Rommelmarktvondsten

Oh? okay een SP, dat is een special pacific variant gemaakt tussen 1970 en 1980.
Bestaan ook divers van die af en toe te koop staan. Meestal in Azië of Amerika gek genoeg.

Erg leuk om te zien dat je die zomaar weet te vinden op een rommelmarkt.

1 like

Kijk, weer wat geleerd. Dankjewel :ok_hand:

1 like

Leuke vondst :+1:

1 like

Leuk, zo ineens een paar mooie Remova’s hier, en nog eentje van @Paul2all als toetje. De mijne lijkt ietsje ouder, en heb hem denk ik wel eens gepost hier.


Maar een keertje extra kan wel hoop ik, en voor deze gelegenheid heb ik er nog een beetje apart (de diagonale lus) origineel bandje aan gezet :slightly_smiling_face:

15 likes

Bijzonder exemplaar met de kleine seconde,heb ik nog niet eerder gezien,mooi :+1:t2:

1 like

Nog een uit de bak van gisteren, een Orima SuperDatomatic.
Nog nooit van het merk gehoord, en het zal ook wel geen heel duur horloge zijn geweest (getuige het uurwerk, dat maar liefst 1 juwel heeft). En ook de goudlaag, die kon wel eens met een spuitbus zijn opgedragen, zo dun… Met het poetsen was meteen alles weg :smirk: Maar het loopt nog vrij goed, dus daar kan ik niet over klagen. En het ziet er ook nog vrij leuk uit. Maar het zal wel geen blijvertje worden.

Dat geldt ook voor deze Ancre. Al was deze niet verguld, maar gewoon chroom. De kast heeft echt betere dagen gezien, hoewel hij wel mooi dicht is gebleven. Loopt verder wel goed en de wijzerplaat ziet er werkelijk nog fantastisch uit. Bij gebrek aan een perlon bandje maar even op een NATO gezet, want deze heeft vaste lugs, en daar heb ik geen andere bandjes voor.

22 likes

Met dit model zou een zgn bund strap - maar dan niet te zeer militair - ook een leuke combi kunnen vormen. Werden in de hippie tijd veel gebruikt, en beschermen ook de pols en horlogebodem tegen wederzijdse invloeden (wat van perlon zeker niet gezegd kan worden :relieved:)

10 likes

Lorus titanium gevonden vandaag op de rommelmarkt.
Field watch style :


Loopt (nog) niet.
Vanavond maar eens openmaken.

18 likes

Nice! Is het een automaat denk je?

1 like

Nope, als ik het goed kan lezen is het een V732, da’s een quartz:
https://www.handleidi.ng/lorus/v732/handleiding?p=2
Dus hopelijk loopt ie met een nieuwe batterij!

2 likes

Mooie vondstend! Heb de asbak ook ooit eens zien liggen in Tongeren, niet gekocht en even later was hij al weg hahaha! Volgende week ga ik ook maar eens goed opletten dan!

1 like

Soms ligt er veel soms helemaal niets.
Gisteren viel het weer mee.
Tot volgende week misschien.

2 likes


Dit is mijn vondst van gisteren. Eterna quartz.
2 kleine krasjes op het glaasje de rest is oke :+1:

25 likes

Mooi man

1 like

Tongeren?

1 like

Ja weer Tongeren

1 like

Ja weer Tongeren.
Maar niet allemaal komen, zoveel horloges zijn er ook weer niet. Wel heel veel zakhorloge’s.

1 like

Klopt! Ik heb gisteren enkel een Pontiacje gevonden, maar wel in uitstekende prachtconditie (na het opknappen :slight_smile:! (Duidelijke foto komt nog)

1 like

Nieuwe batterij geplaatst en hij loopt :slight_smile:


Nu nog het glas fatsoeneren.

27 likes

Geen idee wat ik ermee ga doen maar kon hem niet laten liggen :see_no_evil:

19 likes