Eerlijk is niet ‘vals’ : je hebt 100% gelijk hierin.
(‘myth busted’)
Ben je bijna klaar Jaap of kan ik rustig even eerst gaan kakken?
Jij hebt er overduidelijk meer kaas van gegeten dan ik. Maar waarom moeten we, na tientallen jaren het woord neger te hebben gebruikt, ineens zwart zeggen? Neger is nota bene een verbastering van het woord zwart. En de meeste donkere mensen zijn niet zwart, net zomin als dat wij wit zijn.
Ik vind het zwaar verwarrend. Kijk, als je de hele dag nigger, niggah, nikker, djoeka, zwartjoekel of welk ander kwetsend woord zou roepen, dan vind ik dat een reden om iemand zwaar aan te spreken. Maar voor het gebruik van een woord wat decennia lang geaccepteerd is?
Wij zitten elkaar hier langzamerhand gek te draaien om maar iedereen met een overgevoeligheid het naar de zin te maken.
Reverse-engineer je de oude ritsrats-cassettes ook voor de 110? Ik heb nog 1 doosje uit 1994, als ik die zou gebruiken vast mooi lomo-effect
ff On topic, ik was vorige week in Nederland voor een bruiloftsfeest.
Ben heel even naar de Rikketik geweest, tussen 11:30 uur en 12:30
uur en heb een dress watch gescoord, een Markje Maddox maar,
echter een mooie.
Gisteren was ik alweer thuis aangevlogen via JFK naar Toronto.
De Airbus A-380 zit veel lekkerder en ruimer dan de Boeing 747.
(het lukt me niet de foto te transcriberen naar hier op het forum)
hoe zit dat nu dan met “down under” ???
Zwart moet ook niet gezegd worden, wit evenmin.
Dat iets decennialang usance is, maakt het niet een sterk argument voor. Het begrip polariseert en is niet ontsproten uit gelijkwaardigheid. Wat dient het benoemen van een verschil dan, zeker als het een vanuit de geschiedenis beladen gebruik kent?
Ik pleit voor een basishouding waarbij je je zo min mogelijk probeert te bedienen van arbitraire zaken, zoals huidskleur, haarkleur, oogkleur, als die zaken voor de omgang en beoordeling van een persoon niet constructief of anderzijds relevant zijn.
Dat wordt echter ook weer zo’n ‘verkrampte boel’. Echter, er zijn meer rassen en culturen dan je kunt bevatten, teveel om iedereen te kunnen gaan onderscheiden; maar wél veel belangrijker dan gedacht.
Verkoop lukt alleen, als je met die verschillen rekening houdt in je zakelijke contacten, in politieke zaken trouwens ook. Om maar een paar dingen te noemen.
Een goede lezer ziet, dat ik jouw ‘basishoudings-voorstel’ niet kan steunen.
Onderscheiding is noodzakelijk, zoals te lezen in bovenstaande voorbeelden.
Daarmee onderschrijf je mijn laatste schrijven. Als het een constructieve bijdrage dient voor beide partijen, prima.
Ik stem voor, bah. Ik heb ooit een vriendin de deur uitgezet omdat ze me een kusje wilde geven na het eten van die stinkende rotzooi.
Matt, wie ben jij toch? Ik vind jou maar een vreemde eend in de bijt.
Amen.
Mijn vriendin heeft een niet-westerse migratieachtergrond. Wij spreken thuis over pigmentaal gehandicapt.
Een mede doesburger, gezellig…
Een advocaatje met slagroom en een bakje doorgebakken friet kun je krijgen.
Strikt genomen import, “Ernem in me Hert”, maar ondertussen wel redelijk ingeburgerd…
Wat trouwens raar is, want ni**** was racistisch maar het was netjes om ne*** te zeggen. En dat in een wereld waarin door bepaalde groepen mensen worden aangeduid met een verschrikkelijke ziekte en zowat alle dames worden weggezet ls h**r…
Ja, en deze mensen gebruiken dan ook nog het scheld “n” woord!
Met de geur van spruitjes en zweet he…
Ik geboren en getogen maar sinds 9 jaar woonachtig in Apeldoorn
Nou… .ik schaam me er niet voor hoor… 't is geen grote lens… ik heb nu eenmaal een kleine camera…
Wat heb je nu uiteindelijk aan elkaar geschroefd en wat zijn de uiteindelijke specificaties?