Rolex OP 39mm

Hallo Rolex freaks…

Heb ééns een vraag ivm de Rolex OP 39mm, heb deze in een vitrine van een AD zien liggen en de grijze plaat spreekt me wel aan, blauw vind ik ook mooi, maar die was naar mijn gedacht moeilijker afleesbaar.

Maar hoe draagt zo’n OP 39mm eigenlijk? Mijn kleinste horloges zijn 40mm en soms denk ik dat dit echt wel het minimum is dat ik wil gaan…

Zowel blauwe als grijze liggen bij AD in de vitrine, maar ik geraak er zo niet even tijdens de openingsuren om te gaan passen.

Zijn deze overal vlot verkrijgbaar of moet ik me haasten voor dergelijk model?

Thanks guys voor de hulp en info die jullie hebben voor me.

Lastig te zeggen. Ik heb nooit kleiner dan 40 gedragen maar ik moet heel eerlijk bekennen dat toen ik de OP 39 en Explorer 39 paste, dit eigenlijk de perfecte maat voor mijn pols leek.

Het beeld wordt wel erg vertekend als je op je eigen pols kijkt. Zie mijn 41.5mm AT hieronder. Wristshot lijkt hij groot, hand in broekzak perfecte maat.

2 likes

Zelf passen blijft het devies. Ga vooral niet af op ‘wristshots’. Zoals je kunt zien aan mijn OP shots onderstaand zeggen die inderdaad (zoals @anon6060116EV al zegt) helemaal niets over de maat:

Ik vind het een prachtmaat. Zowel mijn Explorer als mijn OP zijn 39.

4 likes

Heb een 18cm pols en 39mm gaat prima. Hij is mooi ook qua hoogte en lengte. Maar inderdaad zelf passen.

Volgens mij nog prima verkrijgbaar en ken geen plannen van Rolex om sommige kleuren te stoppen.

3 likes

Kijk vooral ook naar de zwarte en witte die in 2018 zijn uitgekomen. Dat vind ik persoonlijk de mooiste.

Qua verkrijgbaarheid: ze hebben ze niet overal liggen, maar er is aardig aan te komen.

1 like

Draag hem nu 3.5 jaar als beater, het is een fantastisch horloge kan niet anders zeggen. Draagt super comfortabel.

1 like

Hier nog een tevreden drager, echt perfecte dimensies wat mij betreft

6 likes

Allen alvast bedankt voor de info…

Ja ik moet passen, maar heb geen kinderen en dan nog heb ik geen tijd. :sunglasses: En met pensioen ben ik ook nog niet… :wink: die mensen hebben al helemaal geen tijd over op een dag.

Witte en zwarte wijzerplaat heb ik al met mijn Ball horloges, dus die kleuren vallen af.

Blauw en grijs kunnen nog prima in de collectie en dan gaat de keuze naar de grijze zoals eerder aangegeven.

Wordt vervolgd, hopelijk met een NA topic. :crazy_face:

PS… korting vragen aan AD of niet voor dergelijk horloge?

Ja, lukt ook weet ik uit ervaring.

1 like

Altijd grote horloges gedragen maar heel eerlijk de 39mm is perfect op mijn 17.5cm pols! Gewoon een erg comfy horloge

7 likes

Beauty!

2 likes

Ik vind de witte/zilvergrijs ook zeer geslaagd. Ik draag hem boven verwachting graag.

2 likes

Aanrader de Op 39. Vind de maat ook perfect. Draag m ook met erg veel plezier. Succes met de eventuele aanschaf!

1 like

Poiijjj die zwarte plaat is wel erg mooi.
Had zo gehoopt op een Olive 39 deze Baselworld

1 like

Heb zelf de grijze (rhodium) op een 17cm polsje en ik vind het sinds augustus nog elke dag een feestje om hem om te doen!
Heb er toen twee maanden op ‘moeten’ wachten, dus ik vermoed dat daar niet heel veel over te zeggen is…

2 likes

Heel prettig formaat op mijn 17,3 cm pols.
De blauwe is erg gaaf en in de praktijk prima afleesbaar.

1 like

Er staat een mooie 114200 van Ronaldo tk. Ik zelf draag ook vaak 40 mm maar ook datejust 36 en vind beide prima te dragen.

Maak de keuzestress nog maar wat moeilijker! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Gewoon even passen.

vergeet je pinpas niet…

1 like