Roamer merk?

Wat stelt het merk Roamer voor? Website geeft rijke historie aan maar horloges lijken meer homage achtige horloges dan dat ze zelf een echt uniek (gerespecteerd) merk zijn. Ik kende het in ieder geval nog niet fus ben benieuwd wat alle kenners hier er over weten en kunnen vertellen?

1 like

Ik heb er zelf eentje, een oudje van mijn opa wel te verstaan. Het was vroeger wel een mooi merk.

Voor zover ik weet is het merk, net als vele andere, in de jaren '70 ten onder gegaan vanwege de quartz crisis en later weer uit de koelkast gehaald.

Zie:

https://www.watch-wiki.net/doku.php?id=roamer

4 likes

Vintage Roamer (Stingrays en Anfibia’s enzo) is zeer goed te pruimen.

De moderne Roamers zijn vast best okƩ, maar oogsten bij lange na niet meer het respect en lof die ze vroeger kregen.

2 likes

Ok thanks goed om te weten. Mooi horloge trouwens. Ga me er eens in verdiepen hebben wel mooi klokjes zo te zien.

1 like

Mooie historie en veel mooie vintage exemplaren. De nieuwe zijn soms mooi. Ik heb een skeleton gehad. Toch weggedaan omdat het uiteindelijk toch niet helemaal het was. Prima kwaliteit overigens en voor een leuke prijs te krijgen op de 2e hands markt.

Vintage Roamers zijn geweldig. Heb er meerdere gehad en deze is gebleven.

Ook 2 topics gemaakt met wat leuke achtergrondinfo.

7 likes

Als je je in Roamer gaat verdiepen moet je ook maar eens kijken naar Meyer and Stüdeli. Dat waren de mensen achter Roamer. Zij waren ook verantwoordelijk voor de productie van de MST uurwerken die in de Roamer horloges zitten en waar een aanzienlijk deel van de waardering voor het merk op gebaseerd was. Als ik het goed heb onthouden was MST ook patenthouder voor veel ontwikkelingen binnen de huidige uurwerktechniek.

Deze is ook heel mooi

1 like

Prachtige wijzerplaat idd mss dat we er stiekem toch maar eentje gaan halen