Rikketik oktober 2020

Jij bent echt boos!

Nu al?

2 likes

Mooi hoor, midden in het groen, heerlijk, en zeker een mooi kunstwerk.

Heb alvast een kleedje op de stoep gelegd #yousnoozeyoulose

1 like

En pesetas ben rond die tijd in NL dus wel een leuk uitstapje

1 like

Ach, er vanuit gaande dat alle opgebouwde DNA in de horloges van vóór corona is, zit je veilig.

1 like

In deze tijd is het meer #yousneezeyoulose :rofl:

3 likes

Het is eigenlijk ‘not done’ om op jezelf te reageren in een draadje, maar in dit geval claim ik daarin toch maar even een uitzondering voor mezelf.
Ik kreeg namelijk vanochtend een reactie op mijn boze stukje van gisteren in dit topic. Niet hier op HF, maar per telefoon. De heer Pontier van de Rikketik aan de lijn.

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik het buitengewoon op prijs heb gesteld dat hij de moeite heeft genomen om mij te bellen met een reactie op mijn boze mail en de publicatie daarvan op HF.
Verder waardeer ik het dat hij mij uitgebreid heeft uitgelegd hoe de vork in de steel zit bij de (nieuwe) organisatie van de Rikketik, het abonnementensysteem en de toegangskaartjes. Hij heeft me ook duidelijk weten te maken dat er serieus gewerkt wordt aan professionalisering en dat er een flink aantal zaken daarin ook al gerealiseerd zijn: betere en meer kassapunten bij de toegang, bewakingspersoneel, een pinautomaat, om er een paar te noemen. Met als positief resultaat een toename van het aantal bezoekers dat niet gering is. Dat laatste veroorzaakt ook een hele drukke beurs maar geeft, dat begrijp ik best, wel een garantie voor de continuĂŻteit. Als de zaken goed gaan, kan de beurs blijven bestaan.

Meneer Pontier was, zeg maar, verdrietig over mijn kritiek.
In de loop van een best wel lang maar vooral goed gesprek kwamen we er achter dat ik in mijn reactie wat te vol op het orgel ben gegaan en dat ik dat ook anders had kunnen laten blijken, bijvoorbeeld door even te bellen. Hij gaf van zijn kant aan dat hij in de korte mededeling die ik per mail kreeg misschien wat duidelijker had moeten zijn omdat hij nou juist bedoelde mij van dienst te zijn met de suggestie om pas in Januari lid te worden omdat dat in wezen voordeliger was dan nu het abonnement voor dit jaar nog te kopen. Dit in verband met het feit dat op dit moment alleen nog jaarabonnementen mogelijk zijn. Aan kwartaal abonnementen wordt gewerkt. Zijn korte mail van gisteren viel bij mij verkeerd maar bleek vooral door mij verkeerd begrepen. En toen waren we het verder helemaal met elkaar eens. Wat mijn individuele problemen betreft m.b.t. het verkrijgen van een lidmaatschap is alles opgelost. Van weigering is absoluut geen sprake. Waarvan akte.
Meneer Pontier, bij deze mijn excuses voor mijn harde woorden. Dat had ik ook anders kunnen doen.
Voorts wordt het excuus van meneer Pontier dat hij wat duidelijker had kunnen zijn in zijn misschien iets te korte mailtje ook aanvaard en gewaardeerd.

We hebben verder een tijd gesproken over al of niet terechte kritiek op de Rikketik. Van mij en van anderen, waarbij ik geprobeerd heb duidelijk te maken dat ik, ook in eerdere bijdragen op het Forum, bijna altijd positieve verslagen pleeg te maken over de leuke ervaringen op de Rikketik dagen en de mooie vondsten die ik daar doorgaans van mee naar huis mag nemen.
De uitleg die ik kreeg over verdere ontwikkelingen die de kleine staf ( slechts 3 man) van de Rikketik realiseert om de professionalisering verder voort te zetten was overtuigend. Wat ik goed vond om te horen was dat de sfeer van ‘Voor en Van horloge- en klokkenamateurs’ bewust gehandhaafd blijft. Ik ben het daar zeer mee eens en zie die sfeer ook graag blijven. De beurs is wat ie is, inclusief de ‘rommelmarkt’ sfeer en het hoeft geen ‘Baselworld’ te worden. Gelukkig niet. We waren het er samen over eens dat geen ‘azijnpisser’ op het Forum daar iets aan gaat tegenhouden. Serieuze kritiek wordt ook serieus opgevat.

