RikkeTik Oktober sfeerimpressies en aanwinsten

Behoorlijk druk, ook met standhouders. Het halve oostblok had ook een tafel, geloof ik, en aan Duitsers ook geen gebrek.
Maar één horloge gevonden, beetje curieus, geen militaire uitvoering, maar wel zo vroeger gedragen.

7 likes

Leuk om dit te volgen. Heb al een keer of drie op het punt gestaan om te gaan. Lijkt mij leuk om een keer te kijken. Kopen zou ik niet goed durven tenzij ik heel specifiek en heel goed voorbereid een model zoek.
Mvg. Bertjan

Ah, die was bij z’n broer gok ik?

Ik ‘ren’ zodra ik er ben door de zaal heen opzoek naar dit soort dingen :slight_smile: daarna doe ik rustig een rondje om alle horloges rustig te bekijken.

Op het punt gestaan om een redelijk gedragen, maar ongepolijste kast te kopen voor m’n Mark II. Een van de italianen die er altijd staan verkocht hem. Maar 300 uiterste prijs voor een gebruikte kast vond ik toch wat te gek…

Voor m’n neus werd er voor 1400 een Chronostop met roulette Bezel verkocht in zeer nette staat…die had ik anders wel willen hebben.

3 likes

Bij de stands niets gekocht, maar wel deze vroege ds (begin jaren 60) met een imho prachtig patina van @hxcmdp overgenomen.

7 likes

Snap eerlijk gezegd niet zo waarom iedereen zo huiverig is om een horloge te kopen? Zo’n boevenbende is het nu ook weer niet. Je moet wel enige kennis van horloges hebben, maar dat hebben de meesten hier op het forum en zeker op de Rikketik wel.

Tip: Vraag de verkoper op de man af of het origineel is, en pak meteen je telefoon erbij en Google even. Als hij ziet dat je aan het Google’n bent hoor je meteen hoe de vork in de steel zit :wink:

7 likes

Mooi! Even de ring rond het glaasje loswippen, glaasje goed vastdrukken en de ring met de uitsparingen in de juiste positie weer vastdrukken. Je ziet de uitsparingen voor de kronen.

1 like

Ik ben naar buiten gegaan met deze knaller. :blush:

23 likes

Die 6139-6005 (met de bezel) is erg lekker en ziet er wel aardig origineel uit, als ik het zo moet inschatten. Maar ik ben zeker geen expert.

Sowieso even goed alle functies testen, voor je 'm koopt. Doet iets 't niet (goed) dan ga je dus extra kosten krijgen. Reken daarnaast op kosten voor een full service.

Was weer geinig op de rikketik met voor elk wat wils denk ik.
Voor mij in elk geval want ik kocht eentje van m’n wishlist. Zeker niet goedkoop maar als je naar de internationale prijzen kijkt ook zeker niet te duur

Wat vinden we ervan?

42 likes

Nice one Serge! Seventies chrono’s zijn top!

2 likes

Lief dagboek,

Echt geweldige dag gehad, leuk om mee te maken. Het advies van hier gevolgd en vroeg gegaan en om half 10 op de fiets gestapt. Ik was op de heenweg verdwaald geraakt en heb een half uur in houten rond gefietst voordat ik het eindelijk gevonden had, gelukkig was het toen nog droog. Was uiteindelijk ongeveer half 11 binnen.

Eerste indrukken, spruitjesgeur :smirk:, over het algemeen een ouder publiek, druk, veel horloges, ik miste echter wel de nieuw kids duitsers. Na even een klein rondje gelopen te hebben opzoek gegaan naar Rob van Monsterwatches. Daar mn ogen uitgekeken en even met iemand een praatje aangeknoopt over een vintage 6458 groene duiker. Grappig hoe je zo random aan de praat raakt. Wat duikers gekeken, ik vond de SRP637 het mooiste.

