De vraag eens stellen in het blauw. Wie weet vind je er een voor een prikje.
Reeds gedaan en zelfs in het mod topic hahaha.
Nope, ik heb meer dan 100 horloges en ik geniet van elke dag dat ik er weer eentje op mijn pols mag draperen
Ja eens hoor! Het is nog even wachten tot de geschikte kandidaat zich laat zien. Aqua Terra staat wel altijd al op mijn lijstje, blauw met het horizontale patroon en dan in 38mm. Maar toch neig ik dan naar een OP of Explorer vanwege:
- gebrek aan taper van de band
- gebrek aan quick- of zelfs microadjust
- het feit dat ik hem toch een beetje dik/bol vind ogen
Dat heb ik ook wel, ik heb een aantal verschillende horloges die erg overeenkomen (aantal G-Shock squares): er gaan er een paar uit die ik nooit draag omdat ik de voorkeur geef aan andere modellen van helzelfde type. Zeg maar de wet van de afnemende meeropbrengst in de praktijk. Ipv meer van hetzelfde wil ik dan weer wat origineels aanschaffen voor de collectie.
Eén horloge lijkt mij dan weer veel te saai. Een stuk of 5-10 lijkt mij een mooi streefgetal.
Ik denk dat een daily / beater niet al te exclusief moet worden. Ik denk na over wat ik met m’n GS handwinder en m’n Santos kan doen, net zoals ik de Ibuki niet helemaal onbevangen draag omdat die laatste niet of zeer moeilijk te vervangen gaat zijn.
Dan is een Hammie een uitkomst. Het feit dat het een field watch is (robuust, lichtgevend, waterdicht, maar wel betaalbaar) is juist de grote kracht.
Een 36mm explorer is ook 12mm dik. Wat nipt te veel is.
Ik mis mijn gemodde 171 wel eens. Die had AR coated saffier en de bezel (alu) van een SKX007. Prachtige combinatie, veel gedragen. Mooier dan keramisch.
Mooi!
Ik reageerde op
Een daily mag van mij wel iets meer exclusief zijn. Ik draag mijn AT graag als daily. Ik zal dan ook eerlijk toegeven dat mijn leefstijl en werk gemiddeld genomen niet zo spannend is dat er veel krassen op komen. En bij sporten, klussen enz gaat hij natuurlijk af. Volgens mij draag ik m’n AT grotendeels in situaties waarin jij je Santos zou dragen.
Voor een beater gaat dat mi wat minder op, alhoewel ik met bv. een Hamilton al voorzichtig genoeg zou zijn om ook deze met klussen even af te doen (beater is voor mij dus een problematisch begrip)…
Klopt! Ik weet nog wel dat je dat eens eerder zei en foto’s liet zien. Ondertussen ben ik keramisch ook niet mooi meer gaan vinden en vind een aluminium bezel mooier. Ach… al doende leert men
Maar is het het je waard om een bezeltje te scoren? Want je kunt 'm volgens mij voor betrekkelijk weinig naar een 171/007 staat brengen, en dan heb je een tophorloge.
Wat wil je thuis of in de tuin timen dan?
De 171 bezel heb ik nog. Die wissel ik regelmatig om even weer die jaren 90 vibe te krijgen haha.
Een OEM 007 bezel kan ik ook aanschaffen, maar kost €100. Ik denk dat als de 007 bezel er op zit ik hem nog niet heel veel zal dragen.
Het is echt zo’n gevalletje van ik weet niet wat ik er mee aan moet, maar verkopen wil ik ook niet
Ik zou voor 100 ekkies een 007 bezeltje scoren, dat staat super, en ik zou 'm er meer van dragen dan met keramiek of de 171.
Als ik dit lees… Monta Noble…
uit de oude doos; 38,5mm bezel; 47 lug to lug; 9,7mm dik; 20mm lug width
Maar het ging hier om de one watch collection. Als ik geen liefhebber was, of echt klaar met de hobby, zou toch voor de BB36 kiezen. Dan wel vooral omdat die inmiddels al wat jaren met mij door het leven struikelt.
Ik heb al jaren een 1 piece. Toen ik vorig jaar mijn two tone sub ingeruild heb voor een Patek, heb ik nog wel even getwijfeld om naast de sub een sd4k te kopen, maar uiteindelijk vond ik die optelsom niet gelijk aan de Patek die ik nu heb. Wellicht komt er wel een keer iets naast in de toekomst, want deze gaat niet meer weg.
Ik heb wel tijdens vakanties een G-SHOCK om, dus afgelopen week zorgeloos de Patek in de kluis en de G-SHOCK gedragen.
Vooral op het vliegveld vind ik een duur horloge vaak niet zo relaxed.
Altijd one-piece collection hier (afgezien van wat ik in de verkoop heb). Heb totaal geen behoefte aan een collectie en toch kan ik lekker genieten van de hobby
Stiekem inderdaad 2. Ik heb zelfs nog wel een paar automatische horloges liggen die ik niet draag. Een met een valjoux en een met een 2892.