Rolex keuze stress! Dank voor het meedenken allemaal. Knoop is doorgehakt!

Het topic begon ook zo heerlijk enthousiast.
Welkom in de wereld van Rolex en Patek.
Geld hebben is niet genoeg. Je moet bukken voor een premium of hele goede vrienden hebben

3 likes

Ik vind het ook geen probleem om te wachten en vind bovenstaande Rolex modellen ook echt gaaf, maar wacht geduldig mijn kans af. Nu niet gelukt maar dat komt nog wel!

Koop tweedehands een 14060/14060M of 16610? Veel meer “Rolex” dan die nieuwe modellen.

1 like

Of je kiest de nieuwste Seamaster… ding is gewoon overal te vinden, zelfs grijs aan om en bij de 3,5k…

Je mag de kleur zelfs kiezen! :flushed:
Helaas wel een tikje groter. En die lelijke helium escape valve hé…

3 likes

image

image

Niet mogelijk om te kopen bij een AD en ook niet mogelijk om op een wachtlijst geplaatst te worden. Wel via grijze markt tussen de €12.000 en €15.000. Dacht het niet! :rage:

Niet mogelijk om te kopen bij een AD en ook niet mogelijk om op een wachtlijst geplaatst te worden. Wel via grijze markt te verkrijgen tussen €9.000 en €11.000 :rage:

Vandaag bij de AD diverse modellen omgehad en geprobeerd. Een Datejust 36 mm staat als een dameshorloge om mijn 19,5-20 cm pols.

Ik heb de Datejust altijd heel gaaf gevonden en vind het nog steeds één van de mooiste horloges van dit merk. De knoop is doorgehakt en de keuze is gemaakt. Het is de Datejust 41 mm geworden met een zwarte wijzerplaat fluted bezel en een jubilee band. Geloof het of niet! Jazeker ook voor een Datejust is er een wachtlijst. Mensen die een blauwe dial willen kunnen het shaken (of heeel lang wachten). Gelukkig viel mijn keuze op een zwarte dial en kan het hoogst waarschijnlijk dit jaar nog geleverd worden.

“On the list” en nu wachten op een telefoontje.

O ja meneer mag bij aanschaf een gratis basic watchwinder ter waarde van €475 uitzoeken. Dit omdat ik tijdens het gesprek had aangegeven dat een merk als Rolex dit er eigenlijk gratis bij zou moeten geven.

image

image

Kreeg ook wat folders mee :face_with_hand_over_mouth::joy:.

Dit is het geworden “and now we wait”

image

19 likes

Als je daarop wacht, wat dus niet kan, kosten ze tegen die tijd net zoveel als nu grijs.

Verschil is alleen dat je in de tussentijd al die jaren hebt kunnen genieten van je nieuwe aanwinst.

Oh. En na basel 2019, worden de wachtlijsten eh sorry ik bedoel stijgt de vraag alleen maar meer. :v:

:beers:

Zit dit topic met verbazig te lezen. Ben nog redelijk Rolex noob qua kopen, maar ben ook al enige tijd aan het kijken en was even kort aan het twijfelen maar weet al zeker dat ik een datejust met jubilee band en fluted bezel wil.
Vind ik al ruim 27 jaar een mooie klok. Nu eindelijk ook in grotere maat. Heb ook “redelijke” polzen…

Maar dat er een wachtlijst is/was wist ik niet.
Zie er genoeg op direct leverbaar staan bij div. handelaren maar ook wel bij officiële? juweliers.

Steiner heeft de zwarte DJ zelfs op voorraad!
https://steinermaastricht.nl/catalogue/item/rolex-datejust-41-61

In Duitsland schijnt ook geen (gecreëerde) schaarste te zijn?

Twijfel tussen zwart, blauw en grijs. Net een Omega PO gekocht en afelopen zomer een Aerospace Evo, dus eerst weer even sparen.

Gr. Traveler.

Schaarste geldt in principe alleen voor bepaalde sportmodellen met name in staal.

Een date just kun je gewoon bestellen of kopen in de configuratie die je wilt.

Ps. Schaarste is wereldwijd. :v:

Bij een officiële dealer dan he!

:beers:

1 like

Ook Steiner is geen AD :stuck_out_tongue_winking_eye: maar dat mag de pret niet drukken. Lijkt of ze eerst niets boven de listprijs wilden doen maar dachten toen ach doe maar €150 boven de list dan valt het niet op :joy:.

Ik sta in ieder geval op de wachtlijst, kan zomaar zijn dat men eerder belt dan verwacht

1 like

Ja idd.
De sneaky bastards! 🥴

Maar goede keuze hoor​:+1:t2: en sterkte met wachten. Ik ben daar altijd heel slecht in en kan dan maar zo 2 kilo afvallen! :slightly_frowning_face:

Ik vind de DJ echt heel mooi en nooit vervelen. Doet een sub ook niet, maar die lijkt teveel op allerleid duikers. De oysterband look-a-likes zijn ook op vele andere merken te vinden. Een dj herken je (ik i.i.g.) al op 100 meter afstand!

Gr. Traveler.

2 likes

image

3 likes

Trouwens zie het nu wat beter. Niet de zwarte dial dus!

DIAL
grey

Prachtige dresswatch.
Nog even geduld… :clock12:

Sta je echt op een lijst met mensen vóór je die dit specifieke model willen? Lijkt me stug. Ik vermoed dat het model gewoon niet in jouw configuratie op voorraad is, en dus bij Rolex besteld moet worden. Succes met wachten in ieder geval.

Raar trouwens dat je niet op de lijst mag voor een gewone zwarte sub. Een paar maanden geleden was dat geen probleem. Ik werd er bij S&C zelfs opgezet terwijl ik alleen aangaf er eens 1 te willen passen.

Gefeliciteerd met je aankoop!! Het wachten duurt gevoelsmatig eeuwen maar het zal het wachten waard zijn :wink:

Is dit alleen voor een blauwe 41mm of ook voor een blauwe 36mm en wat is heel lang wachten? ( En weet iemand of dit alleen in Nederland is of kom ik dit ook in Duitsland of Belgie tegen)

Koop je er toch één met een andere wijzerplaat en laat je een dial naar wens monteren.

En (in het geval van TS) als je genoegen neemt met een zgan dan heb je hem direct en hou je ook nog wat knaken in je pocket.

Ik wil juist een zwarte dial. Het horloge wordt precies zoals ik het graag wil. Heb ook totaal geen twijfels over de configuratie :stuck_out_tongue_winking_eye::+1:. Moet alleen even wachten :frowning:

Raar maar waar!

Nu dus wel een probleem!

Klopt, het is inderdaad geen wachtlijst maar een bestelling echter het kan tot eind 2019 duren, geldt ook voor een blauwe dial. De verkoper gaf wel aan dat het mogelijk eerder geleverd zou kunnen worden. Kan niet wachten :smiley:

1 like

Heb ook om te proberen de 36mm omgedaan. Euhh omgepropt was het eerder :rofl::rofl:. Het stond echt belachelijk om mijn pols van 20 cm.

Mijn katten vinden het by the way niet vreemd om zich in te kleine verpakkingen te proppen :joy_cat::joy_cat::joy_cat:

1 like