Rikketik 2022 - zondag 6 februari

Dat zoiets dan door mag gaan hè in deze tijd 🤷

1 like

Dat snap ik inderdaad ook niet :thinking:

1 like

Is niet alleen bij oude mensen hoor.
Jaren geleden toen er nog computerbeurzen bestonden, was dat niet anders. Gemiddelde leeftijd was daar een paar decennia lager. Veel mensen zijn niet zo schoon op zichzelf en slaan een lekkere douchebeurt nogal eens over.

6 likes

Wil je wat minder drukte rondom die ENE "speciale"stand?
Gewoon eens ff flink :hoesten,proesten, en sniezen met een beetje gerochel en voilà ruimte ten over… :innocent:

5 likes

50655397_1408357742634256_7427709135963029504_n

19 likes

En dan in deze tijd er toch gewoon zo’n oploop organiseren…best bizar. Ook als je gaat trouwens.

4 likes

Eens, ik blijf ook maar thuis; ik heb niet de illusie dat ze deze keer wel goede maatregelen treffen :blush:

5 likes

Achterste rij was een aanbieder met een hele berg fake Rolexen. Zo nep dat je het van een paar meter afstand al zag. Daar is geen comité voor nodig.

2 likes

Dat is wel redelijk schandalig dan :face_with_raised_eyebrow:
Ik kijk nooit naar Rolexen, dus ik heb ze niet gezien :grin:

1 like

Edit: ik was te snel…

De zaalindeling ziet er deze keer anders uit dan we ‘normaal’ gewend zijn. Ben benieuwd

1 like

Nou ben ik benieuwd waar je die gevonden hebt?

Enfin,

Ik twijfel, ben nog nooit geweest, maar ja ben bang dat het een beetje “teleurstellend” gaat zijn.

Met mijn douche rituelen is in elk geval niks mis. :nerd_face:

1 like

9b2a353e-fad4-11eb-8292-ca037c726455_web_scale_0.0592672_0.0592672__

3 likes

Ik denk dat ik het ook skip. Was heel cool om het voor het eerst te zien, maar na het sporten van fakes de laatste x hoeft het van mij niet meer.

Hierbij een update voor de rikketik beurs van 6 februari dus aanstaande zondag.

De beurs wordt verdeeld in twee hallen i.v.m. de geldende Coronaregels om voldoende afstand te houden. Ook de indeling voor de standhouders is veranderd, erg ruim ingedeeld.

De duidelijke instructie aan de standhouders is als volgt;
Bij de ingang wordt gevraagd om een QR code of inentingsbewijs of anders een negatieve test
Mondkapjes of een gezichtsscherm is verplicht.

Ik ga er vanuit dat dit mogelijk ook zal gelden voor de bezoekers, maar kan dat nergens terugvinden.

Bezoekers met een vroege vogelticket hebben toegang vanaf 8.30.

'Hier een kleine impressie over een aantal uitspraken in dit topic.

Ik lees in dit topic heel veel over ouwe meuk, fake Rolexen, slecht ruikende 80 jarige ouwe mensen, tja, dan vraag ik mij toch wel af waarom gaan dan al die mensen die dat zo tegenstaat dan toch wel naar de rikketik beurs?

Ik zou dan eerder zeggen, ga er dan niet naartoe, zo voorkom je tevens een oploop wat dan wel weer bevorderlijk is inzake de corona maatregels en loop je niet de andere wel geïnteresseerde bezoekers voor de voeten.

Dan iets over fake Rolexen, wel, als je die al van meters afstand kan spotten, dan moet ik aannemen dat je wel erg goede ogen hebt en dat is in feite alleen maar gunstig, want dan kan je er ook tijdig met een boog omheen lopen nietwaar? Scheelt tevens weer een onnodige oploop.

De oude meuk, wel, die vind je overal, vanaf de kringloop tot/met rommelmarkten.

