Over smaak valt niet te twisten. En ja ik heb een bepaalde voorliefde voor Rolex dat komt vanuit mijn jeugd. De Panda, Pepsi en de Sky Dweller blauwe dial zal ik niet snel verkopen. De Sea Dweller heeft in tussen al het veld verlaten.De Sky Dweller 2 tone zou nog wel eens kunnen verdwijnen.
Maar mijn eerste duurdere horloge was een Cartier. De Cartier Santos heb ik ook in mijn collectie begin dit jaar van een forumlid overgenomen. En ik heb een Grone naast een Tudor. Dus ik begeef me wel buiten de paden maar ik blijf dat ik het horloge mooi moet vinden.
Een aantal jaren geleden ben ik met mijn zoon naar Watch en Wonders in Geneve geweest. We hebben daar ook uitgebreid bij JLC, IWC, Patek, etc alles bekeken en soms mogen passen. Veel gezien en mogen bewonderen. Maar budget speelt ook een rol kies je voor 1 of 2 duurdere of voor meerdere die wat lager geprijst zijn. Voorlopig heb ik voor het laatste gekozen maar wie weet gaat dat nog veranderen. Maar Vacheron Overseas is een model die ik op mijn vizier hou. Ik vind de blauwe dial erg mooi. Dank daarvoor. Ook JLC heeft mooie horloges alleen spreekt de reverso mij nog niet zo aan, de Polaris weer wel. Ook daarvoor dank. met vriendelijke groet Marco
Nee nog geen Hulk gehad maar ik zit er wel naar te kijken omdat ik het een iconisch horloge vind die mooi past bij de Panda en Pepsi. Zie hem in verschillende jaren maar de prijzen zijn nog steeds fors.
Snap ik! Ik kies voorlopig ook nog steeds voor het laatste. Het wisselen en verschillende horloges ervaren blijft te leuk. Ik weet niet of ik ooit zou overstappen op een aantal duurdere. Te meer omdat ik merk dat een paar ‘goedkopere’ horloges me keer op keer blij maken.
Gewoon lekker jouw pad volgen. Je hebt de topstukken van Rolex en Omega te pakken, dus je staat op een interessant (en moeilijk) punt in het verzamelen
Schitterend. Vind de overseas zo mooi. Vooral een dual time. Zou voor mij echt een onepiece kunnen zijn. Maar ben er mentaal nog niet aan toe om een horloge met zo’n waarde te dragen.
Vintage no date sub. Matte dial zonder appliqué indices. Stuk minder flashy. Creamy lume. Old skool bol plexi. Ratelbandje. 5513 (of ouder als je wilt) Heerlijk. Krijg er meteen zin in, plaatje voor de sfeer:
Ik niet echt. Althans, niet deze nieuwste generatie. Heb hem bij Gaillard gepast en het deed me weinig. Beetje zoals ik ook bij de meeste moderne Rolex heb. Vond hem daarnaast zeer groot dragen. Op stalen band kon het nog net, maar op rubber en leer was het echt een grote schijf
Andere merken proberen nog wel eens karakter aan een horloge mee te geven. Denk aan Nomos, GS, Breitling, Moser, om er maar een paar te noemen.
Rolex probeert een kwalitatief zo sterk mogelijk gebouwd product te leveren. En zo voelt het ook, als een industrieel product. Een heel goed product waar je je leven lang plezier van kan hebben, maar desalniettemin een product.
Daarnaast heeft Rolex de pech dat ze vroeger prachtige dingen hebben gemaakt die totaal onbedoeld steeds mooier worden naarmate ze ouder worden. Daardoor valt extra op hoe statisch de nieuwe modellen zijn.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens want het heeft ook met smaak te maken. Breitling en GS volgen hetzelfde pad en zijn ook niet meer echt onderscheidend bezig. De spring drive was eigenlijk voorbestemd alleen voor GS maar die zie je nu ook al in de duurder Seiko modellen.
Die ik wel echt anders vind is Moser. Ga ik me eens in verdiepen. ziet er erg gaaf uit.
Ah, oké…eh…maar ik kan hier echt geen touw aan vastknopen, sorry. Bedankt dat je de moeite hebt genomen om in elk geval proberen uit te leggen wat je bedoelt (of voelt, dat komt, denk ik, dichter in de buurt)
Ik snap dat andere mensen hier anders naar kijken, maar voor mij is het eerste veel gedetailleerder, subtieler, charmanter, etc.
Zoals je al zegt: het is een gevoel
Eens hoor. Het oude spul vind ik ook echt gaver. Bulang heeft toevallig een 6605 en 1601 liggen. Heart markers en coffin markers. Oude wijzers. Ademt zoveel meer sfeer en stijl.