Rolex of Tudor Pepsi GMT?

nieuw caliber dus misschien ook niet ? :yum:

Scherp! Had ik ff gemist, maar ziet er vreemd uit inderdaad :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Ik vind de Tudor qua ontwerp mooier dan de nieuwe Rolex. Slankere lugs, beter in verhouding en wat minder opzichtig. Een hele fraaie moderne versie van een klassiek concept. Hartstikke gaaf.

Het is dat de Black Bays me iets te dik zijn, anders was ‘ie echt helemaal goed voor me.

Zit er dat inhouse movement in?

1 like

Yes. Klopt. Caliber: Manufacture Caliber MT6552

1 like

Nou tot nu toe werden de nieuwe calibers vooral steeds dikker…

Maar ik ben benieuwd… Gaat vast weer een winner van formaat worden :wink:

1 like

Eeehmm… Niet om het een of het ander… Maar dat hebben de Rolexen met slanke kasten ook toch? De brush op de lugs volgt de ronding van de kast en de band is in de lengte gebrushed.

Wat me meer “stoort” bij Tudor is dat de band soms meer echt mat i.p.v. gebrushed oogt.

Capture

2 likes

Nee, deze Tudor heeft een heel dun oppervlak van de lug, in lengterichting, gepolijst.

1 like

Wat hij zegt :sweat_smile:

2 likes

Nou snap ik het niet meer haha!

Ik zie:
radiaal gebrushte kast
beveled edge (zoals Rolex ook weer zou moeten doen)
En een band die in lengterichting gebrushed is

Naja. wellicht dat ik het nog eens zie :smiley:

1 like

Ik ook niet en was daarom ook blij dat @jeroenderee reageerde :joy:

1 like

Leuke Tudor, hoop dat de dikte meevalt, anders wordt het toolwatch gehalte beperkt tot het voor de wielen leggen op een helling…

3 likes

Dit is absoluut geen Rolex burn maar puur esthetisch gezien (dus los van de prijs) vind ik de Tudor nét ietsjes mooier. Het geheel oogt voor mij rustiger en meer vintage - twee dingen waar ik toevallig van hou. Maar ik zal niemand voor gek verklaren die de Rolex aanschaft (althans niet om die reden dan).

3 likes

Edit: verwijderd

Als ik het goed lees, is het nieuwe in house GMT uurwerk een volle millimeter dikker dan dat van de in house heritage Black Bay. Ik verwacht dus eigenlijk niet echt dat dit een veel dunner horloge zal zijn (maar misschien doet het nog iets dat de waterdichtheid minder heftig hoeft te zijn)

2 likes

Zucht, wat zou ik toch blij worden als 99% van de mensen het met je eens zouden zijn.
Het is trouwens nooit een Rolex burn wanneer je je voorkeur uitspreekt hoor. Dat maakt dit forum juist zo leuk.

1 like

Als die Tudor bij een kleinere maat even dik blijft als de eerdere modellen dan wordt het echt een tonnetje vergelijkbaar met bepaalde modellen van de PO. Dat zou echt jammer zijn temeer daar dit inderdaad niet persé een echte duiker is.

2 likes

Om heel eerlijk te zijn vind ik de Tudor mooier. De Black Bay heeft mij ook altijd meer kunnen bekoren t.o.v. bijv. de Sub of Dweller. In dit geval is het met de GMT niet anders.

2 likes

De Tudor…hands down no competition :wink:

4 likes

Wat vindt men hier van de keuze voor de jubilee band op de prachtige stalen Pepsi GMT? Op het tweede gezicht vind ik het toch een behoorlijke misser. Dat doet Rolex goed! Altijd iets te wensen overlaten!

2 likes

Vlees noch vis, allebei. Rolex heeft inderdaad te dikke lugs en een opzichtige chapter ring, Tudor doet mij op holistisch niveau niet zo veel. Geef mij maar een oude GMT Master of een BB.

2 likes