Joehoe! Jubilee bracelet vandaag opgehaald bij @Chris_EU , wat een top service.
Aangezien mijn band veel stretch had was deze echt toe aan revisie! Had met meerdere mensen / zaken contact opgenomen over de revisie van mijn bandje, aangezien het folded links zijn (erg oud bandje dus…) De enige die dit zou kunnen doen zou meneer Michael Young zijn en dan zou ik m’n bandje voor een lange tijd kwijt zijn. Totdat Chris contact met mij opnam via horlogeforum waar hij mijn oproep had gezien over m’n jubilee bracelet die de nodige beurt nodig had…
Dus zodoende afgesproken met Chris om m’n bandje te laten reviseren - ook al was dit de eerste keer dat hij een bandje met folded links zou doen - maar durfde het wel aan en wist bijna zeker dat het zou lukken.
Contact was super goed, kreeg nadat de eerste link was gedaan direct een foto opgestuurd dat het ging lukken! Dus ik super blij natuurlijk !
Vandaag m’n band weer opgehaald en ik ben erg tevreden over hoe alles is verlopen. Dus als je ooit een bandje wilt laten reviseren, zeker een aanrader
Ik kan de Rolex Oyster band al restaureren, maar met ik nog een paar zaken optimaliseren.
Mocht er iemand op het forum zijn die kan tekeken en/of CNC frezen? graag contact opnemen. Vielen dank!
Mocht iemand zich afvragen hoe een Datejust pushpin er van binnen uitziet… Deze komt van een goed gerekte band en je ziet exact waar de twee oogjes van de end-links zaten.
Gelukkig heb ik de beschikking tot Rolex pushpins en kan deze de prullenbak in.
Ik ben behoorlijk onder de indruk van de restauratie van de folder jubilee.
De mijne is van 1971 en echt toe aan een revisie. Ik zou gaarne de band aan je tonen .
Is het misschien mogelijk een afspraak te plannen want ik begrijp dat je via dit forum niet graag over geld praat.
Dankjewel, ik heb je een P.M verstuurd en ben erg benieuwd naar je Folded jubilee!
Vandaag pakketje binnen met de Bergeon 7767-F. Ik was al in het bezit van de Bergeon 6767F voor het verwijderen van pushpins in banden, maar ik las dat er een verbeterde versie op de markt is.
Ik werk graag met de beste Swiss Tools en het is geen cliché maar goed gereedschap is het halve werk
Klein reviewtje t.o.v. de oude Bergeon 6767F. De Bergeon 7767-F ligt beter in de hand, veel betere grip en het gewichtsbalans is ook verbeterd. Zie het als een pen die gemakkelijker en preciezer schrijft. De vervangbare eindstukjes zijn niet veranderd.
Ik blijf mij verbazen over het uiteindelijke resultaat van een gerestaureerde Rolex band.
Leuk om hier de ernstige gevallen te delen, zodat je niet te vroeg je gerekte rolex bandje afschrijft
Het is een aardige klus, maar binnen 1 week is de band klaar en kan het weer een tijdje mee.
Zeker geen domme vraag! Je hebt Rolex banden met veertjes, maar deze zijn vroeger in Amerika verkocht. Dit staat echter los van de reden waarom een band rekt.
Een Rolex band heeft pinnen die slijten, waardoor er rek tussen de schakels komt. Hieronder kan je duidelijk het verschil tussen een nieuwe en oude pin zien.
Zoals je ziet kan een pin behoorlijk doorslijten en is vervangen geen slecht idee. Hiermee voorkom je ook dat de pin afbreekt, waardoor je de kans loopt dat je Rolex op straat ligt.
Het is best prijzig ja. Ik laat ze in Duitsland maken van Europees gehard RVS. Heb vele maten liggen. Ik zal binnenkort een restauratie van een dames 26mm jubilee hier delen. Daar gaan veel kleinere pinnen in. In sommige banden zitten zelfs verschillende maten pinnen. Het is soms even puzzelen, maar ik kom er altijd wel uit.