Kortom, alles nog eens samengevat: communicatie is een groot goed, we begrijpen elkaar, we zijn weer lief voor elkaar.
Ik hoop dat ik veel plezier ga hebben in Houten op 18oktober en ik hoop ook dat er nog veel Rikketik beurzen daarna gaan komen. Mensen van de Rikketik organisatie wens ik daarbij veel succes en wijsheid toe.

19 likes

Poeh. Wat een langdradige, draconische en zeurderige (is dat een woord?) e-mail stuur je toch terug naar die man. Wat ben jij snel op je tenen getrapt.

2 likes

Als je mijn verhaal goed had gelezen had je begrepen dat als je zeer korte mededelingen verstuurt, dat nog wel eens tot misverstanden kan leiden. Ik heb oprecht geprobeerd om dat recht te zetten.
De een heeft daar misschien wat meer woorden voor nodig dan de ander. Als je 't niet wil lezen, dan sla je 't gewoon over. Dan hoef je je ook niet te ergeren. Zo te lezen zijn jouw tenen langer dan de mijne.

En nu is 't gewoon klaar. OK?

4 likes

Ik zeg alleen maar; je reageert nogal defensief en in mijn ogen overdreven.

Als je het niet zo goed kan hebben dat mensen daar wat van zeggen dan moet je misschien geen e-mailwisselingen openbaar maken op een forum.

Wel fijn dat je er alsnog bent uitgekomen met die gast.

2 likes

Ik vind juist dat rommelmarktachtig sfeertje wel leuk.
Maar ik sla deze editie over, wat ik op zich erg jammer vind.
Ik ben niet overdreven bang voor corona, maar je moet het ook niet gaan opzoeken.

Al denk ik dat de organisatie er alles aan zal doen om het zo veilig mogelijk te maken, dan nog heb je te doen met mensen die zich nergens wat van aantrekken. Je ziet het overal.

7 likes

Ik twijfel zelf nog. Er zijn normaal gesproken meer dan de helft buitenlandse verkopers. Als een groot deel daar van niet komt twijfel ik of het uberhaupt wel de moeite is te gaan als er anders zo weinig verkopers zijn.

2 likes

Een zaal vol met mensen uit de risicogroep.
Jammer dat het lastig praten is met een buis in je keel anders werd het nog gezellig op de IC met al die liefhebbers bij elkaar.

6 likes

Je bent wel eerlijk naar ons toe, dat je een beetje verkeerd gereageerd hebt naar dh Pontier, en dat siert je. Ben blij dat jullie samen het opgelost hebben.

3 likes

Ik ben er blij mee dat jullie er positief uit zijn gekomen!!! :+1:t4:

1 like

Goed om te lezen dat de lucht is geklaard en jullie eruit zijn gekomen! :slightly_smiling_face: :ok_hand:

Veel plezier gewenst op 18 oktober!

2 likes

Goed gedaan van jullie beiden om dit als volwassenen op te lossen. Sportief van je om dit ook hier te plaatsen! Veel plezier op de beurs. :+1:t2:

2 likes

Excuus: ik lees net op zijn site: Ik ben niet aanwezig op een stand !!

1 like

Ik wil niet al te negatief overkomen hier maar ik denk dat de Corona maatregelen snel aangescherpt worden en hier nooit een 100+ toestemming voor komt en met Max 50 en werken met vaste in/uit tijden zal het niet lukken vrees ik. Ben er maar 1 maal geweest en vond die rommelmarkt-achttien bedoeling eigenlijk wel charmant. Zou zomaar eens te vroeg kunnen zijn.

3 likes