Rikketik aanwinsten 22-04-18

zeker wel :wink:

OK, je wilt dus bacterien op de maan fotograferen…? :no_mouth::open_mouth:

8 likes

Nee joh atomen natuurlijk

Atomaire deeltjes :grin:

1 like

Ik ook niet, en ik ben niet meer blank, maar wit en we zijn geen dames en heren meer voor de NS, maar reizigers. :hushed:

Dat lijkt me dus mooi balen. Heb je als transgender al die moeite gedaan om van mannetje naar vrouwtje te veranderen word je generaliserend aangesproken. Ben je eindelijk een dame, doet dat er ineens blijkbaar niet meer toe, want de NS vindt je een ‘reiziger’. Jarenlang met smart gewacht op die ‘geachte mevrouw …’ aanhef in je post, krijg je ‘beste burger’ van de gemeente om je verkleinde oren.

En sta je op het neutrale toilet alsnog naast de scheldende @Logie’s en de boerende, windenlatende @HanDavinci’s van deze wereld.

5fb21fc7fdcb07417a8b1be02155b647--tape-face-jim-carey

9 likes

image

Laat @HanDavinci aub in zijn waarde

4 likes

Het is nog te vroeg voor een scherpe comeback. Eerst wil ik koffie.

8 likes

Gewoon lekker beide termen uit je vocabulaire houden, het gaat je vast ook prima af om collegae die geen donkere huidskleur hebben te beschrijven zonder daarbij de huidskleur te hoeven noemen.

De connotatie van het woord met de n is laatdunkend en negatief.

3 likes

Sommigen mensen behoren nou eenmaal niet tot de klassieke man/vrouw verdeling. Ze voelen zich mens. Ik voed trouwens ook mijn hond genderneutraal op, genders zijn zo 2017.

Yup. Een heel klein gedeelte. En dientengevolge mag de andere 99% ineens geen mannetje of vrouwtje meer zijn. :neutral_face:

Kom we richten een vereniging op die ten strijde trekt tegen Hamka’s. Hoeveel leden zullen we nodig hebben om die dingen uit de supermarkt te krijgen?:upside_down_face:

5 likes

Mogguhs Ide, we zijn dan per slot van rekening allemaal ook ‘horlogemensen en -liefhebbers’.

1 like

Ook weer zo.

1 like

Aaaaah!

Wil je dat nooit meer doen!

2 likes

Nee, Candide, ík ben een Hamka’s grootverbruikert-mens. :sunglasses:

1 like

Maar ‘mijn gekleurde vriend’ mag wel; hoorde ik laatst een jonge vrouw over haar ‘nieuwe’ vriend zeggen.

(ik nam aan, dat ze niet zijn politieke linkse keuze bedoelde)

1 like

Zo noem ik @HanDavinci ook. :crayon:

3 likes

Mijn psych zou vragen: “en dit is ter compensatie van?”
:kissing_closed_eyes:

7 likes

Ja Ide, @Handavinci staat er mooi gekleurd op, hahhaha.
(pun intended)

2 likes

Als ze die distinctie wenst te maken, maar vraag me daar ook de relevantie vanaf. Niet alles wat iedereen zegt die zelf een donkere huidskleur heeft of een partner heeft die een donkere huidskleur heeft, hoeft doordacht te zijn. Vergeet niet dat het n-woord bv. in de VS gebruikt wordt vaak voor en door mensen die een donkere huidskleur hebben. Dat zij de historie van het begrip niet kennen, anders zouden ze het niet gebruiken, maakt het niet opeens verantwoord.

2 likes