Voor mij is er een groot verschil tussen een horloge dat wordt gezien/gedragen als statussymbool en een horloge als stijlvol accessoire. Ik wil niet polariseren, maar een horloge als statussymbool is niet mijn ding.
Soms ontwikkelt een horlogemodel zich als statussymbool (of was het altijd al). Voor mij hoeft het dan niet (meer) zo. Understated is the way to go.
Maar dat zou kunnen betekenen dat je iets erg mooi vindt en dat dit exemplaar evolueert tot een statussymbool en je hem dan niet meer mooi vindt.
Ik zou dat erg jammer vinden zeker indien je hem eigenlijk wel erg tof vindt. Of wellicht evolueert je smaak mee met de ontwikkeling van dit specifieke horloge🤔
Ah, Ik ben daar dan minder gevoelig voor vermoed ik. Ik vind iets mooi of niet maar mijn smaak evolueert wel degelijk.
Ik heb niets met geelgoud (of rosegoud) maar wellicht ooit wel. Wie zal het zeggen. Ik moest vroeger niets van een stalen band weten en Rolex vond ik helemaal niets. Nu draag ik bijna niets liever dan mijn rolexen op staal🤔
De enige constante in mijn smaak is tot nu toe panerai (en mijn partner waar ik al 28 jaar samen mee ben)
Maar zoals we weten @tompj ligt onze smaak op
vele vlakken in elkaars verlengde😂
Uit de openingspost zou ik de VC kiezen. Vind de dd van @HanDavinci mooier dan die uit de op eerlijk gezegd. AP. Niet echt mijn ding. Alhoewel voor een dagje weleens proberen maar niet voor langere tijd.
Zelf zou ik voor dat geld wellicht voor een Daytona gaan, lijkt me een mooie alleskunner. Die is te groot natuurlijk. In die prijsklasse in 37 wellicht een yachtmaster in rose op oysterflex, maar dat ligt wel erg ver verwijderd van de rest die hier genoemd wordt.
Ik weet niet of je iets met Rolex hebt maar je bent duidelijk geen fijnproever . Een van de meest iconische Rolex modellen, weinig geproduceerd en met een mooie geschiedenis.
Kan prima voor een … man.
Ik begrijp de discussie rond de DD wel. In WG en rose mooi, tijdloos maar niet speciaal. Die geelgouden dingen liggen bij elke vrijwel vintage dealer te koop en zijn head-only al voor 5k te krijgen. En dan dat getover met die speciale platen. Het blijft gewoon een horloge met een middelmatige finishing. Sterker nog, voor die 20k krijg je een nauwelijks afgewerkt uurwerk dat achter een gesloten caseback zit en volledig platte wijzers die ook op de instap OP zitten. Waar zit die 20k dan in? Dat de bekende Amsterdamse vintage dealers de DD al jaren pushen onder het mom van “koop iets speciaals” spreekt mij ook niet aan en zou mij juist overtuigen een andere richting te kiezen. Voor <20k is er zat moois te koop en zou ik zelf kiezen voor iets met open case back en een mooi uurwerk. Als je geen leer wilt (Lange, Moser Endeavour serie, PP Calatrava, Moritz Grosmann Atum, Lang + Heyne Friedrich III in staal, JLC perpetual calendar - of een Habring Chrono-Felix of foudroyante, die zijn 38,5mm) heb je minder keus maar is de VCO in 37mm een mooie optie of iets van Parmigiani of Czapek. Leuk om te volgen dit.