Er is enkele weken geleden een lotje van 4 tinnen porte-montres verkocht voor 19 euro… ik was de afloop ult het oog verloren, dus heb deze gemist als toetje op mijn bronzen windhond.
Deze was een goedmakertje
Er is enkele weken geleden een lotje van 4 tinnen porte-montres verkocht voor 19 euro… ik was de afloop ult het oog verloren, dus heb deze gemist als toetje op mijn bronzen windhond.
Deze was een goedmakertje
Yep heb ook niets gevonden -)
Vandaag op de rommelmarkt aan het Sint-Pieters station in Gent deze Landi kunnen meenemen. Het enige mechanische horloge op de hele markt.
Het zat op een fixoflex band die om de vaste lugs was geplooid.
Het liep niet maar de warmte van de broekzak was blijkbaar genoeg om er terug wat leven in te krijgen. Gaat naar de projectbak voor service en opfrissingsbeurt.
Iemand hier die het uurwerk herkent?
FHF 70, vermoed ik. Leuke vondst !
Dankjewel en ik denk dat jouw vermoeden klopt!
Lijkt erop, maar die balans ziet er anders uit dan die van mij. Net afgelopen weekend een Prisma geserviced met een FHF 70 uurwerk.
Ook de ankerbrug is net even anders.
Zo zie je maar weer: er gaat niets boven praktijkervaring. Ik ben motorisch ongeschikt om zelf aan horloges te werken, en heb alleen maar mijn geheugen om op terug te vallen.
Dit movement is blijkbaar een hele tijd in productie geweest. Er zijn verschillende versies met kleine verschillen. Zo heeft die van jou al incabloc bescherming. Zo modern is die van mij niet
Mijn uurwerk is van april 1961. Dan is die van jou ouder. Zal ergens jaren vijftig zijn en zo ziet het horloge ook uit.
Eentje in de broekzak i.p.v. om de pols. Gescoord tijdens mijn vakantie in een brocante winkel in Chanaz (Frankrijk). Vond hem er gaaf uitzien, dus als souvenir meegenomen☺️
Merk ken ik alleen niet. Kan iemand mij hier wat over vertellen?
Goeie vondst!
Nee, kliko werk
Wat een afzetter zeg die Ruud…
Ik ken het merk ook niet maar is een mooi exemplaar!
Loopt hij nog? Ik zou hem bij iemand hier op HF laten servicen en bij gelegenheid gebruiken of in een stolpje hangen
kerel gij hoor!
Volgens de eigenaar van de winkel is hij ooit gevonden in een verlaten hospitaal in Pripjat.
Helemaal top. Say no more! Wat wil je ervoor?
Holala. Ik krijg er spontaan een Pripjatisme van.
Ik meer de Pripperitus