RikkeTik sfeerimpressies en aanwinsten

Zie nu pas die rode seconden wijzer. Mooi detail!

1 like

Was er vandaag met @Omega_73 en @BG1. Ben er een jaar of 3 niet geweest en misschien had ik het verdrongen, maar het leek wel of het aantal klokkenstands was verdubbeld. Ze mogen ook wel wat doen aan de vele fakes. De prijzen zijn zo nu en dan echt belachelijk. Een eenvoudige CWC quartz uit begin jaren negentig voor 375 euro (Pardon meneer? Deze kun je bij Silvermans in Londen nog gewoon nieuw voor 170 pond kopen. Antwoord: nee, dat komt allemaal uit China). Zucht…

Uiteindelijk een leuke Pontiac Gulfstream gekocht met originele band en gesp voor een zacht prijsje. Het kan dus wel, maar het is voor mij wel gedaan met die beurs (zeg ik nu).

Wel grappig hoe je zo’n Pontiac Gulfstream open moet maken. Kroon uittrekken, nog iets harder trekken tot deze eruit komt. Blaasbalgje op de opening waar de opwindstift zat, lucht pompen maar en plop het glaasje plopt eruit. Nu kun je het mechanisme er zo uit halen. Schoonmaken en voila.

22 likes

Een oude Seiko gekocht vandaag en wat bandjes

13 likes

Dat kan ik bevestigen- mijn Tissotmet Lemania was bijna 2 (!) jaar weg voor de uurwerkmaker de onderdelen had en uitgevonden had hoe die ook alweer kn elkaar moest :see_no_evil:

2 likes

heel Mooi!!! wat is de diameter van de kast?

Ik kon door helaas serieuze familie-omstandigheden niet aanwezig zijn en ben wel blij dat ik dus niet heel veel heb gemist, als ik de berichten zo lees…

Dat van die idiote prijzen herken ik. Begin van het jaar was ik in de markt voor een specifiek horloge, ik vond er al snel 2 te koop.

1 van een Duitser voor een op zich redelijke prijs, maar… die bleek een hele lelijke buts te hebben en de man wilde niks met de prijs doen, dat zou er wel uitkomen met wat polijsten… Zoek het uit, dat was ten minste laserwelding, echt een hele dikke put. (stalen kast) Teleurstellend en ik heb ervoor bedankt. Al met al niet realistisch qua prijs.

De tweede was bij een Fransman, die alleen stond te zemelen over een of andere ouwe klapperband (op een Yema oid meen ik) en totaal geen interesse in verkoop leek te hebben. Ik ben na het even te hebben bekeken 'm gesmeerd. Als ik een leuk bedrag uit ga geven wil ik een leuke ervaring en niet zoiets.

Weekje later via FB van Tom een Breguet gekocht en geen seconde spijt gehad…

Tevoren hele leuke Rikketiks gehad, maar de laatste viel me tegen en ik weet nog niet of ik de volgende edities wil bezoeken.

1 like

mooi vers bandje voor mijn “vintage” swatch :grin:

2 likes

Een opblaashorloge?

4 likes

Die hiermee zijn blij is als een ребенок .

8 likes

Nice one! Dat Sovjet kwaliteitslogo blijft ook erg cool!

Die is 42mm

1 like

perfecte maat. Heel veel plezier ermee.

Als de 1968 spaceview terug is zal ik wel een foto plaatsen

1 like

Als de 1968 Spaceview klaar is zal ik een foto plaatsen

2 likes

Ik heb de mijne al zo lang niet meer gezien dat ik niet eens meer weet hoe ze ruikt.

Snik.

1 like

Service is geen probleem, een nieuwe kroon weet ik niet maar los daarvan lijkt me deze niet kloppen, de tachymeter ring hoort wit te zijn.

2 likes

Oh ja… dank je ben erg benieuwd.

Voor het eerst @vinwat en @Jaap_Balder ontmoet. Daarnaast nog een hoop non-HF bekenden. Opbrengst een polijstwiel, pasta en wat pennen.

Wat men voor sommige horloges durft te vragen is gewoon obsceen…

4 likes

OMG…

Had een zaaltje met een paar tafels in gedachte…

Wellicht de volgende keer maar eens gaan

Het is wel een fraaie, ondanks de heftig gedragen kast. Alles lijkt origineel, zelfs het glas, en hij heeft de zeldzamere ‘syringe’ minutenwijzer. Een vrij vroeg exemplaar, wat ook weet matcht met het serienummer. Wat vroeg hij ervoor?

Niet per sé. Op de foto leek hij even zwart, en dat kan inderdaad niet kloppen. Maar als hij metallic donkerblauw was, dan kan het wel. De sunburst blauwe plaat werd ook geleverd met deze tachy ring. Hoewel die configuratie minder vaak voorkomt, weet ik van tenminste één exemplaar zeker dat ‘ie ‘fabriek-af’ zo geleverd werd.

2 likes