Gisteren was ik bij een handelaar op bezoek, die me dit horloge liet zien. Ik kon het niet laten dit horror plaatje van deze Rolex even met jullie te delen! Of je nu een liefhebber van Rolex bent of niet, dit doet toch gewoon pijn aan je ogen?! Een gouden Daytona, waarschijnlijk gevallen op een stenen vloer waardoor het saffierglas en de MOP wijzerplaat beide verbrijzeld zijn.
Er is een stuk uit het saffier geslagen door de klap, het voordeel van saffier is, is dat het erg krasbestendig is. Het nadeel is dat als het breekt, het (naast een paar grote stukken) in honderden kleine stukjes breekt. Als een saffierglas breekt, moet zonder uitzondering het uurwerk compleet gereviseerd worden omdat vaak overal stukjes saffier zitten.
Alhoewel het horloge er verloren uitziet, heb ik deze handelaar aangegeven dat het horloge waarschijnlijk wel te redden valt. Met een nieuwe wijzerplaat & wijzers, nieuw saffierglas en waarschijnlijk wat uurwerk onderdelen is het horloge waarschijnlijk wel weer te herstellen. De eigenaar gaat nu op zoek naar een horlogemaker die dit projectje aandurft, en ik denk dat er na reparatie weinig tot niets van deze schade meer zichtbaar is.
Ik denk dat bij een dergelijke val een simpele breitling of omega chrono al snel economisch total loss zou zijn, hoewel de onderdelen daar ook wel weer goedkoper voor zijn natuurlijk. De mop plaat vind ik wel over de top. Mooie gelegenheid om deze te voorzien van iets anders zou ik zeggen.
Ik vraag me af of de verzekering zou vergoeden bij een dergelijk voorval.
Eerder dit jaar werd er bij BVA een van der Gang verkocht, ook met glas schade. Van Wiebe heb ik vernomen dat ik mijn net te lage bod niet moest betreuren. Horloge moest i.d.d. helemaal uit elkaar
Ziet er erger uit dan dat het is.
Doordat die pearl wijzerplaat in stukken ligt en het glas een barst en gat heeft lijkt het heel wat,maar volgens mij zie ik een plaat waar de registers op zitten en die is nog intact.
Volgens mij bestaat de pearl wijzerplaat uit twee delen,de toplaag is peal en de onderlaag geverfd metaal.