Rikketik Juni 2024 toon hier je impressies en aanwinsten

De ‘Duchess’… Oh jakkie… (maar dat kan aan de afbeelding liggen).

Wat je nu omhebt: Mooi! Echt super USA Art deco.

1 like

Zo, ik ben weer een klein beetje boven Jan.

Mijn dag begon al om 02:15…… terwijl ik de klok van 00:30 nog had gezien :see_no_evil: Ik was in Roemenië voor wat vrijwilligerswerk en moest daar wat afspraken maken, zaken controleren en nieuwe projectjes “opzetten”. Dan zit je kop vol met informatie en wetende dat je er vroeg uit moet………. slapen ho maar. Om 06:10 het vliegtuig gepakt en om 08:20 op Eindhoven geland. Hadden enkel handbagage bij ons dus konden vlot het vliegveld af. De auto opgehaald en mijn medereizigers wilden wel een stukje omrijden om mij op de Rikketik af te zetten. Vlak voor 10:00 hobbelde ik de Expo binnen :sunglasses:

Ik had met Peter van Spareparts afgesproken om daar wat onderdelen op te halen die ik nodig had. Had had ter compensatie wat extra goodies in het zakje gedrukt (altijd mooi :slightly_smiling_face:).

Daarna ben ik direct doorgelopen naar de IKEA :grin::rofl:

Onderstaande drie horloges voor een super mooie prijs kunnen kopen.

Een Aetos Geneve automatic met een Tissot uurwerk :star_struck:

Een gave Tevo met donkerblauwe/paarse wijzerplaat waar ik een kleinere variant van heb. Zit een FHF ST 90 uurwerk in.

Een leuke Nilax waar ik ook al een groene variant van heb. Hier zit een AS-ST 1950/51 uurwerk in.

Toen ben ik naar de overbuurman gelopen (de Duitsers :grin:) en heb ik een prachtige Dugena-matic gescoord. Uurwerk is een dugena 2021

Direct doorgelopen naar de bandjes man om een beste stapel leren bandjes te kopen. Kan daar altijd een leuke prijs voor afspreken …… altijd fijn :sunglasses:

Toen was het 11:00 en tijd voor een meet and greet in het restaurant. Eerst een bak koffie en broodje brie gehaald want had er al een hele dag opzitten en viel haast om van de trek. Liep met knikkende knietjes naar de tafel……… niet omdat ik bang was maar vanwege een hongerklop :grimacing::see_no_evil:

Na een gezellige babbel en de nodige brandstof naar binnen te hebben gewerkt was het tijd om ff een rondje te lopen.

@TKH Bij een belg deze Pontiac Simpatico gekocht. Wat over de prijs staan onderhandelen omdat de stem/kroon uitsteekt en de wijzerbediening zich wat vreemd gedraagt. Het uurwerk werkt, het datum verzet ook. Denk dat daar een kroon op zit die er niet ophoort. Daar zal ik sowieso iets voor moeten regelen en uiteraard het glas vervangen. Ziet er verder netjes uit en een potentiële kanshebber om er schitterend uit te komen. Ben ik wel blij mee :sunglasses:

Last but not least tipte @Akrid mij dat er nog een Belgisch bedrijf stond (Justtime) die series glazen aanbod. De hoeveelheden wisselen wat afhankelijk van de grootte. Heb een set van 299-374 gekocht met in totaal 37 glazen voor 25 euries. Te denken dat ik elders 4 per stuk betaal………. Dan hou ik 31 glazen over voor hetzelfde geld. Top aankoop (vind ik).

Om 14:00 ging mijn pijpje langzamer gloeien en merkte ik dat het genoeg was. Maar ja, mijn lift was al lang thuis en moest het dus met het OV doen. Deze sukkel was vergeten te kijken naar de zondagtijden……… had de bus voor mijn neus voorbij zien rijden toen ik het pand verliet. Kon vervolgens 35 minuten wachten op de volgende. Gelukkig had de halte een hokje want de hemelpoort ging open en kwam met BAKKEN tegelijk naar beneden zetten. De trein van Houten naar Utrecht gepakt om er daar achter te komen dat de treinen tussen Amersfoort en Zwolle niet reden. Mocht via Hilversum, Almere en Lelijkstad omrijden :rage:
Uiteindelijk was ik tegen 17:30 thuis. Lang leve het OV (de auto is een goed uurtje rijden :cry:)

Thuisgekomen het gezin mijn beleefde avonturen uit de doeken gedaan en kon ik het tot het 20:00 journaal nog trekken. Daarna onder de douche en lag dit kereltje om 20:45 onder de wol. Op naar de November editie :partying_face:

26 likes

Zo hele trip!!! pierre van Justtime heeft ook altijd veel leuk gereedschap, mijn favoriete stalletje van de beurs :+1:

2 likes

Kak…… de Pontiac is van mijn post gevallen :grimacing::see_no_evil:

Bij deze.

13 likes

Gelukkig overleefd. Je weet het nooit daar :joy:

OT: Prima geld laten rollen. Leuke aanwinsten zo :wink:

2 likes

Stevig dagje zo. Maar dat zijn de meest memorabele :smile: en leuke/handige aanwinsten ook!

1 like

Man, wat een dag!
Wat een heerlijk verslag.
Met groot plezier gelezen!
:laughing: :heart_eyes: :+1: :joy:

3 likes

Lekker je boodschappenmand vol zeg :+1:

1 like

Lekker bezig @PetraO , leuke horloges uit de grabbelton. Die klok, loopt die op een batterij? Haha die Chinese wekker, door het tikken val je snel in slaap. Elke tik staat gelijk aan een schaap :wink:.

En goed bezig met de voorbereiding van de clinic, het goede gereedschap is het halve werk. Wens je veel succes met de clinic, je was er al zolang mee bezig om dit een keertje te gaan doen.
Leuk dat zakhorloge, zag er eentje op etsy staan. Kan je na de clinic ook lekker mee gaan stoeien, je hebt al wat ervaring opgedaan met een zakhorloge :wink:.
App volgt nog deze week, eerst donderdag kijken hoe het met mijn gezicht ervoor staat, heb je nog genoeg te vertellen :wink:

1 like

Thanks Bas! Altijd leuk je weer even te spreken.

De Rikketik blijft toch een speciaal evenement en dat we dit nog hebben in Nederland is best bijzonder. Vaak ben ik onderdeel met een tafel. Soms met horloges of enkel PlexiRevive. Commercieel gezien is het geen opschieter maar om dit evenement te laten voortbestaan doe ik graag mee.

En deze editie weer met een kast vol Rikketikkers.

En het doel is altijd weer om met meer nar huis te gaan dan je meenam en om alle mede-nerds te spreken.

Mijn buit was onder andere deze full set Baume & Mercier met Tiger Eye wijzerplaat. En 5 minuten later vond ik ook nog iets heel bijzonders van het merk M?

14 likes

Een happy meal horloge :fries: :hamburger:

1 like

Klopt wel. Ik ben nog altijd aan het proberen uitvissen of er iets gelijkaardigs bestaat hier in :czech_republic:… Voorlopig zonder veel succes.

2 likes

Dat is een zeer ondermaatse kwaliteitsstandaard… Dit is een 80’s “management” horloge. Waarschijnlijk kreeg je deze met een bepaalde promotie of mijlpaal. Gold filled kast en een 17 jewel uurwerkje. Geen haute horlogerie maar voor McDonalds best kwalitatief. En dit is ook typisch Rikketik, kasten vol collector items en uiteindelijk het meest tevreden zijn met je €25 McDonalds grail :joy:

5 likes

Welke clinic is dit?

2 likes
3 likes