Een vintage Tudor Monte Carlo zou ik graag willen…
Opzich een goed punt, waar eerst Tudor de Rolex onderdelen gebruikte waar het kroontje nog instond, zie ik zoiets nu niet meer terug.Tudor zoekt bijvoorbeeld wel de samenwerking met Breitling op, door het delen van uurwerken. Als er één merk is dat in dezelfde vijver vist als Rolex, dan is het Breitling wel. Dat Tudor en Rolex historisch verbonden zijn, is duidelijk, maar in hoeverre ze nu nog met elkaar te maken hebben heb ik me nog nooit afgevraagd .
Meer dan wij weten misschien
Op Basel 2018 hadden ze een gedeelde stand , dat zegt mij voldoende
Beide prachtig Rolex als Tudor. Heb diverse Tudor horloges gehad en nu toch een Rolex gekocht.
Misschien komt er ooit wel een Tudor naast.
Gebruikte materialen, quality control, accuratesse en Service.
Lijken mij op beide merken van toepassing
Naast het belangrijkste, van welk horloge gaat je hart sneller kloppen, is imho het grote verschil tussen Rolex en Tudor het bedrag dat gestopt wordt in marketing.
Dit is zo gigantisch gevoelig voor vuil. Die mag elk jaar door de ultrasoon wil het blijven werken.
Mijn bitcoin is van een paar euro nu op bijna 4000 euro. Denk niet dat het klopt haha
Hier is niets zekers aan hoor.
Misschien moeilijk voor te stellen, maar ook Rolex kan weer in waarde dalen.
Van harte gegund
Net als - voor mij - Mercedes, Harley-Davidson en Gibson - en dus ook Rolex: topkwaliteit, tijdloos, the real deal, waanzinnig lekkerrrr, mystiek ! (hou ik er in) en ja, ook waardevast.
En daar betaal je voor. … met liefde !
Op harleys en Mercedessen schrijf je toch wel af…
Niks mis mee hoor.
Klopt, stijgen pas - mits origineel en niet gebruikt - na 20 jaar in waarde, maar de restwaarde is aanzienlijk hoger dan van “mindere” merken.
Begrijp me goed, ik heb niets tegen goedkoper en kan kwaliteit - en zeker ook bang voor de buck - enorm waarderen. Draag nu een Vostok en geregeld ook Seiko en niets mis met een Squier. Yamaha of een Skoda, maar blijf gevoelig voor de pure compromisloze kwaliteit, de details en het gevoel van de real deal
Just my 2 cents.
Doe dit eens met een Italiaan (Nee geen fiat) wedden dat die meer gaat opleveren dan een Mercedes ondanks dat de basis kwaliteit lager is.
En fietsen handelaren ben ik ook al tegen gekomen.
Handeltje vanuit de fietsenzaak
Als ik wat heb gekocht ga ik het zeker laten zien. Dank.voor de reactie alsmede de analyse van mijn woordkeuze.
Zoals Marty het al zei: you’re the Doc, Doc !
Eens !
Mijn statement is altijd: ik heb geen medelijden met mensen die een Franse of Italiaanse auto rijden.
(het is immers een keuze).
On topic: ik vind Tudor geweldige horloges hebben en ik zou er zo een kopen (een BB that is) maar dan koop ik wel een Tudor omdat ik een Tudor wil.
Heb je spijt van je aangeschafte Rolex, dan heb je een dag later de Tudor.
Heb je spijt van je aangeschafte Tudor, dan voel je dat vooral in je portemonnee.
Wanneer ik de gesp van de Rolex Explorer I vergelijk met die van de Tudor Black Bay dan is dat een wereld van verschil in kwaliteit.
Sterker nog, de gesp van de Ginault Ocean Rover is superieur aan die van de Tudor Black Bay.
Maar ik hou van alledrie de horloges in zijn totaliteit.
Dat mag.
Maar ik vind de gesp van de Tudor Black Bay een tikje blikkerig.