Als ik het me goed herinner heb je al een Grand Seiko met een lichte wijzerplaat. Dan zou ik er een zwarte duiker bij kopen.
Van Rolex vind ik de mooiste zwarte duikers uit de recente geschiedenis de 14060 en de 116600. Beide zijn zeer mooi in verhouding. Niet meer nieuw leverbaar maar jong gebruikt wel te vinden. Foto’s:
Gewoon die zwarte sub kopen voor nu en je zelf op de wachtlijst laten zetten voor de Hulk. Tegen de tijd dat de hulk klaar ligt kan je dan de keuze maken welke je gaat houden.
Vraag en aanbod … nu gaat het economisch goed = relatief meer mensen met veel besteedbaar geld. Krijgen we een recessie staan de beurscowboys weer vuilnisbakken te legen op straat, dus veel minder vraag. Die cowboys verkopen hun hebbedingetjes a tout prix, dus weer lagere prijzen
Wie dat weet mag het zeggen, ik ben geen beurscowboy en heb geen ambitie in die richting, maar een nieuwe resessie, liever niet. Ik denk dat er dan heel andere zorgen zullen zijn dan hoge Rolexprijzen
Aan het eind van de dag is het gegeven dat je een horloge gekocht hebt wat je zelf mooi vind en waar je met een glimlach naar kijkt het enige wat telt.
Om naar de vraag van het topic terug te gaan, ik zou voor de zwarte Submariner gaan, al heel lang de Rolex klassieker die nooit verveeld.
Wachtlijst voor een hulk is 4 jaar. Wachtlijsten vervallen als een model niet meer geproduceerd wordt.
Over 4 jaar is de Hulk al lang vervangen.
Je nu op een wachtlijst laten zetten voor een Hulk heeft dus totaal geen zin (tenzij je spontaan daydates gaat kopen, want dat verkort de wachtlijst dramatisch).