Rikketik April 2019 Sfeerimpressies en Aanwinsten

haha ja daar komt het op neer,

de schaal van aankoop ervaring is rikketik als meest gare plek om een goedkope rolex te scoren

3 likes

ja

net zo autistisch in het echt als hoe hij reageert op zijn mail.

maar het is ook super druk daar dus kan me voorstellen dan die geen tijd heeft voor vragen

1 like

Zeker niet. Zeer aanspreekbaar en neemt alle tijd voor je. :+1:

2 likes

Heel erg mooi deze!

1 like

Ah :grin: ik heb dus een andere ervaring.

Edit: Ik was redelijk vroeg en het was niet zo druk toen ik er was.

Was ook een wat flauwe opmerking van mijn kant. Baal alleen dat ik hem niet te pakken krijg :grimacing:

1 like

Gewoon er naar toe en niet teveel haast hebben. Ik vond het makkelijker dan wachten op mail.

1 like

Ging mij helaas niet lukken om langs Houten te gaan vandaag! Mijn kans gemist dus :stuck_out_tongue:

1 like

Lang geleden heb ik er meerdere keren een stand gehad. Wat jij zegt klopt voor de helft in ieder geval. Want buiten de vroege ochtend is de late middag het tweede moment om zaken te doen. Er is meestal minder over, maar wat er is willen de mensen graag kwijt, dus betere prijzen. Maar ja, dat zijn mijn ervaringen. Ieder zijn eigen ideeën. :wink:

Excuus voor de matige foto, maar het laat wel de wat vreemde kant van het gebeuren zien: Rolex en willekeurige Seiko’s die zo naast elkaar liggen.

Als ik dan grof geld aan zoiets uit zou willen geven dan wil ik ook wel een beetje sfeer erbij.

6 likes

Die Rolexen zijn ook niet ‘echt’ :wink:

Dat is mij ooit gelukt en ik ben een enorme prutser. Youtube is daarbij je beste vriend.
Ik had hem te ver ingekort en het duurde een maand voordat ik het kon opbrengen er weer wat schakels tussen te klooien.

2 likes

Thanks, exact dit is dus al een prima reden om niet te gaan voor mij persoonlijk. Want juist dat is de meerwaarde van een beurs in mijn beleving, en dat ontneem je me dus door de mensen privileges te geven om eerder binnen te mogen.

Vind het verder prima hoor gebeurd overal maar daar houd ik niet zo van.

1 like

Thanks, goeie tip. :+1: Ik zit nu te kijken naar zo’n filmpje en dat moet me wel gaan lukken, denk ik, hoop ik. :nerd_face:
Even een klein schroevendraaiertje zien te vinden die ik onder die schakeltjes kan wurmen.

Edit:
Gelukt!

Thanks Chris! @Blauwbeer

7 likes

Heb hem op diverse manier proberen te contacten…reageert nergens op

1 like

Dat is gewoon hoe het gaat op alle beurzen waar dit soort artikelen worden verhandeld. Ik heb het niet bedacht; het werkt gewoon zo, zoals je zelf observeert. Ik vind het desondanks nog steeds leuk om beurzen te bezoeken, hoewel ik al 10 jaar niet meer naar de Rikketik ben geweest. Mij te druk daar en te warm. :wink:

1 like

Dat heb je snel bekeken. Ik ga er eerst even rustig voor zitten om te kijken wat echt moet gebeuren. Het is inderdaad een mooi horloge. Het heeft een Hamilton 987S uurwerk. Het 1e Hamilton horloge met een “hacking” functie. Had ik nog niet dus een mooie aanvulling op de collectie.

1 like

Ik had zo’n schroevendraaiertje niet en gebruikte een aardappelmesje. Het irritante is dat je die haakjes die eruit moeten soms maar met één poot eruit wipt. Dan kun je ze er met een tangetje of pincet uittrekken maar is ie vervormd. Je kunt ze dan wel weer terugbuigen en dan zijn ze weer bruikbaar. En als je een stuk ertussenuit hebt gehaald heb je wel wat reservehaakjes.

Ik gebruikte een pincet om de haakjes er terug in te krijgen. Het is allemaal wat gepriegel. Maar het lukte mij met veel geduld en nogmaals: ik heb twee linkerhanden.

1 like

De aanhouder wint. :+1: Ik had precies het goede schroevendraaiertje en 't was daarmee binnen een paar minuten gepiept. Anders is het wel een gehannes ja. :neutral_face:

2 likes

Ik kan met zoiets een uur zoet zijn. :joy:

3 likes