Rikketik 23/4/2023: de aanwinsten

Mooi!

2 likes

Dat is een behoorlijke aanwinst. Knap je al die horloges ook op?

Daar zitten erg mooie tussen!

2 likes

Helemaal mee eens, mis wel die Italiaan(?) met prachtige horloges, drie volle hallen. Nu nog maar 1. Vroeger meer wijzerplaten en kasten van die Duitser (?) van merken zoals iwc. Nu veel (sorry) D garnituur met verchroomde kasten en merken wat geen vroeger nauwelijks verzamel waardig werd geacht. Maar idd ook veel minder gouden Pronk meuk voor de chinezen en gewichten met bijbehorende kabels en vooral die ouwe mannen lucht. Maar wat nu mijn voorkeur heeft
 ben er nog niet uit. (Ps ben 50 en loop sinds ongeveer 2005 op de Rikketik)

2 likes

Omdat ik maar een klok in huis (mag) hebben, dat zijn er dus twee. Een Atmos en een koekoeksklok (lang verhaal opa-Indonesië-jappenkamp-gepikt-gevonden in de rimboe). Maar om daar nog een staande klok, een Russische onderzeeër klok en een gouden kaststel in huis te halen wordt de meesten en hun kids/vrouwen toch te gortig.
Een stuk of honderd horloges kan je net wat makkelijker een plekje geven. Je zal maar 3 zits bankstellen verzamelen :crazy_face:

7 likes

Dat is natuurlijk een super plan. Een badge laten maken met je avatar erop en “naambordje”.

Wat grappig zeg, ik ben als tiener meer bezig met kalligrafie dan horloges. ( wel wekkers slopen maar niet kunnen maken type) nu aan de polspendule verslingerd geraakt sinds een paar jaar. En wat -on the side- wat mooie pennen :pen: gekocht. En ik zie ineens dat er een parallel is met de horloge / pen verzamelaar. Mmh homo orology Et homo scribus :face_with_monocle::stuck_out_tongue: geen toeval. Zal wel een dna :dna: combo zijn. Misschien meer mensen met die trekjes?
Grts

4 likes

Zeker! Bijvoorbeeld @Lexaf

2 likes

Ik heb wel een grote liefde voor vulpennen, maar ik verzamel ze niet. De combinatie (obsessie horloges en vulpennen) zie ik hier vaker.

3 likes

Autisme Petra​:grin::wink:, die voorliefde voor glimmers, gadgets en de dingen recht leggen​:joy::joy:

3 likes

Wellicht

1 like

:rofl::rofl: tja regelmatig iets niet kunnen vinden
 een pen bijv: omdat ik m strak langs of parallel ergens gelegd hebt. En tja m’n bescheiden brein :brain: zoekt naar vorm enzo. Dus pen en de kluts kwijt​:stuck_out_tongue_winking_eye:
Maar goed pennen :pen: horloges en een soort tic met orde. En vooral heel veel chaos bij t restje. Schijnen pillen :pill: voor te zijn. Thanks voor de feedback.

2 likes

:joy: :joy: :joy: :joy:

2 likes

Ik denk persoonlijk dat het meer een eigenschap is die neerkomt op “zorg voor details”. Dus je wil niet gewoon de tijd aflezen om de pols, je wilt iets bijzonders (design, techniek, geschiedenis etc.) omdat dit je blij maakt. Deze eigenschap trek je vaak door naar andere dingen in je leven, zoals inderdaad een pen, zonnebril, aansteker, koffie, auto etc. Het is een patroon dat ik bij mijzelf zie maar dus bij heel veel mensen in de hobby. Het levert ook altijd leuke gesprekken op.

2 likes

Dat is een imponerende voorraad glaasjes Lexaf!
Toevallig ben ik op zoek naar een (volgensmij) best specifiek glaasje, nu ik je post zie kan ik me voorstellen dat 'ie daar misschien wel ergens tussen zit verstopt.

Sta je open voor een eventuele verkoop? Ik kom graag met je in contact!

Alvast bedankt.

1 like

Topic openen met wat je zoekt, er ligt wel een pak specifieke/speciale dingen opgehoopt bij het HF collectief :slightly_smiling_face:

1 like

Dit leek me gezien de verzameling van @Lexaf mogelijk efficiĂ«nter, (en garantie op iemand die wel van wanten weet😉)
Maar, je hebt wel gelijk ook eigenlijk.

Gelijk dus de kansen even gespreid:
Gezocht: Nos/nieuw glaasje Nivada Grenchen depthomatic (vintage)
:+1:t3:

1 like

OMG! dat heb ik ook! Het Mondriaan complex.

2 likes

Prima! Stuur me maar en PB met details.

Dank je wel :joy:

1 like

Vooral deze man mis ik. Zou hij alleen nog maar de Duitse beurzen bezoeken?