Rolex sportmodel met een pak: wel of niet?

Een Britse collega van me zou prompt gaan roepen dat je een beste vent was, maar een typische “silly Dutchman with his brown shoes and coloured suits”.

Dat dus. Dit kan niet onder een pak:

Rolex_GMT_Master_1675_AS00633_Culture1_grande

Dit kan wel onder een pak, maar weer absoluut niet onder een smoking:

1 like

Helder. Maar waarom kan die GS nu wel en die Rolex niet?

Vanwege de stalen band? Of is er een andere reden?

los van het feit dat je hemden enorm slijten door de bezel

:beers:

Ik zat recent weer eens bij de notaris, een horloge liefhebber, want hij heeft er meerdere, en hij droeg deze.

Best wel flashy. Onder een pak. Überhaupt wel trouwens.

Dan liever die vintage GMT. :v:

Over wat voor pakken hebben we het eigenlijk in dit topic?

Het stijve degelijke Nederlandse je-mag-vooral-niet-opvallen grijze of donkerblauwe pak?
Of iets minder saais als:

Wat laten mensen zich hier toch kinderlijk makkelijk opnaaien…heerlijk!

Voor deze mensen stel ik voor dat ze een pak zout naast hun monitor zetten en elke keer wannneer @HanDavinci (en consorten) iets post daar naar kijken.

image

1 like

Er mist een stukje, nl. “ik vind”… :wink:

Als Britten zich met mode gaan bemoeien weet je genoeg. Run. :joy:

2 likes

Past mooi bij de rest van de uitrusting van @HanDavinci

1 like

Ik heb al drie Opposuits.

:joy: :+1:t2: Precies dit!

2 likes

Jazeker.Zo helder als dit :point_up_2:t5:
Die knurft die dit ergens in 1921 dronken bedacht was vrij duidelijk waarom dit zo moet.
Omdat euh…en euh…en dat staat beschreven in de Wet van euh…

denkt waarschijnlijk nog steeds dat The Great British Empire de baas is over de golven.
Als er 1 volk is wat niks meer mag zeggen over etiquette, dan zijn het de Engelsen wel.

3 likes

Staal kan bij een business casual pak prima, maar die bezel kan nooit in mijn beleving.

Die GS is gewoon een dress horloge wat toevallig een extra wijzer heeft. Een erg sportieve dresser.

Die kan weer niet bij een smoking. :grinning:

Kijk. Hier wringt het. Niks sportmodel of sub. Het gaat om de bezel. :man_facepalming:

Gelukkig dat we nu weten hoe de purist denkt. :sunglasses:
:v:

1 like

image

denken 60 miljoen mensen dat ze er zo :point_up_2:t5: goed uit zien.

3 likes

En dat mag die natuurlijk ook zeggen. Liever denken, maar dat terzijde.

De Britten. Ze hebben er ansicht wel verstand van. Net als de Italianen. Maar dat is dan weer heel anders. Oh. Die dragen wel een sub/GMT onder een pak. Ieder gelukkig zijn smaak.

:v:

Ik vind het gewoon heel schreeuwerig. “Kijk mij eens zelfstandig keuzes maken!” Zeker in een zakelijke omgeving, maar tot op zekere hoogte ook privé, vind ik het van respect voor de mensen om je heen getuigen als je binnen de lijntjes probeert te kleuren en laat zien dat je het contact met ze belangrijk genoeg vindt om je uiterlijk daarop af te stemmen. Daar hoort wat mij betreft bij dat, als je je in het net steekt voor iemand, het daaraan afbreuk doet om vrijetijdsschoenen en een vrijetijdshorloge te dragen. Dat zegt voor mij “ik vind mijn individualisme belangrijker dan het contact met jou” of “ik heb geen zin om de moeite te nemen voor je”. Voor je het weet heb je een viceminister-president die het belangrijker vindt de aandacht te trekken met zijn kunstzinnige schoenen dan de anderen te gunnen dat iedereen gelijkwaardig op de foto staat. Dat vind ik kinderachtig en egocentrisch. Zijn we al begonnen over de trend van ‘lekker uniek’ lichtblauwe veters in zwarte schoenen? Ik vind het een beetje een (Hollandse?) militante obsessie met “jezelf moeten kunnen zijn”, en daarmee doe je de ander naar mijn mening te kort.

Maar goed, het blijft natuurlijk een mening en daarnaast ook een kwestie van smaak. En het is zo belangrijk als je het zelf maakt. Ik voel me lekkerder met zwarte schoenen aan en een net horloge onder mijn mouw, en als mijn gesprekspartner gele puntschoenen met bruine neuzen draagt en een Sub over zijn mouw heen heeft, dan schiet het helemaal mijn doel voorbij om daar een opmerking over te maken. Want je wil je juist prettig voelen bij elkaar. Maar van binnen heb ik wel een mening over zijn keuzes.

Dus draag lekker wat je wil, dan draag ik lekker wat ik wil, dan heb ik een mening over wat jij draagt en heb jij een mening over wat ik draag (of niet). Prima.

6 likes

Je moet het heel erg bont maken wil ik daar een mening over hebben. Veelal laat het me volledig koud, behalve als je een aantrekkelijke vrouw bent. Dan boeit het me nog wel.

2 likes

Bedankt voor deze toevoeging Alphons, die naast grappig ook inhoudelijk echt sterk is. Ik heb zelf zo’n sterke mening over van alles en nog wat, zij het enthousiasme, zij het afkeer, dat ik nog wel eens vergeet dat het ook voorkomt dat mensen gewoon oprecht ergens geen mening over hebben. Bedankt voor de herinnering. :+1: Ik ga het zelfs toevoegen aan mijn opgewonden berichtje. :slight_smile:

2 likes

Oh, ik heb ook hele sterke meningen, alleen niet hierover. Ieder het zijne, toch.

2 likes

Bedankt, ik heb hem opgeslagen in mijn vocabulaire! Dat is een blijvertje.

5 likes

Ik word er een beetje droevig van. Zou het echt kunnen gebeuren dat iemand naar mijn sportmodel kijkt en denkt ‘he, die vindt zijn individualisme belangrijker dan het contact met mij’.

Ach, ik stoot mensen die dat soort conclusies trekken liever af. En misschien hebben ze dus in dat geval ook nog gelijk ook. Dus ik stop weer met droevig zijn.

Jij mag op mijn feestje komen.

3 likes