Rolex sub met waterschade

Klokje is blijkbaar van 1991 en ik heb geloof ik niet gezien of het braaf alle beurtjes heeft ontvangen? Of wanneer de laatste was?

Bij mijn Sub zit de binnenste pakking iig zo strak dat de kroon na draaien vanzelf weer wat terugdraait.

1 like

Bijna 4000 euro? Mijn IWC doppelchronograph was ik mee gaan zwemmen (had verhaal hier gepost), horloge was vol met water. Is toen via W&V naar IWC gegaan. Kostte me uiteindelijk 1100 euro, is veel geld, maar een enorm verschil met 4000. Wat een waanzinnig bedrag. Heeft de TS verder niks aan maar ik zou idd voor een second opinion gaan.

Nog een kleine aanvulling…

Een Sub Date uit 1991 is wss een 16610, geen 11610

Een Rolex Triplock kroon is in open positie ook waterdicht, alleen niet tot 200 meter…

Tot slot… raar verhaal dit topic…dacht zelfs even aan een trol…?

En wat is dan het verschil tss een 16610 en een 16610 ?

Geen trolverhaal maar spijtig realiteit, ben niet thuis in het rolexwereldje dus sorry als ik een cijfertje op de
verkeerde plaats heb… Wil gewoon als liefhebber die hier al een tijdje meeloopt iemand helpen met een horlogeprobleem, mag dit ???

Uit je OP :wink:

De oplossing: horloge terug halen en laten fixen bij een RSC in Brussel of Keulen, horloge laten fixen bij Gassan/ S&C of desnoods bij Wesselink en Vreeker…

Pijn even voelen en daarna met een goed werkende Rolex je tijd uitzitten…

Oh ja…en daarna tijdig kleine beurtjes laten doen om uitgedroogde pakkingen te voorkomen…

Voor €500,- neem ik het zaakje wel van je baas over btw, mits doos en papieren aanwezig :+1:t2: Is ie ook van de kosten af en pakt nog €140,- mee ook!

Pcies…uhm wacht :thinking:

3 likes

Nogmaals dank aan allen die met nuttige info verder hebben geholpen, ik probeer jullie op de hoogte te houden !!
@Hub_Hannemann heeft al aangeboden om de second opinion te verzorgen en dit kosteloos !! Uiteraard ook dank aan @Forrestx om me erop te wijzen dat het een 16610 is en geen 16610, volgens mij geen verschil maar dat zal wel aan mij liggen…

3 likes

1991, de patina ben je dus wel kwijt :slightly_smiling_face:

Goeiemorgen…pfff ben ook net wakker hè! :innocent:

1 like

Een typo mijner zijds…

Op zich zou een opengedraaide kroon geen water door mogen laten. Het schijnt dat een triplock tot 100m waterdicht is met open kroon.
De pakkingen moeten wel intact zijn natuurlijk.

8 likes

Ik denk dat het onderhoud van de sub niet zo nauw is genomen…

1 like

…maar hij is de reparatiekosten zeker waard! Zoals hier boven ook al eerder gezegd…wellicht kan het schelen om naar een RSC in Keulen of Brussel te gaan…

1 like

Oooh :flushed: Maar die is ongetwijfeld lek hoor :joy:

1 like

Hoe krijgt 'ie dat voor elkaar? Dat ie vol water komt?

Ik verbaas me eerder over die 1180. Hoor verhalen van bijna 1000 voor een standaard beurtje zonder vervangen van ingewikkelde onderdelen.

Volledige service met nieuwe plaat, wijzers en evt nog wat andere onderdeeltjes voor 1180 vind ik vrij goedkoop voor een Rolex service.

Wat ik me altijd heb laten vertellen is dat de kosten vooral in de tijd zit en niet zozeer de onderdelen.

Lijkt me stug. Onderdelen vervangen kost altijd extra. En Rolex onderdelen zijn niet al te goedkoop.

Het uurwerk met plaat wijzertjes en en gaat bij Rolex in z’n geheel de schroot in , repareren doen ze niet , uitsluitend vernieuwen bij waterschade.
De meeste tijd gaat zitten in de opmaak van kast / band

1 like

Eens ff kijken of dat wel waar is wat jij hierzo schrijft :thinking:

Schijnbaar wel dus :+1:

Groet Hub

ps.dit horloge moet dus nog een service ondergaan
Pakkingen in de tube zijn dus nog oud :flushed:

5 likes