Rolex Datejust 16220

Ja, zou goed kunnen. Een vertekening op foto. Bezel zou dan moeten vervangen zijn als ik dit zo afgedragen zie. Ik heb de veilingfoto’s bekeken op kunstveiling. Maar ik zou er geen 4370 euro voor over hebben in die staat. Band dient nagekeken worden, polijstwerk. Zo te zien goed gedragen, ga ervan uit lang niet geserviced. Maak die rekensom maar verder af.

1 like

Ik ga geen namen noemen, google maar.
Ik heb de foto’s gezien en alleen aan de hand daarvan had ik al bedankt.

Nouja, stuur maar terug en dan mag je voor de 4400,- deze ophalen Rolex 16030 - Horlogemarkt (horloges) - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

:stuck_out_tongue: Maar serieus, we hebben allemaal wel eens in een domme bui op knoppen geklikt die niet handig waren. Balen en hopen dat je er vanaf kan.

7 likes

Rolex en veilingsites zijn echt slecht huwelijk, beter heel ver weg blijven

5 likes

:point_up_2: @Onno1968

1 like

Zonder de feiten kun je niets uitsluiten. Je zou de volgende stappen kunnen ondernemen:

• onderzoek (of laat onderzoeken) wat het serie en referentie nummer is
  • op basis daarvan bepalen of het horloge origineel is of dat eraan gerommeld is
  • tenslotte bepalen wat je doel is: netjes maken en koesteren of als beater gebruiken en alle sporen voor lief nemen (en alle varianten daar tussen).

Succes! In elk geval een leuk en leerzaam avontuur :slightly_smiling_face:

2 likes

Kansloos

We hebben inderdaad allemaal wel eens te snel gehandeld. Zolang deze aankoop niet was om mee te handelen is er geen man over boord? Lekker dragen :ok_hand::+1:

Jongens, dit is nog steeds een mooi horloge toch? En ik hoop vooral dat de TS er blij mee is. Trek je leering, maar geniet ook vooral van je eerste(?) Rolex :facepunch:

5 likes

Weet ik niet, er is niet geleverd wat omschreven is (het is geen 16220) alhoewel de foto’s op de veilingsite het horloge weergeven zoals het is (maar groezeliger). Denk eerder dat de tijdsfactor parten speelt (te lang gewacht).
Maar de deal ongedaan maken adviseer ik TS wel.
Hoop dat TS het horloge (kast) niet met vocht gaat schoonmaken want dan wordt de ramp nog groter.

Nee.

3 likes

Catawiki moet je sowieso links laten liggen. Slechte referenten en ‘zelfbenoemde experts’ en een haven voor ongure handelaars…

1 like

Daar komt het horloge van TS niet vandaan.

:point_up_2:

Alleen bij online veilingsites heb je twee weken bedenktijd, bij fysieke veilingen zit je gewoon aan de koop vast. Waarom denk je dat veilingen zo’n slechte naam hebben. Helemaal met betrekking tot horloges.

1 like

Voor zover ik het kan bekijken biedt deze veilingsite geen mogelijkheid om fysiek op locatie te bieden, dus zou denk ik de normale 14 dagen bedenktijd gelden. Maar de veiling was op 17 december dus die bedenktijd is reeds verstreken.
Maar als ik TS was zou ik het desondanks toch proberen.

Snap niet dat mensen die graag een Rolex willen, maar de expertise niet hebben, zich op dit soort discutabele veilingsites begeven. Desalniettemin hoop ik dat de koper plezier heeft met zijn aankoop.

3 likes

Ik ben meestal niet zo stellig, maar dit inderdaad. Dit is nou typisch een voorbeeld van een exemplaar wat, als er geen Rolex op zou staan voor enkele tientjes verkocht zou worden.

3 likes