Rikketik 28 juni 2026

5 likes

Ik had je even snel gespot idd! Maar het was, ondanks de warmte, toch erg druk bij mijn tafel haha. Sorry, volgende keer maak ik graag even wat tijd vrij om bij te kletsen!

Haha thanks voor het oppassen idd! Was iig leuk dat je weer even kwam bijkletsen! :smiley:

Edit: Ik lees net alle reacties even door maar ook ik kan me eigenlijk niet echt vinden in het stigma wat er continue wordt herhaald. Misschien komt het omdat ik amper van mijn plek af kom? Natuurlijk zijn er tzt wat “mindere” zaken maar ik ervaar de dagen persoonlijk als erg leuk. Ook ik liet me in het verleden wel wat beïnvloeden door alles wat werd gezegd maar ik ben elke editie weer positief verrast. Heb veel lol met de mensen om mij heen, veel lol met het (in mijn ogen steeds jonger wordend) publiek en eigenlijk moet je de lat ook niet te hoog leggen qua sfeer en beleving in zo’n grote hal. Eigenlijk zijn we er zelf als standhouders verantwoordelijk voor om het een beetje leuk en fris te presenteren. De warmte hielp niet mee maar mijn flyers bleken na uitvoering bestudeerd te zijn ook nog eens ideale verkoelers haha.

12 likes

Dan hebben wij even staan kletsen, een van de standjes waar het gezellig was!:grin:

1 like

Jammer, ja. Misschien is er bij de volgende editie weer de koffietafel in het restaurant.

2 likes

Jij had wel belangstellende bezoekers bij je stand, dat scheelt voor de sfeer. Maar ik had natuurlijk ook last van de warmte en van het slaaptekort, want ik moest een paar dagen vroeg op om de honden uit te laten.
Ik ben in 2022 voor het eerst geweest en toen waren er inderdaad voornamelijk oudere mannen. Nu best veel vrouwen en zelfs een paar babies.
Ik kom je ongetwijfeld nog eens tegen.

4 likes

Ja absoluut, en het is ook maar net wat je er als standhouder zelf van maakt natuurlijk. Ik sta er ook om een leuke dag te hebben dus dan zorg ik daar ook voor haha. Ik verbaas me ook keer op keer nog over de hoeveelheid mensen die even komen kijken en interesse hebben in mijn merk en het verhaal haha.

Ja same here, stond er einde van de dag bij als een zombie haha. Onze honden hebben me de hele nacht wakker gehouden en vanuit het Noorden is het ook nog wel een stukje rijden. Die warmte helpt dan zeker niet maar ik heb al met al een leuke dag gehad.

Precies! Ik heb het idee dat de gemiddelde leeftijd zo met 20 jaar omlaag is gegaan sinds die beurzen van eerder. Kan zijn omdat een specifiek publiek bij mijn stand komt kijken maar ik schat de gemiddelde leeftijd gisteren op een jaar of 40. Persoonlijk ben ik wel blij dat te zien.

Lijkt me leuk! Kletsen we dan weer een keer bij!

1 like

Ah dank. Mooi compliment kerel.

1 like

Leuk Marnix.
Nou ken ik het verhaal achter deze foto’s, maar ik denk de rest nog niet.
Ga jij het ze vertellen, of zal ik dat doen?
:wink:

1 like

:rofl: das nog aan de hoge kant voor jou toch? :wink:

2 likes

Het teruglopende aantal standhouders zijn overigens vooral de klokken verkopers. Deze hadden vroeger soms wel 6 tafels. Maar het aantal verkopers met horloges en aanverwante artikelen neemt voor mijn gevoel toe. Die hebben alleen niet zoveel ruimte nodig :grin: En dat is voor ons goed. Ik denk dat de Rikketik er nog lang zal zijn.

11 likes

Haha zo ervaren ben ik qua Rikketik nog niet, maar dat klinkt hartstikke logisch! Ik heb ook het idee dat ik steeds meer horloge-gerelateerde stands zie idd. Workshops om horloges te assembleren, artikel om je horloges in op te bergen, horlogemakers, etc.

Wellicht anders dan hoe de beurs jaren geleden was (en wellicht ook bedoeld was) maar ik ben het helemaal met je eens dat deze ontwikkelingen zeker goed zijn! :slight_smile:

Wie weet nemen ze ooit wel afscheid van het woord vintage! :wink:

3 likes

Nou ik dacht ik post alleen de foto’s. Degene van wie hij is slaat daar vast direct op aan. :grin:

1 like

Naar mijn mening zouden ze het moeten verdelen zoals beurzen in andere sectoren dat ook doen. Klokken apart, horloges apart en gereedschap/accessoires apart. Dat zou het minder “rommelig” maken. De “samenloop van omstandigheden” hebben gisteren zeker niet geholpen. Wellicht terug naar 1 keer per jaar.

1 like

het probleem is dat de meeste van alles op hun tafeltje hebben liggen. Zag zelfs iemand die Vacheron potloodjes verkocht voor 3 euro per stuk :smile:

1 like

Hahaha ja bij velen is het naar mijn mening nogal een rommeltje! Zonde eigenlijk. Ik kies er juist altijd voor om het lekker overzichtelijk te presenteren…

Zo dus.

14 likes

Ik was er en heb mij prima vermaakt. De vloer was inderdaad plakkie en nu ik lees hoe dat komt kan ik de organisator dat natuurlijk niet verwijten. Sacherijnige types heb je overal, boeit mij verder niet want ze hebben vooral zichzelf daarmee. Mooie Vallorbe vijlen gekocht en ik verheug me op de volgende Rikketik!

4 likes

Nee, er liepen overal jongere mensen. Vind ik een goed teken: ook bij de jongere generatie is nog belangstelling voor horloges.

5 likes

Stroopwafeltjes niet gesmolten aan het eind van de middag Pascal? :joy:

2 likes

Helemaal met je eens! Ik vind het persoonlijk erg leuk om mensen van alle leeftijden te ontvangen voor een leuk gesprek! Maar stiekem is het zeker goed om ook jongeren te zien!

Jaa ik durf niet toe te geven dat die plakkerige vloer door mijn stroopwafels kwam, dus heb ze continue maar aangevuld :wink: .

3 likes

“Helaas” moest ik gistermiddag in een snikhete zaal een koorconcert op de vleugel begeleiden en dat was ook nog een stuk verder weg dan Houten😂.

Mooi stand Pascal, ik had graag die Ambassador met maanstand in het echt willen bekijken (niet dat ik daar als arme pianist geld voor had gehad🤣).

Het gaat goed met de HFLE26 Brunmontagne: het staat 86% van 58!

3 likes