Chris ik heb een band van m’n 5513 die een revisie nodig heeft, heb je daar tijd voor?
Mvg Bert
Chris, heb een Omega Constellation quartz waarvan bandje een revisie nodig heeft.
Is dit iets wat bij je past en waar je tijd voor hebt?
BVD en mvrgr, Rens
Waarmee mask jij de brush? Ben erg benieuwd!
Mooi apparaat! Welk model is dit?
Ah, ok. Die heb ik ook alledrie!
Hi @Chris_EU,
Ik ben erg onder de indruk van al je werk! Graag zou ik met je willen afstemmen of het mogelijk is om een Oyster band van een perpetual date uit 1987 te herstellen. Ik kom graag met je in contact!
Vriendelijke groet, Roeland
@Chris_EU bedankt voor het delen. Mijn complimenten voor je vakmanschap!!!
Wat ik mij wel afvraag; zijn de banden van Rolex dikke rommel of lijkt het zo dat dit veel meer bij Rolex speelt dan bij andere merken? (Niet negatief bedoeld)
Nee hoor, andere topmerken hebben hier precies hetzelfde probleem, zoals de banden van de Audemars Piguet Royal Oak en de Cartier Santos. Met het materiaal zelf is niks mis, maar door de constructie en jarenlang dragen slijt de band na een paar decennia simpelweg in.
Rolex probeert dit tegenwoordig op te lossen door keramische busjes om de bandpennen van de President-banden te plaatsen, maar zelfs die heb ik al zien uitrekken.
Voorbeeldje Royal Oak band met rek en het kan nog veel gekker dan dit🤠

Bedankt voor de heldere uitleg ![]()
Bij de santos heb ik het weleens gehoord maar dan praat je denk ik wel over echt oude modellen of ook al bij de moderne?
inderdaad vintage. Maar ik vermoed dat de huidige ook een keer gaan hangen.
Ja maar dan ben je ook weer zoveel jaren verder.
Maar denk dat daar de pinnen van vervangen niet zo makkelijk zal gaan
Alles gaat een keer hangen ![]()
![]()
![]()
klopt. Niet los dragen, niet mee joggen of motorrijden en zeker niet de zee mee in gaan.
Zout en zand ertussen gaat het proces heel snel.
Ja dat sowieso maar niet iedereen denkt er zo over😜
Als andere merken een versleten band hebben, dan gaan ze gewoon de kliko in. Ik denk eerder dat het meer het feit is dat er slechts een paar merken echt het herstellen waard zijn.
Ja idd, of waarbij het voor het behoud van waarde van het horloge uit kan