Leuke Tissot! Ik heb hem vanmorgen ook in m’n handen gehad bij die Franse verkoper! Aardige vent, had ook aardig wat knappe Omega’s liggen. Leuk om te zien dat hij bij jou terecht is gekomen!
Het uurwerkje van jou Tissot is trouwens gelijk aan een Omega cal. 30.10 (en de omega 28.10, maar die is iets kleiner en heeft een decentrale ipv een centrale secondewijzer)
Mijn samenvatting van de Rikketik. Het is niet verkeerd, mits je into Vintage bent. Het is vooral Omega, oude meuk, Omega, af en toe een (neppe) Rolex, Omega en nog meer Omega. Niks mis mee, maar als je in de markt ben voor een mooi, nieuw en fris horloge en dan ook nog eens full set, dan kom je van een koude kermis thuis. Als voorbeeld heb ik maar één Nomos gevonden, en zelfs die was waarschijnlijk al 10 jaar oud. Ik was er al eens geweest en had mijn verwachtingen dus naar erg laag bijgesteld en had daarom een leuke dag vandaag! (wel met lege handen naar buiten, dat dan wel weer).
Dank je, die verkoper had ook kennis van zaken, hij wist wat hij verkocht, dat kon je van sommige andere verkopers niet zeggen.
Uurwerkje is technisch inderdaad vrijwel gelijk aan de omega 30.1 / 28.1, alleen hebben Tissot en Omega bewust de nodige verschillen ingebouwd om te voorkomen dat bij reparaties uurwerken of onderdelen uitgewisseld zouden worden. Zo is de diameter net anders en zijn Brugvormen net afwijkend.
Blergh, hebben we weer zo’n ouwe vent die rondhupst met een sportief horloge alsof hij 25 is terwijl hij 5 jaar geleden voor het laatst 's avonds van de bank is gekomen. Voor een zak chips wel te verstaan… (just kidding, mocht wel even wat relativering brengen na al die posts over iwc’s die niet voor jonge mensen zijn).
Vandaag ben ik zelf ook ook naar de rikketik geweest. Op de beurs geen horloges gevonden, 4-5 keer wel een mooi exemplaar gevonden, maar prijs was steeds dusdanig hoog dat de prijs niet te rechtvaardigen was… Aan de andere kant heb ik tientallen bekenden gesproken en dat maakte de dag zeker de moeite waard…
Overigens blijf ik nog steeds van mening dat een flinke dosis “verstand van zaken” absoluut noodzakelijk is om op de rikketik een serieuze aankoop te doen. Er staan goede en slechte verkopers, en er liggen horloges in goede staat en absolute wrakken…
Desalniettemin niet met lege handen naar huis gegaan, want ik heb deze prachtige Longines van een forumlid overgenomen. Werkelijk in prachtige staat en met een schitterende sunburst wijzerplaat!!!
Zeer blij mee
Ach. Stijlvol heeft weinig met single te maken. Je kunt allebei, geen van tweeen of een combinatie ervan zijn. Maar wees voorzichtig, soms raken stijlvolle heren van hun single status af omdat ze stijlvol zijn.
Die is dan weer stijlvol. Erg mooi. Vintage en dress Longines zijn leuk.
Goed vermaakt bij Rikketik, maar het aantal horloges is naar mijn idee wel minder geworden en
je ziet nu veel meer klokken. Er was een kraampje met mooie ingelijste Rolex advertenties, heb wel spijt dat ik er geen heb gekocht… MAARRR
Haha! Op het moment dat ik het idee heb dat er een net sluit pak ik de biezen. Ik zat gisteren om 12.30 in het Taphuys omdat mevrouw Mooibips meer winkels af wilde struinen dan ik
Hier kan ik me best wel in vinden, met verstand van zaken en een beetje durven onderhandelen kom je een heel eind. Ik heb twee maal een volledig originele vintage Tissot gekocht voor prijzen waar ik ze online niet voor kan vinden.
Ik ben er nu een paar keer geweest en heb het steeds naar mijn zin gehad, scheelt ook dat ik aan @wbcoupe gezellig gezelschap heb
Natuurlijk heb ik ook op/aanmerking maar over-all vind ik het een prima beurs om 1 a 2 keer per jaar naar toe te gaan.
Op een gegeven moment leer je de vaste verkopers ook een beetje kennen en weet je waar je wel en niet moet zijn voor een aankoop.
Voetnoot: Ik ben niet in de markt voor duurdere horloges zoals Rolex etc, die zou ik zeker niet op de beurs kopen.
Dat doet ze zo lang het iets leuks is, zoals Ron’s Gastro Bar of zo. Als ik haar vraag om mee te gaan naar een bistro voor een zweterig sateetje, nee, dat doet ze liever niet.
Wel houdt ze erg van een lachmacun bij de lokale afhaalturk, en van frikandellen speciaal. Waarbij, die laatste graag uit eigen keuken in verband met optimale hoeveelheden saus versus ui.
Nu betekent een en ander niet dat ik niet mag eten wat en waar ik wil, en met wie ik wil, dus als jij met me naar een slecht bistrootje wil, jongen, dan doen we dat toch lekker?
Nu vraag je je af, hoe gaan we on-topic uitkomen? Simpel: Ik ben weer eens niet naar de Rikketik geweest, ook omdat ik geen zin had in matige frit in een zweterige hal. :
Als dat een originele is zou ik hem lachend dragen. Het is vloeken in de kerk hier, maar ik vind zo’n finaal uitgelubberd ding dus echt heel sjiek. Ik zou alleen wel graag zeker willen weten dat ik niet ineens m’n horloge van de grond hoef te rapen.
Lach jij maar Coen, dan eet ik een lekkere lahmacun.