Rolex Jubilee & Oyster band met rek repareren

Ook ik ben erg tevreden met de diensten van @Chris_EU! Onderstaande foto’s zeggen genoeg denk ik. Erg fijn contact en ook een kleine aanpassing in de pasvorm van de band wist Chris snel op te lossen. Met als toppunt het gezamenlijk zoeken naar een springveer onder mijn bank😂.

23 likes

Mijn datejust is net zo oud als ik ben (38jaar) dus dan is die band natuurlijk uitgerekt. Na ff zoeken kwam ik bij Chris uit. Mijn band daarheen gebracht en heb m zo terug gekregen:

Wat een baas! Vakwerk en mijn Rolex weer als nieuw!!:call_me_hand:t3::call_me_hand:t3:

28 likes

Zo die kan weer jaren mee!

1 like

Hi Chris,

Ik ben op zoek naar een jubilee twontone voor mijn 1601 uit 1969. Kun jij mij helpen?

1 like

Man wat een mooi werk lever je toch af @Chris_EU
Echt gaaf.
Ik heb (nog) geen band met rek dus heb je voorlopig nog niet nodig.
Wat ik me afvraag, hoe lang is iemand zijn band kwijt als die bij jou terecht komt voor een facelift ?

1 like

Ik was mijn band een kleine week kwijt.

2 likes

Wauw, wat een snelle service.
:ok_hand:t2:

2 likes

Inderdaad 1-2 weken duurt de restauratie . Ik weet hoe het is om een rolex op leer te dragen :laughing:, dus wil de band weer snel teruggeven aan het forumlid.

Deze week een oysterband met veel rek weer lekker strak gekregen :grin: zelfs de sluiting pin is goed versleten, even een nieuwe op maat maken en deze kan de prullenbak in. Gelukkig was meneer er op tijd bij :+1:

7 likes

Zo… mijn folded two-tone is ook op bezoek geweest bij @Chris_EU

Contact verliep snel en vriendelijk via de site en daarna via de app. Persoonlijk afgesproken in Eemnes en met alle vertrouwen de band overhandigd. Het duurde idd ongeveer 2 weken en werd in de tussentijd op de hoogte gesteld ban de vorderingen. Aangezien de band behoorlijk versleten was ik zeer verbaasd met het eindresultaat!

Top en tot de volgende keer!!

9 likes

Geweldig resultaat alweer.
p.s. maar wat een pisbak ijzer gebruiken ze toch voor die bandjes?

4 likes

Uiteraard goed 316L staal, maar 30 jaar bewegende delen om je pols is intensief en een langzaam proces van slijtage. Hoe meer rek, hoe sneller het gaat. De speling tussen de banddelen worden groter, waardoor er meer frictie ontstaat.

Resultaat van versleten Rolex pinnen.

Ik raad ook altijd aan om na de restauratie de band strak te dragen en af te doen bij een dagje klussen of sporten. Af en toe schoonmaken is ook geen overbodige luxe en zo heb je het langst plezier van je Rolex band :+1::+1::grin:

9 likes

Vanavond de band van mijn pas aangeschafte rolex 16013 na @Chris_EU gebracht.

De rek eruit laten halen zodat hij weer lekker strak word! :sunglasses:

2 likes

Beste Chris,

Ziet er allemaal goed uit zeg! Ik heb een 1601 uit ‘77 met een jubilee en blijkbaar niet de enige met een beetje rek op de band. Hoe kan ik je het beste bereiken?

Mvg, Joris

1 like

Hoi Chris,

Aangezien er zoveel goeds over jouw werk te vinden hier is op dit forum, vraag ik me af of je ook voor mijn horloge, een lady- datejust uit 1993, met een bi- color Jubilee band die, gezien de leeftijd van het “ beestje” ook de nodige rek vertoont, iets zou kunnen betekenen?
Grtjs Cel.

1 like

Voor de afwisseling, dit keer geen banden rek restauratie klusje.

Vier dagen geleden kreeg ik van @rubennnv een pm, met een flink toegetakelde Rolex oyster band. Uiteraard vroeg ik eerst naar Ruben zijn toestand en na een flinke schuiver is zijn tand gebroken :mask:

Ik ben geen tandarts, maar voor mij de taak om het bandje weer in oude glorie te krijgen.

Zoals jullie zien zit er een paar lelijke krassen op en zijn de schakel randen goed geraakt.

Precisie klusje, om een zo mooi mogelijk resultaat te krijgen. Ik ben erg tevreden over mijn nieuwe polijst spullen, ze geven een diepe black polish glans zoals uit de Rolex fabriek😎 hieronder het eindresultaat.

Vandaag weer netjes ingepakt en op zijn retour naar de eigenaar.

Ik hoop dat je er blij mee bent @rubennnv!
Heel veel beterschap en weer veel draagplezier, :+1::+1::+1:

40 likes

Zo dan! Zeer netjes gefixt @Chris_EU topwerk!

2 likes

heel mooi gedaan chris,ruben ook weer blij en niet meer met de rolex op de electrische fiets is mijn advies :rofl:

2 likes

Vorige week met @Chris_EU contact opgenomen.
Wilde graag dat de rek van de band eraf ging en weer strak werd.
Na Chris gereden, gepraat over horloges onder een goede bak koffie.

Tussentijds nog contact gehad over de vorderingen, zag er al top uit!

Vandaag was het zover en kon ik mijn band weer komen ophalen.
Hieronder het verbluffende resultaat voor een horloge dat al 36jr oud is.

Nogmaals topwerk Chris!

9 likes

Prachtig horloge!!!
Hier nog een before en after foto (altijd leuk) en er zat aardig wat rek in. Toch best veel ruimte tussen de band en na de restauratie zat de band veel beter en meer solide om de pols.

Before

After

Heel veel plezier met je Rolex @johnygoud en leuk kennis gemaakt te hebben :grin::grin::grin:

13 likes

Beste @Chris_EU

Ook ik ben erg onder de indruk van het vakwerk dat je levert. Ik heb zojuist een Sub 168000 uit 1987 gekocht en de band heeft veel nogal rek wat ik graag wil laten herstellen. (Zie foto). Via Google kwam ik op dit horlogeforum terecht wat ook interessante topics heeft. Ik woon in het buitenland, in Dubai, en kom in augustus na 2 jaar eindelijk weer eens naar Nederland op familie bezoek. Zou je in de gelegenheid zijn om mijn oysterband onder handen te nemen?

Groeten,
Remcoafbeelding

4 likes