Rolex sportmodel met een pak: wel of niet?

Rolex en pak kan prima !

4 likes

Het feit dat sommige adel zich weinig gekegen laat liggen aan fatsoen, wil niet zeggen dat het geen eerzaam streven is dat zelf wel te doen. Etiquette is voor mij een vorm van respect. Je hoeft het niet te overdrijven hoor, ieder zijn eigen stijl, als het respect maar aanwezig is.

Ik denk dat een naakte vrouw zelfs nog kan met een Aramar. Het is alleen niet erg lust opwekkend.

Interessant al die vragen over Rolex de laatste tijd. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe een Seiko onder een pak staat.
[/quote]

Heel goed - Je valt op een bepaalde manier sowieso op met een Rolex om de pols.
(En met een keurig pak wordt dat er heus niet beter op, hoor🤪 )

1 like

Haha. Dat staat niet.

Een GS zal wel enigszins staan. :stuck_out_tongue_winking_eye::v:️:grin:

:beers:

Doe ik ook niet.

Tuurlijk :facepunch:t4:

Dat hebben ze dan weer weinig. Afgeven op een ander omdat het horloge niet klopt, maar wel zelf alles fout doen.

Heb je het over Floris of het propere Van Bommel? Floris heeft in mijn optiek op één paar na alleen maar vrijetijdsschoenen. Van Bommel zelf heeft twee paar schoenen die pakwaardig zijn. Helaas zijn het allemaal brogues, ik had deze Oxford vetering liever op een glad lederen schoen gezien, dan was je tijdloos formeel:

Ordinaire bruine vrijetijdsschoen. Laat even gaan dat je noch bruine, noch hoge schoenen draagt bij een pak, die sluiting en vetering slaat natuurlijk als een lul op een weduwnaar. Om van de belijning op de hak nog maar te zwijgen.

Dat zijn weliswaar beter belijnde schoenen, maar het blijven vrijetijdsstappers. Het bruine vest, het grijze jasje en de antraciete broek in het voorbeeld wat je laat zien is dan ook geen pak, maar een “gentleman in his leisure time”-outfit. Daar kunnen ze bij. Niet bij een serieus pak.

Maar goed, gelukkig boeit “hoe het heurt” niemand meer ene reet. Vandaar al die subs er bij.

2 likes

Ik heb bijna 20 jaar dagelijks een stropdas gedragen maar zelfs dat is “uit”

Tuurlijk. Ik weet wel wat gezellig is :sunglasses: :tumbler_glass:

Ik ben van mening dat je je wel netjes moet kleden. Maar dat is relatief, advocaten kantoor is wat anders dan een bouwbedrijf. Maar je hebt etiquette, tradities, hoe het heurt… en je heb verandering. Als we alles bleven doen zoals we het deden. Dan liepen we nu nog steeds rond zoals in 1700.

1 like

Klopt, daarom droegen ze hun horloges ook over hun ruimtepak, met klittenband.

1 like

Je zou toch godnondeju denken dat ze iets van een HUD in die helm kunnen projiceren. Met beelden die van de wearable electronica in het pak af komen. Temperatuur, omgevingsmetingen, tijd, stopwatch, wat een astronaut zoal nodig heeft.

Horloges met klitteband om de buut’nkant van 't pak… 't is nie van Star Trek.

Sporthorloge of dress watch… houdt iemand zich er nog aan?

Enorm strak in pak is toch niet meer?! Misschien een notaris of advocaat… Ik werk voor een groot bedrijf waarbij het bestuur veel al dressy casual er bij loopt. Overigens verdenk ik ze er van dat ze de chauffeurs allemaal naar de IWC AD hebben gestuurd want ze lopen er allemaa mee. Enorme sportieve modellen ook nog…

Over algemeen zie ik de meeste bestuurders van bedrijven die ik spreek altijd sporthorloges dragen, veel omega speedmasters.

Maakt mij ook niet veel uit. Als het maar geen kermis/ opzichtig ding is. Het is vaak niet wat je draagt maar hoe je het draagt…!

“010” en “020” ook al jaaaaaren…
Zeg dan gewoon Hoogvliet en Badhoevedorp.

1 like

Luister… zelfs al zou je naakt gaan dan staat een Rolex!:-))) maakt niet uit welke:-)

Na 255 antwoorden toch nog maar, volledig overbodig, mijn idee:

Om te beginnen, alles mag. Doe vooral wat je zelf mooi vindt zou ik zeggen.

Voor mij persoonlijk geldt, dat een duikhorloge in principe niet onder een pak gaat. Een maxi case onder een pak vind ik echt niet mooi. Een mooie vintage Submariner bij een niet te formeel pak kan nog best. Je wint er geen stijlprijzen mee wat mij betreft, maar het kan best mooi zijn.

Een OP of zelfs Explorer kan wat mij betreft ook wel onder een niet te formeel pak. Glimmende center links van Datejusts vind ik dan weer too much.

De tijd dat alleen een echte dresswatch (leer, onopvallend, geen complicaties, edelmetaal, plat en kleiner dan zeg 38mm) mocht onder een pak ligt wel achter ons. Het is echter nog steeds wel een erg stijlvolle keuze. Een wat modernere dresser is wat mij betreft ook gewoon heel fraai bij wat formeler kleding. Wel tot 40mm en niet protserig uiteraard.

Eerder zei iemand dat een plastic stappentellerhorloge o.i.d. onder een pak ook geen gezicht is. En dat is natuurlijk waar. Dan nog liever een Submariner. Maar nog veel liever: een ingetogen dresser.

2 likes

En zo is het! Deze staat heel mooi zo trouwens! :ok_hand::slightly_smiling_face:

1 like

Nee echt niet meer .
Draag gewoon wat ik mooi vind
Ik zeg al die rare regels de kliko in
Wie heeft die ook dan ook bedacht
Moet iemand mee begonnen zijn met die flauwekul
Snap.fat je niet in je zwembroek naar je werk.kunt of je.moet badmeester zijn
Maar verder

…slotje dan maar? Ben het overigens hartgrondig met je eens! :slight_smile:

1 like

Gelukkig boeit het jou wel. :wink: dat is toch iemand.

:beers:

1 like