Weer wat geleerd
Ik vind dit altijd zó tof he, als mensen zoiets kopen. Ik zou het zelf niet kopen, maar nogmaals: heel gaaf om te zien!
Dit is wel een heerlijke gezonde boeren verstand reactie waar ik het volledig mee eens ben. ook ik heb een gezin en hypotheek en de kinderen vreten me de oren van de kop. Ik zou dan ook nooit een horloge kopen als ik daarvoor zou moeten bezuinigen op echt belangrijke zaken. Maar ik moet toegeven dat als ik soms lekker op het forum zit te lezen dat inderdaad de duizendjes me om de oren vliegen in de vorm van horloges. Je krijgt soms werk heet idee dat iedereen een omega of rolex kan kopen maar we weten natuurlijk nooit het verhaal er achter. Dus als het kan (en mag
) gewoon lekker kopen die rolexen maar gebruik je koppie.
Precies dat. Dit forum is niet de normale wereld. Dit forum is een alternatieve wereld waarin dagelijks mensen in een topic hun horloges van prijzen met vier cijfers showen en daarvoor likes krijgen, waarin mensen dozen horloges laten zien waar anderen twee auto’s van kunnen kopen, waar de meesten horloges bezitten voor prijzen waar 90 procent van je collega’s je voor gek voor zou verklaren (behalve als ze allemaal een sub hebben), waar over Rolexen wordt gepraat alsof het broodjes van de warme bakker zijn en men in het weekend even langs de juwelier gaat om iets van 3000 euro te passen, waar een krasje op de achterkant dat slechts met een microscoop zichtbaar is tot een rolberoerte leidt, en waar gedragen horlogebandjes worden verhandeld voor prijzen waar sommige gezinnen een week van moeten rondkomen. En dat vinden wij met zijn allen volstrekt normaal.
Dat is niet erg, want het is leuk. Wanneer je horloges leuk vindt kom je hier aan je trekken met prachtige foto’s, NA-verslagen, horlogeverhalen en wat dies meer zij. Bovendien hebben veel mensen hier humor en valt er ook wat te lachen. Het forum is een aangename plek om te vertoeven. Maar het blijft de alternatieve wereld. Kom je weer terug in de gewone wereld met je Tudor of je Rolex of je Omega, dan weet 99 procent van je omgeving niet dat je duizenden euro’s om je pols draagt. Die denken hé, saai zwart horloge. En dan vlucht je weer lekker terug naar het forum waar ze dat ding wél op waarde schatten.
En we zijn allemaal beïnvloedbaar. Wanneer iemand zijn vier Rolexen showt denk ik ook goh, ik kan er ook nog wel een horloge bijkopen. Terwijl ik niet weet wat voor inkomen of brein zo iemand heeft. En dan heb ik ineens weer vier horloges gekocht. En ja, ze roepen allemaal: koop een Rolex, koop een Rolex, doe het gewoon. Alleen heb ik het geluk dat ik op tijd schakel en denk ja Blauwbeer, je moet wel die hypotheek in je eentje opbrengen, en over drie jaar gaat je eerste puber studeren en daarna de tweede, en stel dat ik arbeidsongeschikt word.
Zelf blijven denken en het juiste evenwicht vinden, dat is de clou. Kun je en wil je dat horloge kopen voor 8000 euro? Dan doe je het. Maar niet zonder een paar dagen na te denken, het Horlogeforum even te laten voor wat het is en wellicht met je vrouw te overleggen. Behalve als je steenrijk bent natuurlijk.
Verkoop je je Rolex met winst
En hopen dat de bubbel dan nog niet is gebarsten…
Ik ben nu 20 en bezit twee ( vintage ) Rolex horloges.
En nu ben ik ook enorm groot fan van het merk , en ik weet dat ik waarschijnlijk de komende 10 tot 15 jaar ( en dan ben ik nog optimistisch ) geen nieuwe zou kunnen kopen.
Op deze leeftijd heb ik geen vaste lasten , een goed inkomen van mijn bij baantje en ik bespaar waar het kan.
Zou heb ik het kunnen bekostigen.
Als je het geld niet hebt dan moet je het niet doen, lijkt me duidelijk
De Rolexprijzen zullen de komende tijd niet echt onder druk komen denk ik hoor. Het is een sterk merk. Er zijn nog veeeeel teveel groeiende economieen in de wereld waar een laag van de bevolking opeens een statussymbool kan kopen. Dus wereldwijd blijft die vraag nog wel even een solide basis hebben, denk ik. Groei kan wel afzwakken door andere spelers op die markt, maar echt in elkaar klappen zie ik niet snel gebeuren. Het blijft een bepaalde waarde vertegenwoordigen.
Geen plannen om op jezelf te gaan wonen en zelf in je levensonderhoud te gaan voorzien…?
Hoe een horloge gereguleerd is zegt nog niets over de kwaliteit.
De vraag is, of een horlogemaker een Rolex en Tudor tot gelijke precisie kan reguleren (al dan niet na service).
Ik verwacht niet dat daar problemen in zouden zitten.
Als de prijs trend van de afgelopen jaren doorzet denk ik dat je (heulheul) erg diep in de buidel moeten tasten over 15jr voor dit merk
Maar… mocht je dat dan toch kenbaar maken. Dan vinden je ze net zo gek hoor. De omgeving zal daar weinig onderscheid in maken. 2000 euro of 4000 euro… Om je pols? Je bent gewoon een mafklapper
Pas als ik de studie af heb gemaakt haha, 14 februarie verhuis ik naar Cambridge om 10 maanden op werk stage te gaan dus zit er aan te komen.
…
…
Heb ik in het taalnazitopic net zitten mekkeren dat mensen niet weten dat samengestelde woorden aan elkaar moeten worden geschreven, doe jij het in één zin met het woord Cambridge. Dit is een provocatie.
Nee joh. Hij is vast aan het oefenen voor als hij straks in het Engels moet communiceren!