Rolex Day Date 18038

Nee zo dramatisch is het ook weer niet.

Nogal een understatement. Onderstreept ook maar weer dat het een heel bijzonder verhaal is van TS…

Dus je weet dat band en sluiting vermoedelijk nep zijn.

Maar Sander H. van S&C zegt dat ze wel echt zijn en daarmee is de kous af?

Ik snap hier echt geen zak van.

Waarom heb je het dan überhaupt laten controleren als het jullie kennelijk niet uitmaakt.

Ik ben eigelijk wel benieuwd wat jullie dan WEL zouden doen in deze situatie.

en advocaat etc. hoef ik niet te horen want dit kost meer geld dan het opleverd.

ik en mijn vader zijn geen personen die percee koste wat kost die Juwelier nu wil laten boeten.

wat ik het liefste zou willen is de naam hier vetgedrukt neerzetten, maar helaas mag dit niet en lijkt me dit niet verstandig.
en ik denk dat een deel het niet eens zou geloven, aangezien ik al langer merk dat een deel mijn verhaal niet eens gelooft.

voor degene die zelf goed zoeken op internet kunnen denk ik wel de puzzelstukjes in elkaar zetten over welke juwelier in maastricht het gaat.

2 likes

Het gevoel dat de verkoper niet te vertrouwen is of bij eventuele problemen zoals een neppe band voor veel problemen zorgt had je moeten behoeden voor aankoop.

Aan de andere kant denk ik je wel te begrijpen. Er zijn ook grijze en 2ehands handelaren waar je al van weet dat half tokkie-land of maffioso erachter zit.

1 like

Volgens mij is je antwoord al meerdere malen voorbij gekomen toch?

Laat het controleren door Gassan of andere partij en ga met dat bewijs terug naar de persoon waar je hem gekocht hebt.

1 like

En nu heb ik honger

3 likes

De stempel in de sluiting klopt echt niet. Misschien kun je langs een andere ad om te laten bevestigen dat het niet origineel is. Met deze bevestiging kun je dan weer naar de verkoper.

Ga naar amsterdam vintage watches, laat een taxatie rapport maken, betaal daarvoor voor en confronteer de juwelier daarmee.

En voor de zekerheid ga je ook nog naar een andere winkel met verstand er van toe en laat je hetzelfde doen. Zodat je van 2 partijen op papier hebt dat de band niet klopt.

En als je contact houdt met Sander H. van S&C confronteer je hem hier ook mee zodat ie wellicht op z’n eerdere brief terugkomt.

Vervolgens is het aan de juwelier om dit op te lossen en als ie dat niet doet dan doe je aangifte en deel je het verhaal bij google reviews of weet ik veel wat.

Maar als je bang bent voor de juwelier, moet je je natuurlijk gewoon laten naaien :dizzy_face:

2 likes

Probeer dat ding gewoon terug te verkopen bij diezelfde toko…? Meeste handelaren doen dat wel.

Hebben jullie je geld terug en kan je bij een betrouwbaardere toko een andere 18038 halen…

Waar je dan wel een goed gevoel aan gaat overhouden.

Nu ben ik dus ECHT benieuwd naar wie de verkopende partij is. Omdat je een bepaald gevoel hebt bij die persoon in de zin van niet al te moeilijk doen want de gevolgen kunnen minder leuk zijn…

Hoe kan je hierna nog genieten van dit klokje en hoe blijf je deze ā€œleukeā€ aankoop herinneren…?

Ik vindt dit heel erg jammer voor je pa!

Hey @JulienL,

Vervelend zeg! Is dit de DD die je pa droeg toen je bij mij was? Alhoewel ik je standpunt begrijp, was ik toch langs Jasper gegaan voor een verklaring en had ik deze bij S&C onder de aandacht gebracht.

Voor die paar tientjes het proberen waard.

Ik zou voor coulance gaan.
Uitleggen dat er gerede twijfel over de band en sluiting is en dat dit afbreuk doet aan het horloge voor jullie. Dat de verkoper toch ook wil dat jullie er een goed gevoel aan over houden en dat jullie graag zien dat het horloge teruggenomen wordt en daarbij een stukje leergeld mag worden berekend.

Dat zou ik doen als eerste.

3 likes

Jep… en let wel… die handelaar kan altijd dat horloge doorverpatsen aan de volgende… met nieuwe winst.
Laten we vaststellen dat de toko op z’n minst interessant opereert.

Meestal is terug verkopen niet zo’n issue.

1 like

Dat klopt. Qua weer doorverkopen.

De koper vraagt wat hij wel zou moeten doen en met inachtneming dat hij volgens mij zo min mogelijk confrontatie wilt, lijkt mij dit de beste optie voor de koper.

Daarom… voor de handelaar is het 2x marge pakken… bij verkoop aan de vader van @JulienL, en bij de volgende.

1 like

Wat een broodje aap :monkey_face:verhaal…
Ook vreemd dat S+C geen uitleg geeft of ingaat op de specifieke tekortkomingen van het horloge.

Ik heb nu alles gelezen en ik krijg toch het idee dat er dingen missen in het verhaal. Zo snap ik niet dat je die wazige dealer beschermt en je er zo’n moeite mee hebt om het horloge langs te brengen bij ā€œechteā€ kenners. € 10.000 is een vermogen voor een horloge en voor dat bedrag mag het potdomme gewoon goed zijn en kloppen toch?!

Het verhaal hobbelt lekker door… jammer dat Rossi weg is maar er staat vast wel weer een nieuw held op!
:smiley:

6 likes

Zeg dan op zn minst welke toko hem heeft verkocht. Dan kan heel HF die tent gewoon vermijden.

Hoeveel juweliers zijn er in Maastricht waar je bang voor zou moeten zijn? :scream:

Zojuist met pap gesproken. Het verhaal:
Dhr sander H. Heeft de brief zelf ondertekend, hij heeft zelfs het horloge nog in zijn handen gehad. ā€œEen prachtig horlogeā€.

Het horloge is gekeurd door iemand van het S&C service bureau van nederland. Die jaren opleiding hiervoor heeft gehad. En dan ook 100% achter zijn beoordeling staat!

Dhr sander h. Staat ook 100% achter deze beoordeling en excuseert zich voor de spelfouten.
Mochten we het willen krijgen wij een nieuw certificaat.

Dit is dus het verhaal van pap die vanmiddag met hem heeft gebeld.