Had ik ook in Mijn handen: vroeg 2500. Maar ik knapte af op de beschadiging op de bezel (bij de 50). Toen ik toch nog ff wilde kijken was ie al weg: vond ik toch wel jammer. Gefeliciteerd met deze beauty!
Oei. Ja, het is natuurlijk ook echt oud. En de meeste Seiko’s zijn nooit geserviced, maar in de loop der jaren vaak wel geopend door niet altijd even deskundige eigenaren. Verder hebben steeds meer vintage horloges dienst gedaan als donor. Er is steeds minder echt goed en origineel spul (over), terwijl de prijzen wel blijven stijgen. Maar goed, dat zul je misschien ook allemaal wel weten.
Als het horloge (met uitzondering van het achterdeksel dan) verder origineel is en alle functies op zich wel werken, heb je denk ik wel een aardige basis. Wel een waarin je nog zult moeten investeren.
Toch blijft 't leuk spul, die vintage auto chrono’s van Seiko!
Thanks!
Yep dat is 'm. Jammer van die beschadiging inderdaad. En dan net op zo’n rotplek. Verderop lag er een waar ze 1300 meer voor vroegen en dat gaf de doorslag. Zoeken naar een andere bezel maar dat zal niet meevallen.
Die andere was ook verre van perfect: ook een beschadigde bezel en een gerelumde pip. Hij wilde er uiteindelijk wel voor 3200 verkopen, maar dat vond ik toch te veel
Waarom? Beetje draagsporen vind ik prima kunnen bij een ouder horloge.
Ja merk toch wel , dat ik daar een enorm groot zwak voor heb
Hallo Martijn,lijkt inderdaad of het glas scheef zit maar dit is gezichtsbedrog op de foto,glaasje zit er mooi recht in.
Zeer mooi ,zoek er ook één maar dan met panda wijzerplaat.
Oké, dan hoef je alleen die ring maar goed te doen.
Even om mijn kennis up to date te houden: hoe zien jullie het verschil tussen een 6005 en 6002? Had toch alleen met markt (USA) te maken? Of is er nog iets op de plaat? Kan het sowieso niet zien op de foto
[URL=http://s1101.photobucket.com/user/trebz1/media/A420BD62-BBCF-471E-96F6-F36A9AA96F3A_zpsjtosnij8.jpg.html][/URL]
En nog twee mooie banden en een opbergdoos voor een scheet en drie knikkers. Top.
Nice! Welk jaar?
Trouwens die scheet rook je daar toch niet waarschijnlijk…
Ik ben totaal geen 6139 expert. Dus ik zou het zo 1,2,3 niet weten. Maar van wat ik gezien heb zijn er ook 6002’s met andere kleur dials.
Verder verschilt de plaat per jaar van productie. De oudere moddelen hebben 70 meter wat resist er op staan
Serienr is 881###, dus ik vermoed (en hoop) 1978.
Luchtje ging inderdaad op in de andere odeuren
Kun je op de deze beurs ook terecht voor nieuwe, wat luxere horloges?
Mijn interesse ligt bij nieuw/jong gebruikt van bijvoorbeeld Breitling of Rolex.
Is hier ook veel aanbod in of is het vooral onbekend en vintage?
Heb ik niet heel veel van zien liggen, voornamelijk vintage spul. Ook moet je door de presentatie van de horloges heen kunnen kijken. Op het moment dat er in 1 “bak” een stuk of 10/15 vintage rolexen en omega’s liggen van 3/4k per stuk ziet het er al snel uit als een beetje prul van de rommelmarkt. Om het even heel zwart/wit te brengen natuurlijk. Ik had er in elk geval moeite mee! Leuk om een keer meegemaakt te hebben maar ik hou het toch liever bij de juweliers met jong gebruikte modellen.
Yep zwart, geel en zilver qua kleur en ook de plaatverschillen kende ik wel.
Maar @TagEd noemt de 6005 en jij de 6002 caseback. Ff teruggelezen maar kon nergens vinden wanneer je genoemd zou hebben dat het een 6005 was dus vandaar mijn verwarring door TagEd’s reactie.
Maar als je ze laat servicen en desnoods op 400 voor 2 zou komen heb je nog steeds een mooie deal!
Vermoed van wel, volgens mij werd deze in '88 niet meer geproduceerd
Leuk verhaal en twee mooie aanwinsten. Dit model chrono van Seiko vind ik altijd mooi