen die mee wil doen met de grote jongens koopt een APRO, dus ik denk dat je met een 11:59 niet direct voor proleet aangezien wordt.

Die is terecht.

Nee @Rob007, nee.

Mooie set. Nergens voor nodig. :slight_smile:

Doen wij dat niet allen? Ik vind de Carrera 39 super cool, afgezien van datum op 12.

Nee, je ziet het verkeerd. Je moet dat je “Side collection” noemen, dan kun je met een one piece nog rustig 20 horloges in de kist hebben zitten.

10 likes

Een ‘one watch collection’ bestaat voor mij niet. Dat is gewoon één mooi horloge en heeft niets met ‘collection’ te maken.

Ben zelf een aantal jaar geleden begonnen met alleen een Speedmaster en bijna een jaar alleen die gedragen voordat er iets bijkwam. Dat is op zich natuurlijk prima te doen.

Toch vind ik het leuk om meerdere horloges te hebben en die te matchen met mijn outfit of het horloge af te stemmen op wat ik ga doen. Slaat het ergens op om een Seamaster 300 te dragen als ik een paar rondjes ga zwemmen? Nee, dat kan ook prima met mijn Explorer of Grand Seiko. Slaat het ergens op om mijn Grand Seiko te dragen als ik bij de Jappanner ga eten? Of om een dresswatch om te doen als ik een pak draag? Allemaal compleet overbodig en niemand die het überhaupt opvalt. Maar dat is juist wat het voor mij een hobby maakt. Net zoals het nergens op slaat om een Porsche te rijden of op een gasstelletje op een camping te gaan koken terwijl je een mooie keuken thuis hebt. Je doet iets vanwege het gevoel dat het je geeft.

Daarbij geldt voor mij ook wel dat ik mijn horloges meer ben gaan waarderen en er meer van geniet door een beetje te rouleren met mijn collectie. Soms draag ik een horloge langere tijd niet en wanneer ik hem dan weer om heb voelt het weer extra bijzonder. Voor mij kan het toch net het puntje op de i zijn wanneer een horloge gewoon precies klopt met de rest van de outfit of past bij de activiteit die ik onderneem.

6 likes

Hij is er in twee versies. :blush:

5 likes

In films kan alles.
IRL is het geen gezicht, cq. not done.

2 likes

Mocht je nou zeggen “Hee, die Shunbun is voor mij niet meer bijzonder”, dan weet je me in een PB te vinden. :slight_smile:

Hulde.

2 likes

Existentiële crisis here I come

1 like

Welke 4 zijn dat als ik vragen mag ?

Zeker, ook jij mag dat vragen, draag vandaag de Defy

2 likes

Keep calm, and carry on:

Wie verslingerd is aan spiegeltjes en kraaltjes bestaat. :wink:

1 like

Pak je wel precies die ene G-Shock van 4000 euro

1 like

Decartes zou trots zijn :ok_man:

2 likes

Sorry man, ik zocht naar een plaatje van deze:

Direct ook de enige die ik een soort van OK vind, 109 Euro bij Bol. Gshock is toch echt één van die horloges waarbij ik zoiets heb van “dan liever een Apple watch, die zien er tenminste christelijk uit”.

1 like

Ik heb al een prachtige blauwe AT, de AP past wel in m’n straatje. Wellicht ooit…

4 likes

Wow
Mooi hoor

1 like

Toch heb ik het al 6 jaar volgehouden :grin:

Maar inderdaad, uiteindelijk wil je toch weer meer/wat anders.

1 like

En welke draag je niet graag?

Mooie band heb je erop. welke is dat?

De collectie wat indikken kan geen kwaad. Maar weinig realistisch dat je het op 1 houdt. Zelfs als je uitlogt op dit forum.

Hokjes zijn maar hokjes…

De Hamilton is leuk, maar met alle respect wel minder dan de andere twee. Stel je zou er als daily iets vergelijkbaars zoals een Omega AT oid naast zetten, dan zou de balans qua dragen iig voor mij anders uit vallen.

Enneh… je hoeft als je klust natuurlijk geen horloge te dragen…

Dat is deze, een Seiko SKX171 die een beetje gemod is.

De reden is dat ik 42mm eigenlijk net iets te groot vind en die keramische bezel vind ik niet echt fantastisch meer, het is net iets te glimmend. Ik heb er over zitten nadenken om een originele SKX bezel er op te zetten, maar wil er eigenlijk niet al te veel geld meer aan besteden. Ik moet wel zeggen dat het mod-avontuur erg leuk was.

1 like