Rolex Jubilee & Oyster band met rek repareren

Dat juist niet

Wel waneer je die te los draagt

2 likes

Hoi Chris,

Ik heb een jubilee band met rek en die zou ik graag door jou willen laten herstellen.

Gr,
Malachiet

1 like

Hoi Ronald,
Ik zou graag met je in contact komen maar kan nog geen pb sturen hier.
Zou jij mij 1 kunnen sturen? Wellicht dat ik wel kan reageren dan.
Mvg,
Pim

Wat denkt u zelf?
Materiaal, ouderdom, veelvuldig gebruik, of toch pisbak ijzer ?:scream:

dit gaat mij weer een schorsing opleveren ……

3 likes

Hallo Chris_EU,
Ik wil graag mijn Jubilee band laten reviseren kun je me je contact gegevens sturen?

Graag zou ik met u in contact komen voor een reparatie

Hallo Chris_EU,

Ook ik wil graag de Jubilee band van mijn DateJust laten reviseren en ontvang graag je contact gegevens. Alvast bedankt!

@Chris_EU krijgt het nog druk de komende tijd…

2 likes

@Chris_EU kun je mijn vertellen hoe je de ultrasoon reiniger hebt ingesteld en welke vloeistof je gebruikt? ik heb de zelfde reiniger.

alvast bedankt!

Uiteraard! Ondertussen heb ik een krachtiger model aangeschaft. 30 minuten op 70 graden en de onderstaande vloeistof.

Succes!

10 likes

@Chris_EU thanks voor je reactie! Ga het eens proberen

1 like

Heb dit topic overigens vanmiddag met veel plezier door gelezen, wat een vakmanschap prachtig! Complimenten.

2 likes

Net als je denkt dat je alles hebt gezien, kom ik af en toe een bijzondere situatie tegen :laughing:
ik wil er graag er twee met jullie delen en de eerste laat exact zien, waarom het vervangen van versleten pinnen nooit kwaad kan. Eerder in mijn topic heb ik afgeraden om de zee in te duiken met je Rolex bandje omdat er corrosie kan ontstaat en de onderstaande situatie zich kan voordoen :grimacing:

Bijzonder bovenaanzicht van deze stalen jubilee band :sweat_smile:

Even de boel openmaken en 2 afgebroken pinnen. Ja mensen! ook Rolex kan kapot :laughing:

Gelukkig heb ik heel wat reserve onderdelen liggen en is ook deze band gerepareerd.


Dan nu! Een horlogemaker met een hoop creativiteit :crazy_face:

Even de boel los gemaakt

Pinnetje eruit en een nieuw origineel… uhmmm ja hoe heet zo iets! Tussenstukje :yum:

Voilà, dat zit weer goed en 2 goudklompjes over voor de eigenaar. Zal die wel blij mee zijn, met de huidige goudprijs :yum:

Bedankt voor het kijken!

27 likes

Held!

3 likes

Damn… impressive !

2 likes

Zoeff nou praat je alweer poep.

3 likes

Gast. Ik maak ook weleens een spelvaut of zo. Maar dit is gewoon een belediging.
Gebruik eens een klinker. Schrijf het hele woord gewoon vol uit.
Moet je betalen per letter of zo?
Kom op man, dit is echt niet leesbaar!

7 likes

Ffgv ff nrml y k

8 likes

Voor een forumlid doe ik extra mijn best! Geen ervaring met folded tudor jubilee banden, maar de beste man wilde graag zijn band weer strak en netjes krijgen.

Tijdje terug mijn horloge polijstcertificaat gehaald en daar pluk je nu de vruchten van :grin: horloge was enorm beschadigt en hier en daar wat rek op de schakels.

Before. Veel diepe butsen, krassen en wat rek.

Afther. Ziet er weer goed uit!

De gehele band in strakke en gepolijste staat.


Daarnaast nog een dames oyster two tone band, waarvan de integrale push pinnen op knappen staan.
Deze zijn enkel te vervangen met de juiste CNC tools.

Ah, dat verklaard een hoop :sweat_smile:

Even iets moois op maat gemaakt, zodat alles perfect past zonder teveel tussenruimte.

En weer dichtgemaakt. Deze reparatie voorkomt een lelijke valpartij! :smiley:

22 likes

Vakwerk!

1 like