Daarna heel rondje door de zaal gemaakt. Veel gezien, heel veel omega en ook heel veel “troep”. Vond het wel absurd dan ligt daar in een of ander oud klein kastje met een of ander frommelig briefje een vintage Rolex, echt paarlen voor de zwijnen werpen. Wel een paar practige vintage GMT’s gezien. Voor de eerste keer echt high end horloges gezien in het echt maar was niet echt onder de indruk, ben wel tot de conclusie gekomen dat ik het niet waard vind (voor nu, maar each to its own he). Mooiste horloge dat ik heb gezien was een 1947 JLC, schade 1500 euro… Maar die was dan ook echt in perfecte staat.

Toen langs een ander kraampje geweest met veel vintage seiko’s ook even gepraat. Getwijfeld om een seiko type II quartz te kopen met een prachtige zwart/groene wijzerplaat. Uit eindelijk daar alleen een origineel seiko bandje gekocht voor mijn 3e25, mijn eerste aankoop.

Aan het eind van mijn rondje kwam ik een kraampje tegen weer allemaal zeniths/longines/omega’s maar daar tussen lagen 2 verdwaalde seiko’s (van de foto hierboven). Gevraagt wat dat koste, 300 euro voor de 2. Ik denk dat de verkoper zelf niet heel veel afwist van seiko’s en dacht van ach het zijn “maar” seikotjes. Helaas voor hem ben ik wel een seiko fanaat. Even gekeken, fototjes gemaakt even ergens gaan zitten en op internet info opgezocht. Toen nog een keer terug gegaan nog maals bekeken en wat vragen gesteld, ik was nog niet overtuigd van de originaliteit en hoe ze liepen. Hij was al wat gezakt met de prijs. Ik had helemaal niet genoeg cash bij me dus het meisje van het restaurant lief aangekeken of ik wat mocht pinnen en gelukkig mocht dat. Het werd inmiddels wat later en ze lagen er nog steeds. Hoopte dat hij er van af wilde en nog een keer gevraagd wat de beste prijs was. Haalde quasi al mn zakken leeg met cash (was ook echt alles wat ik had) en dat was onder de prijs die hij wilde maar hij accepteerde het (yes mn tactiek was gelukt! :joy: ). Heel blij mee, helemaal platzak, dus de rikketik was voor mij voorbij en snel door de regen naar huis gefietst (verdwaalde weer :sweat_smile: ).

Groeten,
De vervelendste klant van de rikketik

40 likes

Maar wel met een goed verhaal en twee mooie Seiko’s! Geniet ervan!

1 van beide gaat wel weer weg. Ik kan helaas niet alles houden. Nu nog kiezen welke…

1 like

Leuk verhaal en klasse man! Scherpe deal! Vooral die 6139-6005 vind ik super!

hij heeft een 6139-6002 caseback. Dat vond ik het rare aan het horloge ook. Verder lijkt hij wel orgineel en geen franken. Nog even uitzoeken hoe het precies ziet!

Ik heb ook nog een 6139-6002 gezien in het geel. Viel half uit elkaar, wijzerplaat zat niet vast, geen originele band en hands waren geroest etc. Gewoon overall slechte staat, vroeg hoeveel die koste, 350 euro. Daar schrok ik wel even van.

Ja, de gele/Pogue zit in de lift en dan gaan de prijzen stijgen en wordt de kwaliteit van wat je tegenkomt minder.

Hier trouwens een zeer informatieve post over de 6139 600X.
http://forums.watchuseek.com/f281/how-buy-seiko-6139-600x-chronograph-collectors-buying-guide-140803.html

1 like

Een Election Grand Prix wilde ik altijd al hebben en nu zelfs twee kunnen bemachtigen (wel ieder bij verschillende verkopers)

15 likes

net open gemaakt en beide uurwerken zijn er wel heel slecht aan toe :sob:

1 like

Geweldige vondst, ineens heb je er twee wat een heerlijke overvloed.

1 like