Overigens moet ik hier wel opmerken dat het mij opvalt dat er de laatste tijd veel meer nieuwe meuk is te vinden, daar bedoel ik dan mee de zg. nieuwe moderne in elkaar gefrommelde horloges van onbeduidende plakmerken. Opmerking van de auteur, die dingen zien er vaak ook niet uit, sommige zien eruit als een homp metaal met een glazen stolp erop aan een leren riem.
Aardig om op te merken dat daar dan jonge standhouders achter staan en ook veel uit landen waar ik nu niet zo snel naar toe hoef/wil gaan. Een enkele keer dat ik dan in gesprek kom met zo’n jonge ventje achter die tafel en een simpele technische vraag stel over dat uurwerk, dan wordt ik aangekeken of ik uit het SF universum kom en in een onbegrijpelijke taal brabbel, blijkt dan achteraf dat de goede man totaal geen enkele kennis heeft over horloge techniek.

Dan even nog het volgende,

Hebben het al fijntjes aangegeven, wat moet ik dan nog meer toevoegen aan hun opmerking.
Het is een rommelmarkt met een horloge gerelateerde selectie aan objecten.

Dan als laatste, de vermeende onwelriekende geur, resp. lichaamsgeur die als negatief wordt aangegeven door sommige HF leden.

Mijn ervaring is in feite andersom, soms ruik ik vanachter mijn stand wel eens een zeer kwalijke en onwelriekende geuremissie over de tafel naar mij toekomen van een bezoeker die dan voor mijn stand komt staan en zich voorover buigt om sommige objecten van mij nader te bekijken. Ik val dan net nog niet naar achter om. Dus voor de HF leden die zich hierover uitspreken, heb je er wel eens aan gedacht dat die geur emissie wel eens uit het eigen lichaam kan zijn. Met name als je die geur constant ruikt en waar je dan ook loopt, mogelijk neem je die dan zelf wel mee.

Dat gezegd hebbende.

Deze beurs is voor iedereen die op zoek is naar een toevoeging van een ontbrekend stukje verzameling, een aankoop doen van een object waarnaar ze allang op zoek zijn, het ontmoeten en bijpraten van bekenden met dezelfde passie, kennis uitwisselen met o.a. bepaalde standhouders die vaak heel veel technische kennis in huis hebben op het gebied van horloge techniek.

In de afgelopen 20 jaar dat ik hier een stand heb wordt ik ook opgezocht door vaste bezoekers die vragen of ik weer iets kan toevoegen aan hun collectie, of dat ik een bepaald horloge mee heb genomen die door hun al eerder was gereserveerd. Maar ook vragen of ik een horloge van hun kan repareren.
Dan heb ik het over horloges waar ze vrijwel nergens anders terecht kunnen voor een bepaalde reparatie met name ook omdat voor bepaalde vintage horloges van sommige manufacturen geen onderdeel meer is te vinden.

Wel, wat is de essentie van dit verhaal, en de conclusie,
maak er een gezellige leuke dag van.

Iedereen die vind dat het daar stinkt, denkt dat het voor 80 jarige is en rotzooi, fake en ouwe meuk niks vind, geef ik het wel gemeende advies, blijf daar lekker weg en ga naar de dierentuin waar je niet opvalt met of zonder eigen geur emissie.
Dat scheelt ook voor de onnodige ophoping van mensen op de beurs.
Locutus sum

52 likes

Wat een verhaal zeg, ik blijf thuis :wave:

12 likes

Jaren geleden toen ik er één keer was, was er ook al een stand met fake R…n, maar erger vond ik de vrouwelijke verkoopster die had fake tanden, fake boobies en een hond bij die was euh , nee niet fake, maar wel vals.

7 likes

Ik heb door de jaren heen heel leuke aanwinsten bij de Rikketik gevonden.

Horloges, onderdelen, boeken, gereedschap.
Zelfs een paar horloges van forumgenoten overgenomen.

Over de persoonlijke hygiëne van bezoekers of over de leeftijd wil ik het niet hebben: niet interessant en niet horlogegerelateerd.

De fakes echter: die horen er niet en daar zou de organisatie tegen op moeten treden.

12 likes

:+1::rofl::rofl:

2 likes

Sterker nog, het is illegaal. Ik weet het niet zeker, maar als je het ziet en een oogje dichtknijpt, ben je zelf dan niet ook verwijtbaar bezig? Misschien niet wettelijk, dan wel ethisch.

In elk geval, of je doet er wat aan, of je laat het zo en zeurt niet.

https://stopnamaak.nu/

4 likes

Ik heb de organisatie er de vorige keer op aangesproken. Geen enkele reactie. Volslagen labbekakkerigheid.

5 likes