Rolex Seadweller ruilen voor 4K gitaar en ik vertrouw het niet.

Alberto, kom er maar in.

1 like

Welke NAW gegevens? Ik had die verwijderd alvorens iets te plaatsen.

1 like

Ja klopt maar nu gaat het straks rond dat HP (rare naam!) er iets mee te maken heeft en dat kan denk ik weer tot problemen leiden.

Vraag is beantwoord en dat is mooi.

Gewoon laten liggen en weer door.
Aangifte heeft geen zin, je kunt geen aangifte doen van oplichting als je nóg niet bent opgelicht. Pas als je daadwerkelijk slachtoffer bent geworden kun je aangifte doen.

3 likes

Zo is dat. Wat mij betreft kan het topic dicht.

1 like

Flagrante onzin.

Ten eerste: Je kunt aangifte doen als iemand anders is opgelicht, of als je weet hebt van een poging tot oplichting. Er is geen vereiste dat je zelf opgelicht zou moeten zijn om aangifte te kunnen doen.

Ten tweede: dit is een strafbare poging tot oplichting.
Oplichting staat in 326 Sr., 4 jaar gevangenisstraf / boete van de 5e categorie als strafmaximum, het is een misdrijf.
Art. 45 Sr. regelt de strafbare poging. De dader in dit geval heeft een begin van uitvoering laten zien door het horloge - wetende dat het namaak is - als echt aan te bieden en daarmee een dure gitaar te pogen te verkrijgen.

De situatie van 46b Sr (vrijwillige terugtred) is niet aan de orde.

Je praat hier dus over een voltooide poging die hardstikke strafbaar is en waar een strafkorting van 1/3e gegeven wordt op de maximumstraf. Het zou een voltooide oplichting zijn als het slachtoffer erin was getuind. Slimheid van een slachtoffer is geen reden om de dader niet te straffen.

Volgende keer niet zomaar wat roepen s.v.p.

28 likes

@Jurk : was weer geweldig :slight_smile:

1 like

Het is alleen de vraag of de politie er tijd voor kan en wil maken…
helaas

Er blijft veel liggen, helaas. Voor panklare zaken wil men echter nog weleens goed warmlopen. Ik heb het een paar jaar geleden meegemaakt met een cliënte waarbij ca. 120k was verdwenen door fraude. De zaak werd inclusief opgenomen bekennende verklaring aan de politie afgegeven en een poos later is de dader veroordeeld - mede tot de schadevergoedingsmaatregel.

Nog maar een misverstand uit de wereld helpen:
De politie is verplicht aangifte op te nemen. Beoordelen doet het OM vervolgens wel. Weigeren aangifte op te nemen is een ambtsmisdrijf en kan grond voor strafontslag zijn voor de desbetreffende agent. Een melding is geen aangifte.

3 likes

LOL :slight_smile: Ook in dat wereldje gelden dezelfde regels: openmaken dat ding! Zelfs potmeters hebben serienummers.

3 likes


god, deze was toch fantastisch :laughing: met die pilletjes.

3 likes

Hilarisch!

‘Dat dit kan in Nederland’

Helemaal stuk om die €&@!% :joy:

1 like

Zie ik hier roest? Bij een Rolex??

1 like

zoek de verschillen.

Of huidvetten en dat soort meuk.

Mooi dat er weer een oplichter is ontmaskerd.

Gewoon ruilen man, niet zo kinderachtig doen.

Een nep uurwerk in een echte kast, dat is wel heel frappant. Ik weet dat er fanatiekelingen zijn die heel ver gaan met het bouwen van franken reps maar dit slaat nergens op

2 likes

:joy::joy: ass!

Gewoon ruilen voor deze.

2 likes